Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Nigdzie nie mogłem znaleźć wypowiedzi na temat tych dwóch silników więc postanowiłem że założę tutaj ten temat. Jestem zainteresowany taką 'beemką' z naciskiem na bardziej zainteresowany i tutaj rodzi się pytanie, jaki silnik wybrać? czym się różnią ? czy duża ta różnica itd. Z góry dziękuje za odpowiedź.

PS. Mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość

Opublikowano

316i i 318i jest na tym samym bloku m43b19 tylko że 316i ma 105km a 318i m43b19/TU ma 118km

316i troche za słabe do e46 i więcej pali bo żeby jakoś to jechało to trzeba bardziej cisnąć ... jak nie patrzeć ma 1.4t (1360kg)

316i - http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/271/e46_316i.html

318i - http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/273/e46_318i.html

Opublikowano
Szczerze , nie powiem ci nic o różnicach czysto technicznych miedzy tymi silnikami bo poprostu się na tym nie znam. Za to opowiem ci jak kupowałem samochód. Szukalem caly czas 316i , obejrzałem pare sztuk w niemczech, paroma się przejechałem i z czystej ciekawości u jednego z handlarzy poprosiłem o jazdę próbną 318i wersja 143km. Wniosek, odrazu to auto kupilem, przyjemność z jazdy o wiele większa, spalanie to samo.... a nawet nizsze. Także bierz 318i :) ja nie żałuje
Opublikowano
no właśnie wydaje mi sie ze 1,6i troche za słaby, ledwo ponad 100km..:) wolalbym 2000+ rocznik
Opublikowano
i wlasnie o to chodzi ze bmw jesli mialbym kupowac to pewnie sprowadzana z niemiec (czlonek rodziny na miejscu) bo w polsce to kazdy wie jak jest ; ) chodzilo mi natomiast o roznice miedzy 316i a 318i, zebym wiedzial za jakimi sie rozgladac
Opublikowano
Ja swoją 318i w De wyrwałem za 4000 euro ... Wersja 316i którą oglądałem wczesniej była za 3600 euro..... Tagże cenowo zbliżone a przyjemność z jazdy nie porównywalna. Oczywiscie pisze o wersjach po lifcie.
Opublikowano
jesli chodzi o mnie to raczej 3000euro max ile moge dac, wiec po lifcie za taka cene na pewno nie znajde
Opublikowano

Polecam R4 1.8 M43 i wolę ją niz R6 320i które jest słabe jak doopa węża :D Mam porównanie i wiem co mówie. Jeżeli zestawimy oczywiście tylko te 2 silniki.

Ekonomia naprawy i najwazniejsze $ przemiawiają za 1.8 pozatym to leci już od samego dołu.

1.6 omijaj to nie jest przyjemne jak małe miejskie auta ci odjeżdźają.

 

ps. z tego co wiem silniki różni DISA

http://www.autocentrum.pl/gfx/katalog/1787_1.jpg

E46 on board http://directory.e46fanatics.com/

Opublikowano

porownujac z kolegi 318 sprzed liftu z moja 316 tez przedlift to ida leb w leb na prostej. obydwa silniki zdrowe. 316 ma max moment obrotowy nisko z tego co pamietam, przy 2500 obr i to czuc. suma sumarum nie jest to demon predkosci ale odpycha sie dosc sprawnie.

 

ps na stronce z danymi o 316 jest skrzynia biegow automataczyna ktora buja to auto w 12 sekund do 100, na manualnej skrzyni jest okolo 10s jak w przypadku 318.

Opublikowano
reasumujac, jesli chodzi o obie wersje przed liftem to 1,8i jest troszke lepsza i to wszystko ? tez mi nie chodzi o demona prekosci aktualnie mam peugeota 206 UWAGA 75 KM (moj pierwszy samochod) i teraz zastanawiam sie nad BMW wlasnie tym o ktorym pisze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup ten, który będzie w lepszym stanie i pamiętaj, że to 1,9 w obu przypadkach, 316i/318i to tylko oznaczenie, jak 318d a pod maską 2,0.

Mocy nigdy za wiele, więc wiadomo, że lepiej szukać 318i, różnicy w spalaniu nie ma a kilka koni więcej, ubezpieczenie też to samo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

No różnica pomiędzy 105 a 115 KM będzie symboliczna, ciężka do zauważenia w praktyce. Podejrzewam, że bardziej taką różnicę się odczuje jak silnik jest nie do końca sprawny, jeśli sprzęgło nie łapie już ładnie albo np. jak włączysz na full klimę i załadujesz 4 osoby do środka ;)

Krótko mówiąc takie bolidy (i w tym mój monster) to nic specjalnego. Ot sprawnie się poruszają, jak trzeba to i 200 kmh też zrobią, w mieście wstydu na światłach nie ma, ale nic poza tym. Za to odwdzięczają się ekonomią i tanimi częściami, no i żaden mechanik nie policzy Ci jak za naprawę 330d ;)

Jak na jedno z pierwszych autek to będzie OK. Sam tylni napęd na pewno też da Ci nieco frajdy.

I tak jak koledzy radzą - patrz na stan techniczny, a nie czy ma 10 KM w tą czy w tą. Też czasem żałuję, że chociaż 318i nie wziąłem, ale trafiła się zdrowa i tania 316i, 50 km ode mnie, no i w odpowiednim momencie. To wziunem :)

Edytowane przez kater
Opublikowano
porownujac z kolegi 318 sprzed liftu z moja 316 tez przedlift to ida leb w leb na prostej. obydwa silniki zdrowe. 316 ma max moment obrotowy nisko z tego co pamietam, przy 2500 obr i to czuc. suma sumarum nie jest to demon predkosci ale odpycha sie dosc sprawnie.

 

ps na stronce z danymi o 316 jest skrzynia biegow automataczyna ktora buja to auto w 12 sekund do 100, na manualnej skrzyni jest okolo 10s jak w przypadku 318.

 

to coś słabe ma te 318i jak idziecie łeb w łeb :mrgreen: i odkiedy 316i ma 10s do 100 :mrgreen: 318i - 10,4 316i - 12,4

swoją 318i objechałem passata b5 1.9 115km :cool2:

Opublikowano
na stronce podanej kilka postow wczesniej jest 12.4 dla automata. slaby ten manual wtedy, w jakies bazie od bmw w pliku excela jest 10,9. obojetne, dla mnie moze miec i 14 sekund do setki. kiedys mierzylem swoja na gpsie wychodzily czasy od 10.5 do 11.5 (nie byl to profesjonalny gps wiec moga byc przeklamania). silnik prosty jak cep, koszta male. spalanie w miescie na krotkich odcinkach mam do 10.5 litra w zime. przy sredniej predkosci jaka mam teraz 30km/h pali mi 9 litrow. w trasie ponad 1000km w jedna strone polska-niemcy 7 litrow przy sredniej predkosci 110-120 z CALEJ trasy(z kompa pokladowego), a czasem sie lecialo 160 przez dluzsza chwile. wiadomo ze chcialbym miec 328 czy 325, ba mpowera, ale dla mnie bylo wazne male spalanie oraz tansza eksploatacja (ilosc olejow/plynu chlodzacego etc..a zawsze to dla mnie jest kilka zł, a na aucie nie oszczedzam) mi odpowiada, ale to kazdy musi wiedziec co mu bedzie pasowalo :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.