Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy muszę zmienić pompę płynu chłodzącego, bo zaczyna przeciekać (przejechane 206000km silnik M47N2) . Mam pytanko jak zdjąć pasek napędu sprężarki klimatyzacji i drugi ten długi, co napędza alternator i pompę wody. Nie widzę żadnych regulacji przy sprężarce klimatyzacji. Co do tego drugiego mam przypuszczenia, ale wolę posłuchać kogoś, kto już przerabiał temat. Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.
Opublikowano
Ten mały od klimy sciągniesz wkładając miedzy pasek a koło pasowe wkrętak lub coś podobnego ,kręcisz kołem i pasek zejdzie. Pasek główny jest łatwiej bo zakładasz klucz 24 lub 27 nie pamiętam dokładnie ale zakładasz ten klucz na rolkę napinacza i robisz dżwignię ,wystarczy trochę odciągnąć rolkę żeby pasek ściagnąć :cool2:
Opublikowano
Ten mały od klimy sciągniesz wkładając miedzy pasek a koło pasowe wkrętak lub coś podobnego ,kręcisz kołem i pasek zejdzie. Pasek główny jest łatwiej bo zakładasz klucz 24 lub 27 nie pamiętam dokładnie ale zakładasz ten klucz na rolkę napinacza i robisz dżwignię ,wystarczy trochę odciągnąć rolkę żeby pasek ściagnąć :cool2:

 

Ja bym na twoim miejscu nic nie wkladal pomiedzy pasek a kolo pasowe...

Tak to sie robilo w trabantach :)

 

Tu masz TIS'a jak to sie powinno fachowo robic...

 

Pasek klimy :

 

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.pl&sl=ru&tl=pl&u=http://tis.bmwcats.com/doc1049445/&usg=ALkJrhiXN8zvKfupZ_3Zjw-xPd2hStxORw

 

Pasek alternatora :

 

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.pl&sl=ru&tl=pl&u=http://tis.bmwcats.com/doc1102798/&usg=ALkJrhgSXl7P1XxTsvrDo2tp_DKm1lOwyg

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano (edytowane)
Jasne że powinien to robić odpowiednimi narzędziami ale jak ich nie ma to trzeba radzić sobie w inny sposób :norty: Edytowane przez KovalGD
Opublikowano
Dzięki KovalGD. Tak też myślałem, ale lepiej się upewnić :cool2: .

Jak ci pasek zacznie piszczeć po wymianie pompy to kup contitecha w ASO,nie kombinuj z zamiennikami bo to strata czasu i kasy, przerabiałem to po wymianie pompy i koła pasowego,pasek który nie piszczał niestety zaczął piszczeć po wymianach przy uruchamianiu silnika ,pomogła wymiana na ten z ASO :(

Opublikowano
Dzięki wszystkim za podpowiedzi :cool2: . Części zawsze kupuje tylko oryginalne (nie bawię się w zamienniki). Jedyne, co mam w aucie bez znaczka BMW to klocki ATE Ceramic :mrgreen: . Jeszcze raz wielkie dzięki koledzy :cool2: . Pozdro ALL.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.