Skocz do zawartości

[E46] 320td M47N zaczął mocniej dymić po zatankowaniu Vpower


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, niestety i mi przyszło napisać w tym dziale, jako że pojawił się problem z moim autem.

Dotychczas dymienie było w normie, tzn widoczne było tylko w nocy w światłach aut za mną. W tym tygodniu zatankowałem na stacji shell paliwo v-power i niestety auto zaczęło dymić - na wolnych obrotach jest ok ale problem pojawia się przy wyższych, ponadto wczoraj lekko zafalowały mi kilka razy obroty (dość nieznacznie, można powiedzieć, że o grubość wskazówki na obrotomierzu). Na postoju po przegazowaniu zostawia sadzę. Przy mocniejszym przyśpieszaniu niestety również puszcza bąki, przy czym nie zauważyłem pogorszenia osiągów.

Auto nie jest chipowane, nie ma problemów z ubytkami oleju ani płynu, wszystkie filtry i kompletna odma zostały wymienione.

Ma ktoś jakiś pomysł jak to zdiagnozować? Czy po podłączeniu do komputera możliwe jest zlokalizowanie przyczyny?

Kupię komplet felg styling 270
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeździsz tylko po mieście? Zaglądałeś do EGR? Warto go przeczyścić, ewentualnie zaślepić i zobacz czy jest różnica.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeździsz tylko po mieście? Zaglądałeś do EGR? Warto go przeczyścić, ewentualnie zaślepić i zobacz czy jest różnica.

 

Można powiedzieć, że więcej w trasie niż w mieście. Oglądałem EGR - jest lekko brudny ok 1mm osadu. Chciałem go wyjąć i wyczyścić ale rurka idąca od kolektora wydechowego jest mocowana dziwną opaską z kołnierzem i bez zapasowej nie chcę rozbierać bo auto musi jeździć.

Odnośnie zaślepienia EGR: moje auto nie ma chłodniczki spalin (prosta rura od kolektora wydechowego) czy jeżeli zdejmę przewód podciśnienia z EGR i zaślepię tylko go zawór będzie zamknięty na stałe? Czy w takiej sytuacji nie będzie przypadkiem błędu na kompie?

Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Może ktoś potwierdzić jak wygląda kwestia błędu na kompie po zaślepieniu? Wyczytałem, tu i ówdzie, że takowy wystąpi ale czy po ponownym podłączeniu komp sam się dostosuje? Nie mam dostępu do inpy więc nie będę mógł go wykasować jeśli wskoczy.
Kupię komplet felg styling 270
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Robiłem diagnostykę inpą - żadnych błędów nie wykryłem. Po odpięciu EGR dymienie prawie całkowicie zniknęło. Jak już pisałem EGR nie był mocno zabrudzony i pracował - co zatem może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Panuję go wyczyścić razem z elektrozaworem i profilaktycznie wymienić wężyki podciśnienia - sugerujecie coś jeszcze? Jeżeli to nie pomoże spróbuję ograniczyć działanie zaworu DIS-em.
Kupię komplet felg styling 270
Opublikowano
Po zaslepieniu wyrzuci blad za duzej masy powietrza. Nic poza tym sie nie zmieni w pracy silnika poza delikatnie glosniejsza jego praca. Co do tego czarnego zadymienia to musisz dokladnie przeczyscic membrane filtrujaca elektrozaworu sterujacego EGR. Nie tylko z wierzchu, ale z drugiej strony. Jest to niezbedne, gdyz zapchany filtr podtrzymuje otwarcie zaworu EGR, a w efekcie doprowadza do absrobowania tlenu przez spaliny co sie objawia czarnym zadymieniem. Jesli eliminacja EGR to tylko DIS i ograniczenie fabryczne. Opaska, ktorej zniszczenia sie obawiasz to tzw V-Clamp... musisz ja calkowicie rozkrecic i podwazyc srubokretem te zagiete rynienki, aby zeszla z zaklinowanych polaczonych rurek.
Opublikowano
Po zaslepieniu wyrzuci blad za duzej masy powietrza. Nic poza tym sie nie zmieni w pracy silnika poza delikatnie glosniejsza jego praca. Co do tego czarnego zadymienia to musisz dokladnie przeczyscic membrane filtrujaca elektrozaworu sterujacego EGR. Nie tylko z wierzchu, ale z drugiej strony. Jest to niezbedne, gdyz zapchany filtr podtrzymuje otwarcie zaworu EGR, a w efekcie doprowadza do absrobowania tlenu przez spaliny co sie objawia czarnym zadymieniem.

 

Dzięki Yoshimura, jak będę mieć dostęp do warsztatu będę działać. Czy do tego czasu jazda z zaślepionym EGR nie zaszkodzi np. katalizatorowi? Podpięcie EGR i skasowanie błędu to nie problem a możliwość zrobienia czegokolwiek będę mieć dopiero w maju, bo pod blokiem "to nie robota".

Kupię komplet felg styling 270

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.