Skocz do zawartości

[E39] 540iA piszczący pasek wieloklinowy, słabe ładowanie


Dombrek

Rekomendowane odpowiedzi

Z dnia na dzień zaczął mi piszczeć pasek wieloklinowy i to nie tylko rano po starcie, ale praktycznie cały czas. Czasami tylko na chwilę ustaje.

Inne objawy:

- na wolnych obrotach silnik zaczął trochę "burczeć" - wrażenie jakby był bardziej obciążony

- na teście zegarów (nr9) prąd na pracującym silniku mam 11-12V, jak przestaje piszczeć to normalnie 13,6-13,9V

 

Rozumiem, że ślizga się na alternatorze pewnie z powodu jakiegoś ogromnego oporu, ale czy może to oznaczać awarię alternatora? Czego się spodziewać? Czy może to też mieć związek z regulatorem napięcia?

Profilaktycznie wymienię ten pasek, ale czy konieczna jest też wymiana napinacza lub jego rolek?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być napinacz albo któreś łożysko raczej. Silnik buczy bo jest obciążony mocniej przez łożysko które stawia duży opór. Opór jest tak duży, że pasek zamiast swobodnie się obracać ślizga się ale jeszcze nie do końca. Nie jeździj tym autem. Lepiej zdjąć pasek i sprawdzić które to łożysko. Pewnie wystarczy zakręcić ręką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy nie byłoby tak, że pasek będzie się ślizgał po rolce która stawia większy opór a pozostałe będzie napędzać w miarę normalnie?

Wiem, że te rolki napinacza z czasem się zużywają i stawiają opór (wybite łożyska czy coś takiego). Ale u mnie jest też ten spadek napięcia, więc może w alternatorze coś jest walnięte? Co się w nim może zepsuć i zapewniać takie "wrażenia"? Cały alternator będzie do wymiany (nie zdziwiłbym się ;) ) czy też jest w miarę rozbieralny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej się da rozbierać jak każdy. Tylko u Ciebie jak będzie alternator to nie jest tak hop bo z tego co pamiętam jest on wpięty w układ chłodzenia. Niekoniecznie to musi być alternator. Zrób tak jak mówiłem a będziesz miał odp. Powinieneś poczuć różnicę w pracy. Jak jedna rolka spowolni działanie osprzętu to wszystkie będą kręcić się wolniej prawda? Dopiero jak całkiem ją szlag trafi będzie inaczej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy zdjac pasek i pokrecic rolkami i kołami pasowymi

ładowanie alternatora 13,9 mało regeneracja 350 zł

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że z osprzętem wszystko OK, również z pompą wspomagania z jednym "ale". Otóż pękło ucho mocowania pompy przez co się wykrzywiła i pracowała pod kątem. Chwilowo jest złapana na podkładce i jest OK, ale dam do pospawania.

Kolejny badziewny element w BMW - jak takie coś może w ogóle pękać?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pompie wody? Jeszcze się nie spotkałem na forum by coś takiego się stało, dlatego myślę że to jakiś pojedynczy przypadek. Jeśli nie działają tam jakieś siły ścinające to można spawać, ale w przeciwnym wypadku raczej zmieniał bym całość by spać spokojnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.