Skocz do zawartości

[90] delikatne szarpanie przy przyśpieszeniu


bind2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posiadam bmw 163ps 07r z filtrem. Czasami gdy przyśpieszam gwałtownie to czuję jakby auto nierównomiernie się rozpędzało, jakby delikatnie szarpało autem. Czym to może być spowodowane? przy spokojnej jeździe nic nie odczuwać tylko, gdy gaz do dechy.

 

Dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Pozwól że nie mając podpiętego auta pełnego elektroniki użyje swojej magicznej kuli.... Widzę napisz wyłaniający się z mgły.. to może być rozwiązanie... ten napis to .. "C*uj wie!!"

 

Naprawdę ktoś uważa , że w tak nowoczesnych autach można coś powiedziec ot tak sobie ??

Może być zapchany DPF, może być problem z filtrem paliwa, z filtrem powietrza, z pompą paliwa, z wtyskami , z turbiną itd

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisałbym tutaj, gdybym nie podłączył pod kompa, zero błędów no dobra są błędy, że dwie świecki żarowe spalone :D

 

" a jak jade tak z równomiernym gazem to w tych obrotach wyczuwam takie lekkie szarpanie - szczególnie jak jade na 4 biegu to wyczuwam to najbardziej" - zdecydowana prawda mamidentycznie. Tak właśnie można powiedzieć, że mam podobny problem.

To jakaś wada konstrukcyjna, że wiele osób tak ma ? Godzinkę temu trochę poszalałem i wydaje się mi, że jak auto mocno dogrzane to problem znika chociaż ciężko to stwierdzić na razie nie potrafię powiedzieć kiedy dokładnie się tak robi, jakby to było losowe raczej zdarzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ten sam problem to wiele osob tak ma, ale jakos zawsze rozwiazanie jest troszke inne. Proponuje poswiecic troche czasu i przeczytac caly ten watek. Przeplywka i AGR/Czujnik przy AGR wydaja sie byc czesto przyczyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak na pocieszenie ;)

jak będzie cieplej to podobne objawy będą jeszcze na 2 i 3 :lol:

temat w cytowanym wątku przycichł ale z nadchodzącą wiosną powróci warto go śledzić bo chyba nikomu na 100% nie udało się tego wyeliminować przynajmniej tanim kosztem bo wymieniając pół auta to chyba powinno się udać

ja mogę tylko powiedzieć, że u mnie pojawił się ten problem po wymianie oleju, wszystkich filtrów i odmy ale niestety to był listopad i wtedy nie było to tak wyczuwalne a ja nie skojarzyłem jednego z drugim (po cichu liczę, że może w tym roku nie będę miał tego "dławienia" - może się samo naprawi) warsztat który robił oczywiście wypiął się bo oni nie widzą problemu minęły wtedy 4 miesiące i powiedzieli mi, że trzeba było przyjechać od razu po robocie a tłumaczenie, że efekt jest odczuwalny dopiero przy wzroście temperatury nie trafił do kierownika warsztatu w sumie to mu się trochę nie dziwię bo pewnie sam bym tak zrobił gdyby ktoś do mnie przyszedł z podobnym tematem

tak na marginesie jak komukolwiek o tym mówię i każe się przejechać autem nikt tego nie zauważa więc to może ja mam jakieś zboczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany sterownika EGR. Jest to najtańsza rzecz do wymiany, a u siebie dzięki wymianie praktycznie wyeliminowałem szarpanie, które pojawiało się przy dodatnich temperaturach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

podbijam. Wczoraj auto było już całkiem mułowate dzisiaj to samo, szarpanie było bardzo znaczne nawet na 3, 4 i 5 biegu i nie zbierał się jak powinien. Dzisiaj to samo to zdenerwowałem się i przegnoiłem na odcinku 20km prędkość 170-220km/h po tym zabiegu auto reaguje na gaz, jakby dostało nowe życie. Już miałem podłączyć przepływomierz od innego auta, ale jeśli teraz działa to nie ma sensu. W domu podłączam pod komputer i ku zdziwieniu błąd

 

480A 480A system of partical filter

Error counter: 7

Logistic counter: 40

 

Mileage 161688 km

Engine speed 855.05 1/min

coolant temperature 73.21

ash mass in particle filter 56.94 g

injection quantiti 9.85 mg/Hub

Air mass per cylinder 428.51 mg/Hub

carbon-particulate matter mass in particle filter 12.99 g

exhaust volume flow in particle filter 75.23 m^3/h

diference pressure over particle filter 49.23mbar

Abgasgegendruck vor particle filter 974.76 mbar

Environment pressure 915.69 mbar

 

partikelfilter stark beladen (abgasgegendruck hoch)

Test conditions not yet fulfilled

Error not present now, but already stored

Fehler in Entprellhase

 

 

Czy te szarpania a zarazem brak mocy (płynne przyśpieszanie) to wina jednak DPF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.