Skocz do zawartości

2.0 nierówna praca silnika i kopcenie


tonysnk

Rekomendowane odpowiedzi

witam Panowie

to moj pierwszy post na forum wiec prosze o wyrozumiałosc

dotknął mnie dziwny problem z ktory nie moge sobie w zaden sposob poradzic w czym rzecz:

posiadam bmw x3 rok prod 2006 przebieg 201000 silnik 2000ccm td moc 150KM od pewneog czasu autko gdy postoji z zapalonym silnikiem na biegu jałowym deliktanie faluja obroty i dochodzi taki moment ze silnik drga delikatnie a rury wydostaja sie kleby smierdzacego dymu cos w kolorze biało - niebieskim

pewien lokalny macher podpiał go pod komputer i wyszla mu jakas dziwna kompresja wykracaja po za zakres na 2 garze pozostałe gary byly okey wiec pierwszy pomysl sprawdzenie wtrysku na 2 baniaku , wtrysk sprawdzono był OK ale dalej sie tak działo jak powyzej dym i duze spalanie sprobowal przelozyc wtrysk bez rezultatu , szukalismy dalej podlaczylismy komputer wyszedl bład sterowania płynna praca silnika :?: :?: wiec wyjelismy kolektos ssacy egr ktore zostały wyczyszczone z nagaru bylo tego sporo ale problem nie zniknal auto dalej duzo pali prawie 14 litrów i do tego na postoju delikatnie faluja obroty i kopci

Moi drodzy nie wiem co poczac z tym problemem gdzie szukac rozwiazania moze ktos sie spotkal z podobnym problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień odmę podstawowo jak tego nie robiłeś.Ona zdecydowanie najczęściej powoduje dym z tyłu auta.Obroty tylko dokładna i dobra diagnostyka .Aso to pewnie Cię tak skasuje ze szok

Zrób porządną diagnostykę a nie szukasz niewiadomo czego :duh:

Przecież nie radzę ci źle :mrgreen: :mrgreen:

 

viewtopic.php?f=15&t=180512

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

oto spostrzezenia z dzisiejszej jazdy:

po czyszczeniu kolektora egr i przepływki odpieto akumulator po jego podlaczeniu spalanie pokazało cos 39 l/km pojedzilem troche na duzych predkosciach i spalanie zeszlo do 11,9 l/km czyli wartosc w miare akceptowalna

przy postoju na swiatlach zadnego dymka nie puscil ani obroty nie falowały dopiero po dluzszym postoju ( pare minut 3 -5 ) zaczal falowac na obrotach i puszczac smierdzacego dyma z mechanikiem droga dedukcji doszlismy ze raczej to nie sa wtryski tym bardziej odma padlo podejrzenie na czujnik cisnienia paliwa czy jakos tak co moi drodzy sadzicie czy ktos mial juz doczynienia z padnietym albo przycinajacym sie tym czujnikiem

ponadto podlaczylismy auto do komputera nie wykazywalo zadnych bledów ten blad ktory wystepowal przed czyszczenie kolektora i reszty dzis nie wystapił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę że trzeba sprawdzić parametry pracy silnika podczas tej usterki. Porównaj gdy pracuje dobrze i jak faluje. Sądzę że dym z rury i duża kompresja jest przyczyną wtrysku większej ilości paliwa na drugim cylindrze. Miałeś błąd sterowania płynną pracą silnika i dlatego sterownik wtryskuje na jednym więcej paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po ogledzinach i długiej dłubaninie mechanika wnioski: filtr powietrza zasyfiony na maksa ( co dziwne bo nie dawno VII.2012 byl zmieniany ale jako laik usunąłem z filtra białą włóknina oklajaac filtr stad jego tzw zasyfienie) druga sprawa to wyłaczony przepływomierz hmm teraz tylko pytanie czy po wymianie przepływki usterka kopcenia falowania obrotow i calje reszty znikinie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś robił Tobie diagnozę kolego :duh: :duh: :duh:

No jak można nie widzieć błędu przepływomierza ????Ech...ci mechanicy :duh: :duh: :duh:

Tutaj nikt tego Tobie nie zagwarantuje czy po wymienie będzie ok.Tak czy tak musisz go wymienić a dalej się zobaczy co i jak

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś robił Tobie diagnozę kolego :duh: :duh: :duh:

No jak można nie widzieć błędu przepływomierza ????Ech...ci mechanicy :duh: :duh: :duh:

Tutaj nikt tego Tobie nie zagwarantuje czy po wymienie będzie ok.Tak czy tak musisz go wymienić a dalej się zobaczy co i jak

 

ale ona była wyłaczona ! stad nie wykazywała błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Może warto by było wyczyścić kanały dolotowe powietrza w głowicy! (można to zrobić bez jej zdejmowania, ale uwaga na czujnik położenia wałka rozrządu i jego ponowne skalibrowanie przy zdjęciu pokrywy głowicy i na to aby nagar nie leciał do cylindrów). Czasem sama obsługa kolektora i egr nie wystarcza żeby zapewnić właściwy poziom dopływu powietrza do silnika. Może brak odpowiedniej ilości powietrza na biegu jałowym (może się to właśnie w pewnych okolicznościach ujawniać po "jakimś" czasie w trakcie pracy na wolnych obrotach) powoduje tą niestabilną pracę silnika i kopcenie.

P.S. 1 Proponuje znaleźć mechanika który potrafi zrobić diagnostykę komputerem z prawdziwego zdarzenia (zwykle specjalizuje się tylko w marce BMW)

P.S. 2 Czy masz problemy z przyśpieszaniem (turbodziura??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w piatek rozmawialiem z mechanikiem i zdiagnozował wyłaczony przepływomierz zamówił nowy cena 800 zl (sznurek i do lasu) ale cóz mam nadzieje ze tu wlasnie tkwil problem z moim autem ponadto powiedzial ze wtryskow nie rusza bo z jego punktu widzenia nie ma to powiazania hmm moze ma racje moze nie

jednak po podejciu Pana z Tercaru widze ze jest profesjonalista zreszta same dostanie sie do niego bez kolejki wymaga polecenia od znajomej szychy wiec o czyms to swiadczy

przepływka bedzie kolo srody bo co tu jest dziwne zamiast odrazu z lublina do dukli jedzie przez centrale w warszawie do dukli dziwne ale co zrobic taka polityka firmy

z kolei tak sobie mysle ze jesli nie bedzie to problem z przepływka to juz nie wiem troche mnie to podłamuja bo samochod za kupe szmalu a tu takie problemy jedyne wyjscie bedzie sprzedac i nara trzeba bedzie kupic jakiegos benzyniaka nawet z 3 litrowym silnikiem a niech spali wiecej ale na naprawach sobie to zrekompensuje - dzisiejsze diesle to dziadostwo kiedys w dobrych czasach czlowiek mial golfa 2 z silnikiem diesla to jezdzil i jezdził nasypał ukrainskiej wachy za pare groszy i sie smiał a teraz same problemy z tym dieslami - no more !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "turbodziura" jest wyraźnie odczuwalna a przepływomierz jest ok, kolektor wyczyszczony i EGR też to stawiam na 90% że to problem nagaru w kanałach dolotowych w głowicy silnika. Na 9% to problem ze sterowaniem turbosprężarką a na 1% to nie wiem co tu może być przyczyną. Skoro auto kopci to rozumiem że DPF-u nie ma, bo gdyby był i auto by kopciło i miało "turbodziurę" to jeszcze należało by wymienić lub zregenerować DPF (o ile się da). Takie są moje "typy" na tą niesprawność. Oczywiście nadal proponuję specjalistę od marki BMW i porządną diagnostykę komputerową silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
u mnie problem w dalszym ciągu nie rozwiązany, aktualnie nie mam czasu na zajęcie się tematem, ale gdy tylko będzie chwila jadę do swojego sprawdzonego mechanika w poszukiwaniu przyczyny, gdy diagnoza będzie pewna podzielę się nią na forum...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.