Skocz do zawartości

[E90] N46B20 Valvetronic błąd


BorysKrystian

Rekomendowane odpowiedzi

To są czujniki wałków rozrządu i błędy od nich to masz 2A98 i 2A99 zależnie który czy ssący czy wydechowy. Te błędy które podałeś 2A69, 2A6B, 2A70 wszystkie dotyczą serwomotoru valvetronica. Czujniki wałków, jeżeli chcesz wymieniać kup VDO Continental to samo co ori a cena połowę niższa

Wymieniliśmy to : http://www.aso-bmw.pl/product/view/id/106156/ i tylko pozbyliśmy się błędu 2A70 reszta została i teraz jest szukanie co dalej ...może mechanik źle adaptację zrobił hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 282
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
A może ten serwomotor jest nie halo, mechanik nie wpadł na to ?? Błędy, które podałeś dotyczą m.in. braku zasilania serwomotoru ( może jak go odpinaliście ) - błędy 2A69, 2A6B. 2A70 to błąd sondy 2 za katem lub serwomotor. Sprawdzałeś te błędy w ISTA ? Czym to czytasz ?
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ten serwomotor jest nie halo, mechanik nie wpadł na to ?? Błędy, które podałeś dotyczą m.in. braku zasilania serwomotoru ( może jak go odpinaliście ) - błędy 2A69, 2A6B. 2A70 to błąd sondy 2 za katem lub serwomotor. Sprawdzałeś te błędy w ISTA ? Czym to czytasz ?

Czytałem osobiście Inpą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nic nie zrobione mechanik poddał się i wysłał mnie do serwisu gdzie mają odpowiedni sprzęt komputerowy , wymieniliśmy ten silniczek na nowy ale nic to nie dało dalej te same byki: pierwszy jaki wyskakuje to ten 2A69 VVT-Zasilanie ,2A6B Limit dostaw zasilania awaryjnego VVT , 2A70 Błąd prądu prawdopodobieństwa, coś komuś może mówią te błędy w piątek jestem umówiony w serwisie BMW Dobrzański to na pewno będę wiedział na 100% co jest nie tak :cry2: teraz jestem bardzo wkur.....

Coś podobnego do mojej usterki http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php%3Ft%3D1039759&prev=search ktoś może rozumie co autor wymienił ? jakiś bezpiecznik ale nie za bardzo wiem o co chodzi

Edytowane przez jaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jasne, zycze powodzenia z serwisem, kolesiowi polecial czujnik na wydechowym a serwis chcial rozrzad wymieniac bo lancuch sie wyciagnal... na te 100% to bym nie liczyl ale daj znac co bylo, moze wiazka albo wtyczka od serwomotoru jest uwalona ?
Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza została postawiona okazało się, że ten system valvetronik nie był przypisany do samochodu :mad2: w serwisie zrobili adaptacje i wszystko podobno wróciło do normy. Błędy już nie wracają ale gdyby powróciły to ma oznaczać, że głowica jest do d.py :mad2: a tak cieszyłem się po wymianie uszczelniaczy ,że już wszystko jest OK :mad2: Auto odbieram w poniedziałek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza została postawiona okazało się, że ten system valvetronik nie był przypisany do samochodu :mad2: w serwisie zrobili adaptacje i wszystko podobno wróciło do normy. Błędy już nie wracają ale gdyby powróciły to ma oznaczać, że głowica jest do d.py :mad2: a tak cieszyłem się po wymianie uszczelniaczy ,że już wszystko jest OK :mad2: Auto odbieram w poniedziałek

Panowie abym sobie tylko nie zapeszył :oops: ale... samochód odebrany został w poniedziałek przejechałem 30km i brak jakiegokolwiek błędu w samochodzie, auto chodzi bardzo dobrze na wolnych obrotach nic nie świruje równa praca silnika, po odebraniu auta dostałem informację, że jeżeli jeszcze raz wywali mi te błędy to oznacza źle ustawioną głowice :cry2: Na razie pocieszam się tym iż po przejechaniu 30 km nic nie wywaliło na desce i samochód jeździ normalnie :cool2: w serwisie stwierdzili brak adaptacji systemu valvetronic oczywiście mechanik który mi robił uszczelniacze twierdzi ,żee adaptacje zrobił ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie abym sobie tylko nie zapeszył :oops: ale... samochód odebrany został w poniedziałek przejechałem 30km i brak jakiegokolwiek błędu w samochodzie, auto chodzi bardzo dobrze na wolnych obrotach nic nie świruje równa praca silnika, po odebraniu auta dostałem informację, że jeżeli jeszcze raz wywali mi te błędy to oznacza źle ustawioną głowice :cry2: Na razie pocieszam się tym iż po przejechaniu 30 km nic nie wywaliło na desce i samochód jeździ normalnie :cool2: w serwisie stwierdzili brak adaptacji systemu valvetronic oczywiście mechanik który mi robił uszczelniacze twierdzi ,żee adaptacje zrobił ...

 

cześć - jak się auto sprawuje po miesiącu? ja mam aktualnie identyczny problem, i zastanawiam się na czym skończę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie :cool2: to muszę się pochwalić ,że auto po kodowaniu jeździ już idealnie :cool2: teraz wiem na 100% ,że po wymianie uszczelniaczy mechanik nie był wstanie mi poprawnie zrobić adaptacji :mad2: wszystko wróciło do ładu i składu , teraz mogę nadal się cieszyć z jazdy i słuchania skrzypiących uszczelek w drzwiach :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkryłem jeszcze jedną sprawę po wymianie uszczelniaczy która jest na plus :cool2: do pracy jeżdżę zawsze tą samą drogą i zauważyłem że teraz spadło mi spalanie o 1litr. Miałem tak 11 literków a teraz spadło na 10 i to jeszcze mamy zimę ;) boję się co będzie latem heeee :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam kolegów, żeby nie otwierać nowego tematu, podepnę się pod temat.

Po podpięciu pod inpę, wykazało następujące błędy:

2A5D VVT-Sensor plausibility

2A59 VVT-leading sensor

2A5B VVT-ref. sensor

 

Wszystkie można skasować, ale po przekręceniu raz jeszcze zapłonu powraca pierwszy czyli:

2A5D VVT-Sensor plausibility

 

Z tego co sprawdzałem jeszcze w INPIE to

pokazuje że skok zaworów jest maksymalny, oraz wysunięcie silnika valvetronica jest maksymalne:

http://images70.fotosik.pl/597/b427d0ac2a8f94c0m.jpg

oraz wałki rozrządu też są w jednej pozycji:

 

http://images68.fotosik.pl/597/127d775a38c4d8c5m.jpg

TE WARTOŚCI NIE ZMIENIAJĄ SIĘ BEZ WZGLĘDU NA PRACĘ SILNIKA, CZY CHODZI NA NISKICH CZY WYSOKICH OBROTACH

 

Auto generalnie chodzi ok, poza tym, że gdy obroty schodzą po dodaniu gazu, schodzą do 600 i rosną 700/730 i tak stoją.

Tydzień temu była wymieniana uszczelka pod pokrywą zaworów (zgodnie z info od bogusia1980, który był poprzednim właścicielem) i zastanawia mnie czy:

- musieli odpiąć wtyczkę od silnika valvetronica, to czy ją w ogóle podpieli (jeszcze nie sprawdzałem), i czy po odpięciu trzeba robić adpatację siliniczka?

- czy może rozłączyli lub uszkodzili czujnik wałka mimośrodowego, który jest pod pokrywą zaworów?

 

Będę wdzięczny za Wasze podpowiedzi, bo każda z tych częsci kosztuje parę pln i niechciałbym wymieniać na chybił trafił...

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
witam, u mnie okazał się uszkodzony silniczek valvetronica, mimo że ustawiał się to dawał błąd... jest nowy i błędów brak, oraz silnik stał się zdecydowanie żwawszy!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam podobny temat tylko pytanie co jest do wymiany

błedy

2A67 silnik valvetronick usterka wewnetrzna

P1062- BMW - Valvetronics Power Limitation

 

Mechanik stwierdził ze jest do wymiany czujnik walka mimosrodowego

Bledy wskazuja na silniczek valvetronick

 

Hmmm zastanawiajace czy aby napewno mechanik ma racje

 

Objawy samochodu ograniczenie mocy, czasem maxymalnie moge jechac 40km/h czy to wskazuje na czujnik ?

 

Prosba o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszytskich. Znowu powrociłem do BMW ale tym razem do e90 320i 2005r. Jestem "szcześliwym" posiadaczem od dwóch miesięcy i od razu musiałem wymienić zamke drzwi kierowcy, nabić klime bo oczywiście nie zadziałała, potem padło radio.

 

Wymieniłem tarcze przod+ klocki, filtr kabinowy, oleju + olej oraz filtr powietrza i usczelniacz na dyfrze.

 

Ostatnio pojawiła się kontrolka check engine. Po podłączeniu pod kompa wyskoczyło:

 

Ilość zrejestrowanych usterek 6:

1. 2A67 -Valvetronic - usterka wewnętrzna

2. 2DDB - Brak informacji

3. 29F5 - Katalizator - konwersja 2

4. 2A6F - Valvetronic - minimalny wznios - przekroczenie wartości

5. 29F4 - Katalizator - konwersja 1

6. 2A6B - Serwomotor - ograniczenie mocy

 

Wszytskie usterki dało sie wykasować, po czym po jeżdzie jakieś 3 dni znowu pojawiła się kontrolka check engine.

 

Tym razem zarejestrowano usterek 4:

 

1. 29F5 - Katalizator - konwersja 2

2. 29F4 - Katalizator - konwersja 1

3. 2A6F - Valvetronic - minimalny wznios - przekroczenie wartości

4. 2A67 -Valvetronic - usterka wewnętrzna

 

Dodam, że auto jezdzi całkiem przyzwoicie.

 

Dziś zakupiłęm INPA na allegro i czekam na dostawę.

 

Panowie POMOCY jak myślicie co to może być servomotor i katalizatory? Przebieg 127 tyś auto przywiezione z niemiec.

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznij od adaptacji valvetronica, jesli wszystko jest ok to zrobi ja komp, a jak cos uszkodzonego to nie pozwoli zrobic i wyrzuci błąd!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jak przyjdzie OBD2 z allegro to się tym zajmę w pierwszej kolejności.

 

dodtakowo dla informacji jak radio się spaliło to wyciągnąłem prawie wszystkie bezpieczniki aby popsrawdzać....myślisz AdrianCB, że mogłem coś namieszać ??? może to olej w warsztacie zalali mi Castrol 5w-30.

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Castrol nie jest najlepszy ale nie powinien powodowac bledow... tak jak pisalem pierwszy krok adaptacja silniczka valvetronica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok zacznę jak tylko przyjdzie ObdII. Dam zać co i jak...

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie skasowałem błędy. I na razie sie nie pojawiają. Zaczne działać jak coś sie pojawi

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
pojawiły sie znowu błędy. Skasowałem inpą wszytskie błędy...coś tam naieszałem w inpie przy VVT (nie wiem czy skasowałem adaptację) pojawiło sie ograniczenie mocy silnika. Znowu skasowałem wszystko. Autko jezdzi od tygodnia bez błędów. Nie wiem jak długo....pojeżdzimy zobaczymy

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś po 10 dniach jazdy znou wyskoczył check engine.

błędy katalizatora oraz VVT adaptacjat tym razem

kiedyś Golf II, Ibiza Cupra Look, Golf IV, e36 320 coupe, A3 1.9 TDI 136KM teraz


530dA e39 222,9 HP i 463 Nm


No i z przyczyn..... 316i e36 sedan --->>> e36 318is coupe !!!


Opel Vectra - Kia Cerato 2.0 Crdi - Kia Ceed 1.6 Crdi


Teraz 320i e90 150 KM aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak Ci pisałem, w rheingoldzie robi się to mega prosto, a w INPIE nie wiem w 100%, więc nie chce źle podpowiadać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś po 10 dniach jazdy znou wyskoczył check engine.

błędy katalizatora oraz VVT adaptacjat tym razem

 

Kolego to już koniec Twoich zmartwień ----jedz do Aso i rób poprawną adaptacje silniczka VVT i koniec z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.