Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kupiłem właśnie 545i i chciałem wymienić świece ,dowiadywałem się w serwisie to chcą 850zl + świece :duh:

Cena niby tak bo jest problem wymiany 2 świec znajdujących się od strony podszybia.

Wymieniał ktoś świece w takim samochodzie :?:

Mozna to samemu zrobić :?:

Opublikowano

Nie wiem jak z dostęp jest w tym silniku i tym modelu. Ja u siebie mam na 150% więcej miejsca i nie mam tylu osłon co w e60. Pamiętam, że prócz rzecz jasna plastikowych osłon trzeba było wyciągać jeden wlot powietrza do kabiny. Drugi chyba został nie ruszony. Ponieważ na 5 i 6 cylindrze nie ma takiego łatwego dostępu. Jeśli masz czas spójrz pod maskę i odkręć osłony i sprawdź "na sucho" jaki jest dostęp. Później zadecyduj czy wymieniać czy nie.

Czasami ceny mają naprawdę z kosmosu.

 

Ale najlepiej jak ktoś się wypowie co posiada ten silnik :)

Opublikowano

właśnie zaglądałem i nie można równać silnik rzędowego do v

w rzędowym silniku świece są u góry a V są po bokach i na moje oko ostatnich fajek nie wyciągniesz bo blokują o rame

,wiec pytam bo moze ktos ma patent na to

Opublikowano
Ja sam wymieniałem, świece i cewki. Trochę jest gimnastyki z cylindrami pod podszybiem , ale jakos się udało bez opuszczania silnika. Parę rzeczy trzeba zdemontowac.
Opublikowano
Muszę spojrzeć na silnik i sobie przypomnieć, postaram się jeszcze dzisiaj, ale pamiętam że trochę jest wariacji z dostępem jak i kluczami
Opublikowano

Na pewno będzie trzeba odkręcić te rzeczy które będą przeszkadzały

tz zobaczysz przy demontażu cewki co będzie zapierać wiec to odkręcasz :wink:

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam kolegów z 545i :) również przyszedł u mnie czas na wymianę świec i troszkę mnie zaskoczyło to jak ciężko jest dojść do świec przy grodzi z kabiną, nie mam pomysłu już jak wyjąć cewkę po stronie kierowcy przy samej grodzi z kabiną. Biegnie tam kaqbel "plusowy" oraz jakieś rurki chyba od ukł hamulcowego lub klimy. Tam poprostu nie da się wyciągnąć nawet samej cewki bo przeszkadza blacha od nadkola? Jak to zrobiliście ? :)
Było E36 M40 93, było E39 M52 98, jest E60 545i 2004 SMG.
  • 5 lat później...
Opublikowano
Ja ostatnio wymieniałem świece, zeszło 2,5 godziny bo kompletowałem narzędzia w trakcie roboty. Generalnie nie trzeba opuszczać silnika, odkręcamy na pewno przewód od klimy z prawej strony oraz zbiorniczek płynu wspomagania (opcjonalnie- zależy od kluczy jakimi dysponujecie, konkretnie chodzi o długość przedłużek) poza tym nic nie trzeba demontować tylko osłony głowic rzecz jasna :D. Potrzebne będą przedłużki różnej długości, klucz dynamometryczny (również opcjonalnie,ja momentomierz mam w ręku :mrgreen:) , nasadka 16 do świec, mi pomogły w wymianie dwie złączone przedłużki przegubowe bo innych nie da się włożyć do ostatnich gniazd. trochę kombinacji ale jaka satysfakcja :clap: życzę powodzenia przy wymianie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.