Skocz do zawartości

Chłodnica - jak ma się zachowywać?


jozimina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i znawców proszę o radę.

 

Mam pytanie odnośnie chłodnicy w moim BMW E38 740 silnik 4,4 benzyna rok 98. Na wstępie zaznaczę, że jestem po wymianie uszczelek pod głowicą, nowego termostatu, pompy wody i VISCO. Głowice były sprawdzane ciśnieniowo i są szczelne. Wszystkie uszczelki i części zakładałem oryginalne.

Czy chłodnica przy rozgrzanym silniku po mocnej jeździe jak ją dotknę od środka od wentylatora VISCO ma być ciepła czy zimna? Zaznaczę że wąż u góry, który wychodzi z chłodnicy jest bardzo gorący i twardy a ten u dołu co wychodzi z chłodnicy jest chłodny i dość miękki. Temperatura silnika ani nie drgnie w jedną czy w drugą stronę i stoi w miejscu prawidłowo.

 

Mam podejrzenie, że chłodnica może być zasyfiona przez co nie przepuszcza wody.

 

Dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: Prosze wytlumacz mi jak chłodnica moze być zimna po jezdzie? Twój silnik ma temp robocza 105 stopni jak dobrze pamiętam, wiec jest dosyc ciepło, a całe to ciepło ma być odbierane przez ten kawałek aluminium. Więc z całą pewnością musi być ciepła, ba gorąca. Jeżeli wąż powrót na silnik jest chłodny to wszystko jest ok :) czyli spełnia swoją funkcję.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąż powrotny to jest ten, który wychodzi z chłodnicy do termostatu więc on jest chłodny a ten u góry jest gorący i twardy. Chłodnica jak dotykam metalowych elementów od strony VISCO wiatraka to jest chłodna i to mnie niepokoi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo termostat nie puścił na duży obieg. Czyli chłodnica będzie lodowata.

Twój silnik ma bardzo wysoką temp roboczą i ciężko w takich warunkach pogodowych go zagrzać w trasie do tylu stopni. Lekkie puszczenie termostatu na tyle wychłodzi płyn, że zaraz się zamyka.

 

Najlepiej włącz ukryte menu test nr 7 ( o ile jest tak samo jak w e39) I jeśli dojdzie do ponad 90st to się zatrzymaj i trzymaj auto na obrotach. Nie włączaj ogrzewania bo ono dodatkowo oddaje ciepło poprzez nagrzewnicę (szybciej rozgrzejesz motor) i czekaj aż dojdzie do ponad 105st. wtedy powinien termostat zacząć puszczać płyn i chłodnica powinna się nagrzewać.

 

Gorzej jak po wymianie mechanik nie odpowietrzał aż do otwarcia termostatu. Wtedy chłodnica może nie być odpowiednio odpowietrzona.

 

To trzymanie obrotów rób z dala od ludzi bo chwilę potrzymasz ją zanim osiągnie tą temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc po wykonaniu testu nr 7 i osiągnięciu przez mój silnik temperatury powyżej 105 stopni objawy mam następujące( temperatura silnika oscylowała popmiedzy 105 a 110 stopni):

 

Chłodnica była nie za bardzo ciepła taka bym powiedzial letnia od dołu do wiecej niż połowy tak 3/4 chłodnicy od dołu a ta 1/4 gorna część była zimna. Natomiast wąż górny był gorący jak diabli i twardy a ten dolny letni tak samo jak ta dolna część chłodnicy i miększy od tego górnego.

 

Czy tzn że tak to ma być? Czy jednak chłodnica do wymiany? Czy też zapowietrzona chłodnica?

 

Macherzy jedni mówią abym się nie przejmował tym bo tak to ma być a inni mówią, że chłodnica ppowinna być gorąca po otwarciu sie termostatu. Jestem trochę skowałaciały ponieważ nie wiem czy wymienić chłodnice na nową bo po wymianie może się okazać, że efekt będzie ten sam a z drugiej strony obawiam sie, że jak tego nie zrobię to moja kasa włożona na remont głowic i nie tylko pójdzie na marne bo przez nie dobrze działającą chłodnice znów szczeli jakaś uszczelka lub też coś innego.

 

Jakie są Wasze opinie i co byście zrobili na moim miejscu.

 

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 110 na pewno nie strzeli uszczelka :cool2: O to się nie martw. Jak złapie trochę ciśnienia to odkręć odpowietrznik i zobacz czy nie leci powietrze (płyn niech trochę wywali nic się nie stanie) I tak każdy odpowietrznik. W v8 są chyba również 2 odpowietrzniki. Jeśli nie będziesz miał chłodnicy całej gorącej to możliwe, że jest zawalona, albo pompa nie domaga, albo po prostu tylko troszkę puszczała płyn.

 

Ten jeden wąż zawsze będzie twardy i ogromnie gorący po rozgrzaniu silnika bo to ponad 100st. Ciśnienie ok 2bary i on jest od małego obiegu. Ten drugi przy 110 też już powinien być dość ciepły bo powinien termostat się otwierać.

Dobrze jak by się wypowiedział ktoś kto ma V8 jakie ma temp na postoju. Bo w trasie te silniki mają chyba ponad 90st, dopiero w korkach mają ponad 100st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzięki za info. Pompa raczej dobra bo nowa założona i termostat też.

 

Martwi mnie ta chłodnica czy przy 110 nie powinna być cała ciepła?

Jak dobrze odpowietrzyć układ w V8? Dużo na ten temat piszą i każdy sposób jest inny i nie wiem jaki najlepszy i sprawdzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzałeś układ? Masz brak strumienia zaniki ogrzewania? Coś robiłeś z odpowietrznikami?

 

Powinna być cała gorąca, ale jeśli termostat się lekko tylko otworzy to nie będzie cała. Musiał byś sprawdzić przy dłuższej pracy silnika w tych temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mówił, że odpowietrzał układ ja go nie odpowietrzałem. Ogrzewanie chodzi normalnie nie mam zaników.

 

Samochodem robie co dziennie około 40 km czyli 20 w jedną i w drugą stronę. Na tym odcinku samochód osiaga tą optymalną temperaturę 105-110 stopni. Jak przyjeżdżam na miejsce to chlodnica jest taka jaką opisywalem czyli z góry chłodna a u dołu lekko ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20km to nie tak dużo. Ja robię identyczny kilometraż do pracy i termostat się otwiera dopiero po 14km w tych temp (widać to na teście nr 7) Chłodnica jest tylko letnia w tych temp. Jaka jest na dole nie sprawdzałem. Jeśli zrobisz ok 50km to powinna się zrobić ciepła na całej powierzchni bo termostat będzie częściej puszczał na duży obieg.

 

Moim zdaniem jest wszystko ok. Możesz sprawdzić odpowietrzniki jak złapie trochę ciśnienia, ale nie wygląda by było coś nie tak. 105st to początek otwarcia termostatu, więc Twoja temp jest ok. Przy tych 105 dopiero chłodnica może się robić lekko ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jest tak jak napisał kolega wyzej ,wszystko masz ok ,normalnym zjawiskiem jest to ze chłodnica jest lekko ciepła bo temperatura otwarcia termostatu w 740 jest przy 105 st wiec termostat dopiero zaczyna sie uchylac , zeby była cała ciepła silnik musiał by osiagnac około 110 -112 st
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.