Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zakupiłem pierwsze w życiu Bmw e39 silnik 2.8 automat i moje pytanie brzmi

ile płynów eksploatacyjnych wchodzi do poszczególnych podzespołów w tym konkretnym aucie czyli:

olej silnikowy

płyn chłodniczy

płyn wspomagania

płyn hamulcowy

olej do skrzyni biegów

Jestem kompletnym laikiem w tych sprawach.

To moje drugie auto w życiu

Pierwsze miałem 2 lata i tylko lałem paliwko i jechałem :D a o to chce dbać.

Z góry dziekuje za pomoc pzdr

 

 

viewtopic.php?f=72&t=117890

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

1. 6,5 l

2. 10,5l

3. ok.1,5litra

4. ok.1 litr

5. 2l

6.Do mostu wchodzi 1.l

Przy wymianie płynu hamulcowego należy pamiętać również o sprzęgle. Jest ono obsługiwane z tego samego zbiorniczka co hamulce.

Myślę że wiesz o sprzęgle hydraulicznym w tych autach.

PS. Powiedz mi gdzie masz zbiorniczek płynu hamulcowego i sprzęgła.

Nie podpowiadać koledzy zobaczymy jak mu pójdzie.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano (edytowane)

Sprzęgła raczej w automacie nie ma nie?

Dzieki za informacje

Jeszcze dobrze nie przyjrzałem sie gdzie co jest pod maska w tym aucie.

Prosze sie nie nabijac ze mnie miałem tylko jedno auto seata 2 lata a tam tylko lanie benzyny i jazda nic w nim nie robiłem dopóty dopuki coś sie samo nie posypało.

Jestem kompletnym laikiem dopiero się ucze

Edytowane przez blaca
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A faktycznie zapomniałem że masz automat. To w takim razie skrzynię podałem Ci też dla manuala.

Olej skrzynia to w granicach 7-8 litrów. Z automatu wszystkiego nie spuścisz, bo tak to podają w granicach 11-tu.

Ale to nic nie szkodzi poszukaj zbiorniczka płynu hamulców.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Ten płyn w moście to w który miejscu sie wymienia i jakim płynem? :D

Właśnie zbieram info co i ile kupić i składam zamówienia-muszę wszystko powymieniać

Opublikowano

Oleju do automatu kup przynajmniej 2x więcej niż wchodzi (najlepiej całą bańkę 20-litrową - wyjdzie taniej niż kupowanie po 1L). Bo wymiana powinna być zrobiona dwukrotnie w krótkich odstępach czasu: nowy olej -> kilkaset km (np. 200-300km w różnych warunkach) -> nowy olej.

Pamiętaj oczywiście o oczyszczeniu magnesów (wielu wymieniaczy zapomina) i wymianie filtra. Możesz kupić zestaw filtr+uszczelka. Zwykle uszczelkę da się odzyskać, ale ponieważ jest tania, to ja zawsze wolę dać nową (szczególnie jeśli wymiana była robiona dawno lub nigdy).

 

Pisałeś, że w poprzednim aucie tylko paliwo lałeś. Ten niestety, jak każde BMW, wymaga bardzo troskliwej opieki ;)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.