Skocz do zawartości

Eta M20b27 problem z odpalaniem i pracą


Zenioo32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, by nikogo nie drażnić: zakładam nowy temat gdyż nie znalazłem odpowiedzi ani rady w związku z moim problemem.

Problem polega na tym że ciężko odpala silnik w moim bmw jesli już się uda chodzi ale ma że tak powiem równe obroty ale znacznie za niske (gorzej niz traktor), gdy chce dodać gazu gaśnie lub się bardzo dławi. W powietrzu czuś niespaloną benzynę (z wydechu). sprawdziłem wtryski (które kupiem miesiąc temu) są dobre, kupiłem nowe kable zapłonowe wraz z okrągłym czujnikiem na 6-tym kablu do świecy, świece nowe, palec rozdzielacza nowy, kopułka w bardzo dobrym stanie. Paliwo na listwie jest, iskra na świecach jest a mimo to nadal chodzi nie równo i nie pozwala dodać sobie gazu. Silnik to m20b27 stara eta, przełżyłem go z drugiej e30 którą miałem. przełożyłem całą instalację w samochodzie (dla lepszego wyposażenia) ponieważ było w automacie dałem wiązkę z innego silnika (m20b20) zakupiłem wtryski z m20b25 do tego komputer z m20b25. przepływomierz sprawny z b27 czy ktoś wie co może być przyczyną tak złej pracy silnika?? jestem mechanikiem więc wiekszość rzeczy robię sam. niedawno zaprowadziłem auto do "speca" który wskazał na wadę kabli wysokiego napięcia ale to nie to. Dziś sprawdzałem czy rozrząd czy jest na znakach i jest wszystko ok. Wykluczam też łapanie lewego powietrza z braku pomysłów proszę was o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No powiem Tobie żę od tak wiązki nie można zmieniać...szukałbym gdzieś tutaj problemu...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

hmm ale mówisz ze masz ete a wiązkę od m20b20....eta miała inne sterowniki, dokładnie nie pamiętam jakie były różnice, ale były. Skoro eta miała dwa rzędy a b20 i b25 mają 3 piny wiec z czegoś to wynika.

Jeśli iskra jest, paliwo jest to może jakaś nieszczelność w dolocie, źle ustawione luzy zaworowe, eta jak dobrze pamiętam ma wtrysk dodatkowy, może on zalewa....hmmm...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym rurki są dość dopasowane by trzymać szczelność w kazdym razie na pewno nie aż tak by sie działo od lewego powietrza, dodatkowy wtrysk był w starej wiązce którą to musiałem wywalić bo miała czujniki położenia wału w skrzyni przy kole zamachowym i dwumasie :( dodałem czujnik położeia wały z przodu drugi kabel to ten ze świec założyłem osprzęt taki jak ma 2.0 i 2.5 wię na tej wiązce musi gadać na tamtej wiązce był inny krokowiec więc też zmieniłem :( powloli trace siły psychiczne :mad2: masz jeszcze jakieś pomysly ?? ewentualnie gdzie dostać nie rozprutą wiązke od 2.5?? bo szukałem wszędzie ale ciężko niesamowicie to znaleźć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno ci ktoś doradzi jak namieszałeś z etą tak że sam nie wiesz co od czego idzie :mad2:

stara eta ma sondę trzy przewodową ty dałeś wiązke m20b20 w której są zapewne miejsca na 4 piny

druga sprawa to w m20b20 masz czujnik położenia wału z przodu w ecie z tyłu i ciekawe czy daje do ECU dobrą informacje o położeniu wału

3 sprawa to wtryskiwacz rozruchowy ale to już koledzy pisali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj gościu po co piszesz wogóle jak nie czytasz? załozyłem ten czujnik z przodu, założyłem też koło zębate bo eta miała okrągłe bez zębów do tego zmieniłem wtyryski i załozyłem listwe bo wiązka z ety miała same kabelki z wtyczkami do wtrysków i do tego tobył ten stary motronic a po to to zmieniłem żeby działało w manualu i dlatego to wszystko wkładałem po za tym nie ja pierwszy takie coś robię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale czy w samych aparatach zaplonowych też nei ma różnicy??? B20 po 85 miało na głowicy a eta chyba do bloku tak??? A sam czujnik nie da sie od tak przestawić. Pewnię moment zaplonu się nie zgadzą i dlatego problemy są....

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie myle to poprawcie. "tjuningi" ety z tego co wiem polegaly na zmianach kompow na te z m20b25. tylko ze przy takich operacjach zmienialo sie tez walek rozrzadu, albo cala glowice z m20b20. tu masz sterowanie z wysokoobrotowego silnika na walku z ety. jak to ma dzialac?? jak sie myle to przepraszam ale kazdy pomysl jest dobry w takim przypadku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blok silnika się nie różni różnią się wiązki kabli silnika czujnik jest na aluminiowym mocowaniu który przekręciłem razem z nim. to nie jest zaden "tjuning" kolego tylko zmiana z automatu na manual. to po pierwsze a że to było na starym motroniku 1.0 (a żeby działał na kompie od 2.5 1.3 trzeba zmienić wiązke i wtryski, co zrobiłem) bo silnik pochodzi z auta 1985 roku włozylem nowszy bo starej wiązku z manuala nie dostanę.. :( silnik 2.7 różni się tym że jest odprężony (kródsze kobowody niż w 2.5) i wszystko jest w tym samym miejscu nie włożyłem go dlatego żeby mieć moc tylko dla tego że ten miałem a to że 2.7 to dobra jednostka pod turbo itp to już inny temat. dziś doszedłem że padł komp rzecz w tym że niewiem gdzie zrobiło się zwarcie. myślałem że ktoś z forum pomoże ale niema co liczyć :) większość problemu sprawiła pozostałość ins. gazowej która była w 2.0 wyciołem teraz szukam kompa i autko po odpaleniu dostanie się do elektryka razem ze schematem instalacji bo ja się na elektryce nie znam za bardzo :D dzięki wszystkim którzy chcieli pomódz jak już się uporam to napisze co i jak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie upieraj sie jak nie masz racji. piszesz tu zeby ktos Ci pomogl a nasze zdanie masz w du.

walek z ety jest inny i tyle. w porownaniu 25e i 25i wyprodukowanych w tym samym roku i miesiacu walki sa inne.

eta walek o nr 11 31 1 276 441

b25 z katalizatorem walek 11 31 1 706 655

b25 bez katalizatora walek 11 31 1 716 138

na chlopski rozum jezeli tloki pracuja inaczej to i rozrzad inaczej. do tego inne sterowanie wtryskiem.

z tego co mowisz to do silnika b25 wystarczyloby wsadzic korby od b27 i masz juz ete :lol: a tak nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam waszego zdania w d. sprawdzałem czy zakładam koło do czujnika dobrze jeśli nawet wałek będzie inny to musi mieć znak skoro po przełożeniu silnik pracował bo go odpalilem to chyba żle mówisz że to jest inne. coś musi być w wiązce bo padł sterownik którego teraz szukam. rozmawiałem też z kilkoma mechanikami i wszyscy mówili że ma chodzić na tym. Was prosiłem o pomoc bo myślałem że może ktoś z was miał podobny problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to ze znaki sie beda zgadzac ale w b27 zawory otwieraja sie inaczej tj inne czasy otwarcia i dlatego jak go odpalisz to przy dodaniu gazu Ci sie dlawi bo komp od b25 inaczej dawkuje paliwo. sa to tylko moje rozwazania i nie chce tym podwazac Twojej teori tylko staram sie pomoc podrzucajac pomysly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ok chwytam, najgorsze jest to że zanim skończyło sterownik odpalała i pracowala najprawdopodobniej w trybie awaryjnym ale reagowała na dodawanie gazu a potem już nic tylko dało się słyszeć takie buuu z silnika i gasła. Wszyscy mówią że na tamtej starej ori wiązce z automatu nie będzie działać :( chociaż czasem mam ochotę włożyć tą wiązke i spróbować ale wtedy musiał bym dołożyć ten dodatkwwy wtrysk i założyć stary krokowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmostkowałem tam te kable dwa ze skrzyni od czujnika wstecznego tak jak jest to pokazane tutaj http://e30performance.info/viewtopic.php?f=22&t=231 ale co z czujnikami położenia wału?? to w linku to nowsza eta a ja mam starą i czujniki w skrzyni? będzie działać jeśli wepnę czujnik z przodu i czujnik ze świec?? jeśli tak to jutro to zrobię ale musze wrzucić wtedy stary krokowy i dodatkowy wtrysk paliwka do kolektora ssącego :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem robią te czujniki za silnikiem właśnie ale nie próbowałem na ori wiązce wogóle z mostkiem bo słyszam od 3 mechaników którzy w okolicy robią bmw (w tym jeden niby bardzo dobry) że nie będzie na tej wiązce działało i że musze mieć wiązke z nowszego no to mówię że mam i tak kazali robić potem zwalili wine nierównej pracy motoru na kable WN i ten czujnik z tych kabli więc wymieniłem (400zł) a tu nic :((
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.