Skocz do zawartości

BMW E39 Rezystor dmuchawy, jeż - wariuje, jakiej firmy nowy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Problem z jeżem juz nie występuje, chodzi cały czas płynnie, ale jest jeden smieszny mankament a mianowicie przy skręcaniu w lewo gdy jadę na przykład na rondzie, wentylator przestaje chodzić :shock: i co wy na to? Wystarczy wyprostowac koła na wprost podczas zjazdu i znowu sie wkręca na swoje obroty. Znam się na elektronice i elektryce i sam nie mam pojecia od czego to zależy :( W prawo już nie wystepuje ta usterka, ale wcześniej też była. Wszystko przejrzałem oprócz samej dmuchawy do której nie wiem jak sie dostać i gdzie ona sie znajduje?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
No i dzisiaj stało się. Rano całkiem przestał działać wentylator dmuchawy. :mad2: Jeża wymieniłem na nowego - bez zmian. Podmiana panelu climatronica - bez zmian, dalej nie dmuchała. Sprawdzenie na krótko tez bez rezultatu więc padło na silnik dmuchawy, gdzies na forum wyczytałem jak sprawdzic dmuchawe na krótko i dzięki temu doszedłem do przyczyny. Trzy godziny rozbierania deski i wszystkiego aby sie dostac do wentylatora. :duh: Wentylator wydłubałem i sie okazało że szczotki sie skończyły, więc wymieniłem na nowe które trzeba było dorabiać, bo były od jakiegoś rozrusznika, takie tylko miałem mozliwość zakupić. Po dwóch godzinach dorobiłem je, sprawdziłem - chodzi. Następne trzy godziny składania wszystkiego do kupy. Cały dzień się z tym grzebałem i to pod blokiem, bo nie miałem gdzie, ale ważne że działa jak z fabryki. :D
Opublikowano

Jak już miałeś bebechy spod deski na wierzchu to trzeba było przy okazji dobrać się też do parownika od klimy i go mechanicznie z syfu wyczyścić.

Poza tym - gratuluję efektu i cierpliwości bo zdaję sobie sprawę z tego ile jest masakrycznej roboty żeby zdjąć deskę. :?

Pzdr.

Opublikowano
Gdybym wiedział coś o tym parowniku, że znajduje sie on pod deska, to na pewno bym to zrobił. Szkoda że nie wiedziałem o tym, niestety dopiero poznaję to auto bo mam je za krótko aby wszystko wiedzieć gdzie i co sie znajduje. Wiem że klima działała i to bardzo dobrze.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
witam mam problem z jezem a mianowicie sama mi sie zalaczala dmuchawa i ogolne obiawy uszkodzonego jeza ale po wykreceniu jeza i wlozeniu drugiego zaczely mi po przekreceniu stacyjki mrygac kontrolki i wogole nie moglem odpalic samochodu w czym moze byc problem bo sam nie wiem a postepowalem wedlug instrukcji wymiany tego elementu moj samochod to e39 3.0d rok 2002 prosze o pomoc
Opublikowano
Mrugające kontrolki to może być słabe łączenie na klemach lub słaby aku.Sprawdź klemy na aku i w ogóle czy ma on prąd.Na jeża nieraz pomaga reset,tzn.odłączenie aku. na dwie minuty i wszystko wraca do normy.Na dłużej lub krócej :)
Opublikowano
Mrugające kontrolki to może być słabe łączenie na klemach lub słaby aku.Sprawdź klemy na aku i w ogóle czy ma on prąd.Na jeża nieraz pomaga reset,tzn.odłączenie aku. na dwie minuty i wszystko wraca do normy.Na dłużej lub krócej :)

 

Zgadzam się z kolegą na pewno coś z aku albo klemami. Bardziej podejrzewam że stary jeż rozładował Ci akumulator. A gdy podłączyłeś nowy już nie było mocy by odpalić auto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.