Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na początku chciałem się przywitać ponieważ, często czytam, ale pierwszy raz zdarza mi się pytać ;P

Ale do rzeczy bo sprawa jest poważna. Kupiłem do swojej e46 320Cd felgi od e90, a mianowicie stylingi 162 i cały problem jest z tylną gumą a mianowicie jest tam 255/35 r18(felga 8.5J, ET 37) . Na upartego to koło mi wejdzie ale przy dużym obciążeniu i jakiś wybojach są dosłownie milimetry od nadkola, dlatego nie mam odwagi tak jeździć. Pytanie jest takie czy w świetle prawa polskiego jestem bandytą jak wsadzę na tył oponę 225/40 albo 235/40 i mogą mi w razie nieszczęścia nie wypłacić ubezpieczenia itp itd ? Pytam bo byłem w pary serwisach ogumienia i jeden koleś powiedział mi, że nie sprzeda mi innej opony niż są zapisane na tabliczce w samochodzie (tej z cieśninami i rozmiarami na słupku), bo podobno od tego roku weszło jakieś tam prawo no i zaczął mnie straszyć :P

Aha dodam jeszcze, że na mojej tabliczce przy feldze 18 cali zalecane są opony 225/40 na przód i 255/35 na tył.

Opublikowano

Pytam bo byłem w pary serwisach ogumienia i jeden koleś powiedział mi, że nie sprzeda mi innej opony niż są zapisane na tabliczce w samochodzie (tej z cieśninami i rozmiarami na słupku), bo podobno od tego roku weszło jakieś tam prawo no i zaczął mnie straszyć :P

 

O zmianie prawa nic nie slyszalem i nie wydaje mi sie to prawdopodobne. Dopoki opony maja srednice zblizona do fabrycznej i odpowiedni dla auta indeks nosnosci i predkosci, to nikt oprocz ubezpieczyciela nie powinien robic Ci problemu. Przeczytaj dokladnie warunki polisy, zadzwon na infolinie, bedziesz wiedzial jak rozpatruja takie przypadki.

 

Kupiłem do swojej e46 320Cd felgi od e90, a mianowicie stylingi 162 i cały problem jest z tylną gumą a mianowicie jest tam 255/35 r18(felga 8.5J, ET 37) . Na upartego to koło mi wejdzie ale przy dużym obciążeniu i jakiś wybojach są dosłownie milimetry od nadkola, dlatego nie mam odwagi tak jeździć. Pytanie jest takie czy w świetle prawa polskiego jestem bandytą jak wsadzę na tył oponę 225/40 albo 235/40 i mogą mi w razie nieszczęścia nie wypłacić ubezpieczenia itp itd ?

 

Z mojego doswiadczenia wiem, ze 9.0" ET35 z opona 255/35R18 bez duzego obciazenia z tylu (w sensie komplet pasazerow i bagaze) nie przyciera i nie ma prawa przycierac. A 8.5" ET37 jest schowane do wewnatrz o dodatkowe ~8mm do wewnatrz.

Opublikowano

Bez obciążenia jest "sporo" jak na taką felgę i oponę luzu, ale wiadomo chodzi o sytuacje ekstremalne jakaś wielka dziura czy coś w tym stylu. Robiłem testy w ten sposób, że podłożyłem pod tylne koło ok. 20cm klocek (chciałem uzyskać maksymalne schowanie się koła ) plus jeszcze załadowałem do bagażnika ok 100kg. Przy takim setupie jeszcze nic nie tarło, ale było może z 5 mm luzu. Jak zaczęło się bujać autem to już było słychać obcieranie opony o błotnik. Czytałem na zagranicznych forach, że zakładają te felgi z takimi oponami do e46 ale do touring, a tam chyba jest trochę wyższy zawias niż w coupe. W grę wchodzi jeszcze ewentualnie zaklepanie rantu w błotniku, ale to mi trochę golfem zalatuje, a i tak ugra się w ten sposób tylko ok. 5-10 mm. Dlatego pytanie o dopuszczalne rozmiary opon, bo 235/40 r18 rozwiązała by moje problemy ;] Mam na jedna tylną felgę założona oponę 225/40. Opona jest trochę naciągnięta i nie wygląda to za fajnie na aucie, ale miejsca jest w cholerę można jeszcze się pokusić o jakiś dystans 5 albo 10mm :P Dlatego wydaje mi się, że 235/40 będzie optymalna.

 

Więc pytanie nadal aktualne

Pytanie jest takie czy w świetle prawa polskiego jestem bandytą jak wsadzę na tył oponę 225/40 albo 235/40 i mogą mi w razie nieszczęścia nie wypłacić ubezpieczenia itp itd ?

 

Przeczytaj dokladnie warunki polisy, zadzwon na infolinie, bedziesz wiedzial jak rozpatruja takie przypadki.

Na pewno to zrobię, ale bardziej chodzi mi o sytuację gdzie ja jestem poszkodowany i mogą mi nie wypłacić ubezpieczenia z OC winowajcy, bo nawet o takich skrajnościach mówił mi ten facet. A jego informacje pochodzą z komendy policji, która znajduje się na przeciwko jego warsztatu i często korzysta z jego usług. Ile w tym prawdy nie wiem, dlatego pytam bardziej obeznanych ;]

 

Pozdrawiam,

Philip_

Opublikowano
Bez obciążenia jest "sporo" jak na taką felgę i oponę luzu, ale wiadomo chodzi o sytuacje ekstremalne jakaś wielka dziura czy coś w tym stylu. Robiłem testy w ten sposób, że podłożyłem pod tylne koło ok. 20cm klocek (chciałem uzyskać maksymalne schowanie się koła ) plus jeszcze załadowałem do bagażnika ok 100kg. Przy takim setupie jeszcze nic nie tarło, ale było może z 5 mm luzu. Jak zaczęło się bujać autem to już było słychać obcieranie opony o błotnik.

 

Dziwne kombinacje robisz. Na dziurze, gdzie zawieszenie siadzie Ci tak bardzo, nie martwilbym bym sie juz o to czy opona przytrze o nadkole ;) Wiesz dlaczego? Bo predzej uszkodzisz felge i opone.

 

Czytałem na zagranicznych forach, że zakładają te felgi z takimi oponami do e46 ale do touring, a tam chyba jest trochę wyższy zawias niż w coupe. W grę wchodzi jeszcze ewentualnie zaklepanie rantu w błotniku, ale to mi trochę golfem zalatuje, a i tak ugra się w ten sposób tylko ok. 5-10 mm. Dlatego pytanie o dopuszczalne rozmiary opon, bo 235/40 r18 rozwiązała by moje problemy ;] Mam na jedna tylną felgę założona oponę 225/40. Opona jest trochę naciągnięta i nie wygląda to za fajnie na aucie, ale miejsca jest w cholerę można jeszcze się pokusić o jakiś dystans 5 albo 10mm :P Dlatego wydaje mi się, że 235/40 będzie optymalna.

 

235/40R18 sprawdza sie w touringu i sedanie, jest niewiele wyzsza niz 225/40R18 i to bezpieczny rozmiar dla E46. Sedan i touring maja takze wezsze nadkola niz coupe/cabrio i compact.

 

Na pewno to zrobię, ale bardziej chodzi mi o sytuację gdzie ja jestem poszkodowany i mogą mi nie wypłacić ubezpieczenia z OC winowajcy, bo nawet o takich skrajnościach mówił mi ten facet. A jego informacje pochodzą z komendy policji, która znajduje się na przeciwko jego warsztatu i często korzysta z jego usług. Ile w tym prawdy nie wiem, dlatego pytam bardziej obeznanych ;]

 

Watpie abys znalazl jasna odpowiedz na to pytanie, to nie Niemcy gdzie TUV reguluje dobor rozmiarow opon. Policjant w przypadku jakiegos zdarzenia, nie z Twojej winy, moze gdzies wpisac, ze rozmiar opon jest taki i tak, a ubezpieczyciel na tej podstawie stwierdzi, ze auto bylo nie sprawne. Jakie beda tego skutki w razie wyplaty OC, nie mam pojecia. Jednak jest to sytuacja troche inna, niz zalozenie opon o zbyt malej srednicy, ze zbyt niskim indeksem nosnosci czy predkosci, gdzie niezaprzeczalnie mozna pokaz Ci Twoja wine.

Opublikowano
Z tymi oponami i ubezpieczeniem to jest racja.Rozmiar opon inny niż zalecany jest podstawą do niewypłacenia odszkodowania jak najbardziej :mad2: :mad2: :mad2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Dzisiaj był kolejny dzień testów i stwierdzam, że opona 255/35 r18 przy ET 37 nie ma prawa bytu.

Na pierwszy rzut oka wygląda pięknie:

 

http://img854.imageshack.us/img854/3246/img20130310133031.jpg

 

http://img248.imageshack.us/img248/4524/sdc11061m.jpg

 

I przy braku obciążenia (czyt. tylko kierowca) trze naprawdę sporadycznie.

 

Ale po załadowaniu do bagażnika ok. 100-150kg i przejechaniu 2-3 km po w miarę równych drogach. Mamy taki oto efekt:

 

http://img13.imageshack.us/img13/2820/sdc11070u.jpg

 

To jasne zaznaczone strzałkami to zdarte do metalu zabezpieczenie rantu błotnika.

 

Wnioski niech każdy wyciągnie sobie sam :P

Ja decyduje się na oponę 235/40 r18.

 

Pozdrawiam,

Philip_

Opublikowano
No jednak nie warto aż tak kombinować :wink: :wink: :wink:

 

Od razu planowałem dać węższa oponę, ale usłyszałem o tych chorych przepisach ;| i stąd te wszystkie kombinacje. A że lubię wszystko mieć pewne i sprawdzone to teraz muszę jechać kupić jakiś środek do zabezpieczenia tego rantu :P Ale nie ma tego złego teraz wiem, że opona 235 to słuszny wybór ;)

Opublikowano
Pytanie tylko kiedy wozimy 150 kg w bagazniku ? Wydaje mi sie ze duzo zalezy od zawiasu , ja mam m-pakietowy i w pojedynke nie trze praktycznie nigdy. Dodam ze mam sedana po lifcie i felgi styling 182 z tamim samym rozmiarem
Opublikowano
Pytanie tylko kiedy wozimy 150 kg w bagazniku ? Wydaje mi sie ze duzo zalezy od zawiasu , ja mam m-pakietowy i w pojedynke nie trze praktycznie nigdy. Dodam ze mam sedana po lifcie i felgi styling 182 z tamim samym rozmiarem

 

7,5x18 vorne 205/45R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 47

8x18 hinten 225/40R18 Reifenpreis bei ReifenDirekt.de anzeigen ET 49

 

Tobie to nie ma prawa trzeć ;)przy takim et.

 

a 150kg to wystarczy ze mamy 2 pasażerów na pokładzie.

Opublikowano
Sorry pomylka zle sprawdzilem mam styling 189 z e90 , wydaje mi sie ze ma takie same rozmiary jak zalozyciela tematu , ogumienie mam rowniez w tym samym rozmiarze
Opublikowano
Sorry pomylka zle sprawdzilem mam styling 189 z e90 , wydaje mi sie ze ma takie same rozmiary jak zalozyciela tematu , ogumienie mam rowniez w tym samym rozmiarze

 

To diametralnie zmienia postać rzeczy ;] U mnie w pojedynkę też praktycznie nie trze, ale co jak zdarzy się jechać z kimś. Wtedy jest już kłopot bo obcieranie jest naprawdę mocne.

To jest w ogóle dziwna sprawa bo już któraś osoba mówi mi, że jeździ na takich oponach przy takich parametrach felgi, ale właśnie albo w sedanie albo w touringu. Coupe ma podobno szersze nadkola i tu pytanie czy w sedanach i touringach naprawdę nie trze czy po prostu wszyscy to olewają i sobie jeżdżą???

 

 

Pozdrawiam,

Philip_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.