Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam BMW 520i z dwuletnią instalacją gazową.Kupiłem ją jakieś pół roku temu(przed zimą).Wszystko było ok,miała taką siłę że byłem pod wrażeniem.Jeździła na gazie prawie tak samo jak na benzynie.

Do czasu pierwszych przymrozków.

Teraz sprawa wygląda tak że nie poleci więcej niż setę i przy spokojnej jeździe spala ok.23litrów gazu.Pomyślałem że po prostu instalacja się jakoś rozregulowała i pojechałem do serwisu.Na komputerze wszystko wyszło ok tylko że jakaś elektroniczna przepustnica gazu była do wymiany i ją wymieniłem i do tego filterek od gazu.Już myślałem że wszystko będzie ok a ona dalej tyle pali a do tego jeszcze nawaliła mi pompa paliwa.Nikt mi nie potrafi powiedzieć czemu jest taka słaba i czemu tyle pali.Najlepszy mechanik z mojego miasta powiedział po prostu że to takie samochody i tyle.Jakoś mi się wieżyć nie chce.Jeżeli ktoś wie co zrobić to niech napisze bo nie mam normalnie już siły.Aha w tym samym czasie zdjąłem pasek klinowy od zasilania klimatyzacji,może to ma jakiś wpływ?Pomóżcie.Z góry dzięki.

Opublikowano
po 1 zmien mechanika :roll: bo jakis nie zbyt obyty jest w tych sprawach :roll: czy uklad chłodzenia dobrze ci działa,możliwe ze parownik zamarza i auto wtedy tez ma muła.Przy takim silniku spalanie powino byc na poziomie ok 15 l-16l(przy instalce 2 gen).Spytaj mechanika to ile ma palic na pb skoro mówi ze 23 l gazu to ok
Opublikowano

Był problem z chłodzeniem ale tylko przez zamarźnięty przewód,wtedy parownik był zimny.Teraz jest ok z chłodzeniem.Jeżeli chodzi o siłę to "krzych12"napisał mi żebym sprawdził tą gumę od filtra powietrza do silnika i rzeczywiście jak ciągnę za linkę gazu to ta guma tak się zasysa że praktycznie zamyka dopływ powietrza.Czyli wyszło chyba na to że ta guma się wyrobiła i tyle.Ja się nie znam na mechanice ale wydaje się logiczne że jak zamyka dopływ to nie ma siły a jak traci siłę to może ja odruchowo cisnę gaz i dlatego wychodzi takie spalanie.

Nie wiem ,sprawdzę po niedzieli i napiszę na razie dzięki "krzych" jak się uda to Ci wyślę piwko nawet na drugi koniec polski :D

 

Pozdrawiam.

 

Ps.jak ktoś miał podobne problemy to niech napisze bo może to co innego

Opublikowano
mozliwe ze po tych mropzach i zaszysbkim przełączaniu na gaz zniszczyłeś membranki i nie sa juz takie elastyczne i odparowanie gazu tez nie jest tak sprawne - to takie przypuszczenia. Ogolnie moc zalezy od parownika i ustawieniu w nim cisnienia jak i od ustawienia śruby ktora czasem była osobno za silnikiem krokowym gazowym lub jest z nim zintegrowana. Moze po wymianie tego silniczka krokowego gazowego masz ta śrube bardzo odkreconą i silnik dostaje zaduzo gazu lub na odwrót zamało i trzeba cisnąć, co daje tylko efekt duzego spalania i brak mocy. Poprzygladaj sie temu, nie masz nic do stracenia, pokrec poreguluj odkrec o obrót ta srube przejedź sie , potem przykrec i metodą prób i błędów bedziesz wiedział co jest nie tak.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

podepne się pod pytanie, w gazie II gen. chyba nie da się za szybko przełączyc na gaz skoro zapalam autko na benzynie i dopóki nie osiągnie optymalnej jakiejs konkrtnej temperatury nie przełączy sie na gaz, wiec chyba z membrana wszystko powinno byc okej, bo u mnie pdoobny problem auto jest mułowate i spala dośc duzo około 13 gazu obecnie.

W duze mrozy brało mi 12,7 maksymalnie przy normalnej jezdzie tzn czasami ostro a czasami spokjnie w miescie tylko. A teraz 13 i nie deptam go w ogóleprawie i nie ma mocy, w czym problem, wiecie panowie ??

Opublikowano
ja mam gorszy problem bo moje e 28 niema mocy ani na gazie ani na benz. niestety czasem tylko czuc jakis przyrost ale ostatnio co raz rzadziej ma ktos jakies pomysły???????
Opublikowano
"krzych12"napisał mi żebym sprawdził tą gumę od filtra powietrza do silnika i rzeczywiście jak ciągnę za linkę gazu to ta guma tak się zasysa że praktycznie zamyka dopływ powietrza.Czyli wyszło chyba na to że ta guma się wyrobiła i tyle.

Hmmm nie spotkałem się z tak wyrobioną gumą, która blokowałaby dopływ powietrza, chyba że po strzale zablokowało Ci przepływomierz, objawy będą podobne do tych które opisujesz.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Jeszcze nic nie robiłem przy samochodzie ale na stówę guma jest wyrobiona bo jak podniosę maskę i dam tak średnio dużo gazu na lince to normalnie zaczyna pracować i potem zasysa się do środka.Puszczę gaz i wraca do normy.Dziwna sprawa tylko że nie gaśnie przy tym.Wydaje mi się że ma to wpływ na moc i może jeszcze na spalanie.Nie mam czasu żeby to sprawdzić,może w sobotę,jak sprawdzę to napiszę co i jak w razie jak by ktoś miał też takie problemy.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdż układ dolotowy (powietrza), czy czasem nie jest przytkany. Moze masz cos z filtrem. Według mnie moze byc brak powietrza i dlatego przy wcisnietym gazie kiedy auto chce zasysać duzo powietrza rura sie spłaszcza. bo duze bardzo spalanie i bardzo mała moc wydaje mi sie przyczyna braku powietrza i jeszcze to spłaszczanie rury. spróbuj pierwsze co sciągnac rure z filtra albo przy przepływomierzu. wogóle sprawdź przepływomierz czy dobrze przepuszcza odczep go od filtra i sprawdż jak otwiera pobaw sie tym i daj znac czy to brak powietrza jest przyczyną

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.