Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

 

Moja bawaria strasznie dymi na biało - jest to dym o zapachu benzyny bądź LPG. W rurze wydechowej jest woda, nie żaden olej czy płyn z chłodnicy(tak, próbowałem :P)

Dodam, że wydech jest zadarty do góry i prawdopodobnie gdzieś w środkowej części układu wydechowego na rurze mam małą dziurę, przez którą wylatują spaliny. Oleju silnikowego mam mało i zbliża się termin jego wymiany. Stan jakiegokolwiek z płynów nie zmienia się.

 

Czy mam powody do obaw?

Opublikowano
przełącz na pb i niech ktoś rękę czy coś przystawi koło tłumika i zobaczyć czy będzie pluł wodą czy też olejem , jeśli nie to nie masz co się obawiać . LPG się skrapla i bardzo się kopci jak jest chłodno i leci woda z tłumika ;) niestety takie uroki LPG :)
Opublikowano
Leci woda, tylko chodzi o to, że czasami dymi jak z komina na postoju. Tzn po troszkę agresywniejszej jeździe na zimnym silniku (do 3-3.5 tyś obrotów kręcona)
Opublikowano

no raczej nie powinno nic się dziać ;)

ale czasem jest tak że może walić do wydechowych wodę i kopci na bialo , zaś ja na przykład miałem sytuacje w jednym aucie że mi przedmuchało i kompresja waliła do układu chłodzenia ;)

możesz jechać i Ci sprawdzą spaliny jakimś tam specjalnym urządzeniem ;) i będziesz wiedział dokładnie ;) ale jeśli jest zimno itp ;) to gaz tak ma ;) tym bardziej że na gazie to lepiej jeździć jak silnik jest cieplejszy;) bo wtedy też parownik go nagrzewa lepiej :)

Opublikowano
Dzięki wielkie. Też gdzieś czytałem, żeby nagrzać silnik i zrobić trasę dłuższą, z 30-40km, aby woda cała wyparowała z wydechu. Myślę, że po wypłacie tak zrobię. :)
Opublikowano

nie przejmuj się - te silniki to prawdziwe generatory pary.

 

Ja nie mam LPG, ale rano gdy jest poniżej 0*C i gdzieś parkuję albo jadę na wstecznym to robię wokół siebie zadymę. Za to dziś, gdy jest 5*C chwilkę pokopcił przez pierwsze 3 km, a potem nic - dmucha czysto z rury.

 

Ja długo szukałem przyczyny - wymieniłem przepływomierz, wtryski, sondę, czujnik temperatury powietrza, czujnik temp silnika. Przez zimę myślałem, że oszaleję. Dziś wraz z wiosenną pogodą problem odszedł w niepamięć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.