Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Was

Chciałbym pokazać Wam moje pierwsze BMW. Jest to model E46 z dobrze wszystkim znanym silnikiem diesla M47.

Zakupiłem je w lipcu 2011r. i jak na razie nie miałem z tym autem większych problemów. Jestem bardzo zadowolony z tego auta i mam nadzieję, że jeszcze długi czas mi posłuży.

 

Dotychczas zostały wymienione następujące części:

- koło pasowe

- poduszki silnika i skrzyni biegów

- świece żarowe

- obydwa termostaty (główny i EGR)

- tuleje wahaczy

- wszystkie filtry włącznie z odmą, oleje i płyny

 

W przyszłości planuję dołożyć podłokietnik i obuć BMW w ładne alufelgi

 

Rozkodowany Vin:

Typ 320D (EUR)

Typoszereg E E46 (4)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 100

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TOPASBLAU METALLIC (364)

Tapicerka STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT)

Data prod. 2000-10-18

 

S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S433A INTERIOR TRIM Listwy wewnętrzne

S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy

S662A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD

S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora

S855A LANGUAGE VERSION ITALIAN Wersja językowa, włoski

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S884A ITALIAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. włoski

S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.

S928A TYIRE CONTROL Sterowanie opon

 

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT akumulator w bagażniku

 

Z racji tego, że nie wychodzi mi wstawiane zdjęć w poście wklejam link do fotek. Gdy tylko się nauczę obiecuję, że poprawię mój post.

http://www.fotosik.pl/u/gosekp143/album/1396069

 

Mile widziane komentarze i opinie na temat mojego autka :)

Edytowane przez gosekp143
Opublikowano

S928A TYIRE CONTROL to Wskaźnik uszkodzenia opony (RPA)

 

"System jest przeznaczony do monitorowania stanu opony w czasie jazdy. Strata ciśnienia w oponach zmniejsza obwód toczenia koła. Zwiększa to szybkość obrotu tego koła. System analizuje prędkości kół i tworzy porównania przekątnych i przeciwnych kół ,ustala średnia prędkość, a tym samym wykrywania utraty ciśnienia powietrza. W ekstremalnych warunkach, takich jak silne przyspieszenie lub pokonywanie zakrętów układ szybko wykryte różnice . System dostarcza informacji, powyżej 15 km / h . W ramach procesu kalibracji, system automatycznie uczy się status opon. W zależności od stylu jazdy i warunków, proces może trwać od 45 minut do kilku godzin. Jednak system jest już gotowy do ostrzeżenia po 10 minutach i może wykryć straty ciśnienia powietrza w wysokości 50%. Z upływem czasu , próg ostrzegawczy wzrosła do 30% ± 10% zmiany ciśnienia powietrza. Zestaw wskaźników informuje kierowcę o stanie pracy opon Tyre Failure Warning System".

Opublikowano
Powiedz mi czy u Ciebie przy zmianie biegów (głównie z 1 na 2) i gwałtownym puszczeniu gazu występuję lekkie, głuche stuki z tyłu, okolicy tylnej kanapy?
Opublikowano

Bo właśnie przyczyną stuków może być również podpora wału czy łącznik elastyczny wału ze skrzynią. Ale chyba najczęściej to most.

Ja muszę termostaty wymienic :roll: Ty wkładałeś ori czy zamienniki jakieś? Ile płaciłeś?

Opublikowano
Czyli rozumiem, że po wymianie te stuki znikną. Powiedz mi jeszcze gdzie mogę dostać te części i jak jest ich orientacyjny koszt?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U góry strony masz reklamę sklepu.
Opublikowano
Kupując te 3 swzt zmieścisz się w granicach 100-150złzalezy jakiej firmy czesci:) ale przy wymianie tych tuleji które robi się raz na 10 lat wymień to na Lemfordera
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Potrzebuję pomocy. Ostatnio wyjmowałem przednie fotele. Gdy je spowrotem "zainstalowałem" w aucie zaczęła się świecić kontrolka od poduszki. Sprawdzałem wielokrotnie podłączenie tych kabli po fotelami i wydaje się być wszystko OK. Co z tym robić ? :D
Opublikowano
Komputer i kasowanie błędu;/ nic innego nie wymyslisz chyba zę odłączysz aku na 5 min powinno pomóc jak nie to komp.
  • 11 miesięcy temu...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Dawno mnie tu nie było więc postanowiłem podzielić się moimi "modami".

W ostatnim czasie zmieniłem kaseciaka na ori radio cd/mp3 BMW Business, wyprowadziłem wyjście aux na desce rozdzielczej. Okleiłem także listwy wewnętrzne folią 3M szczotkowane aluminium co bardzo rozjaśniło ponure wnętrze :lol: . Wpadły też alufelgi styling 136. Zamontowałem klapę gaszącą- efekt powalający w porównaniu do tego co było wcześniej. Nic nie tłucze,silnik gaśnie łagodnie niczym benzyna.

Prócz zakupu tych częsci zmienione zostały klocki na przodzie textar, filtry i oleje. Jednym słowem części eksploatacyjne.

Nie obyło się też bez problemów z autkiem. Głównym i zarazem jedynym był spadek mocy. Myślałem, że turbo skończyło swój żywot. Jak się okazało winnymi były poprzecierane wężyki podciśnieniowe ( na szczęście) :o . Po wymianie zupełnie inne auto. Ciągnie od samego dołu, czuć lekkie wciskanie w fotel na niższych przełożeniach.

 

BMW jeżdżę już 4 rok, jak dotąd zrobiłem ponad 60 tys. km. Jestem bardzo zadowolony z tego egzemplarza. Dużo czytałem na temat typowych problemów z m47 i początkowo byłem przerażony ogromem usterek tej jednostki. Lecz widać nie każdego egzemplarza to się tyczy. Najważniejsze to kupić zadbaną sztukę i poprawnie ją eksploatować i nawet 2-litrowy diesel BMW będzie dawał frajdę z użytkowania. Planuję z tym autem spędzić jeszcze jakiś dłuższy czas. :o

W planach mam także delikatny chiptunning u Panów z TC. I tu moje pytanie na co zwrócić uwagę przez tym zabiegiem? Dodam, że wężyki podciśnieniowe mam już zmienione, EGR i filterek elektrozaworków wyczyszczony.

 

Dodaję foto po zmianach (linki). Z czasem wrzucę coś więcej.

http://zapodaj.net/e0c6c58f3c235.jpg.html

http://zapodaj.net/f7c3104cc07c2.jpg.html

http://zapodaj.net/206647fbaaa25.jpg.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.