Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Kolegów i Koleżanki.

Ostatnio zauważyłem że poci się dość mocno jeden z metalowych przewodów w okolicy koła pasowego. Auto to 318D 116KM, 2003r silnik m47N. NA początku widać było lekkie zapocenie, ostatnio już pojawiły się ślady na płycie pod silnikiem. Proszę o pomoc i informację co to za przewód, do czego służy i czy można to jakoś wymienić, uszczelnić? Jak ktoś z Was ma taką wiedzę to proszę też o szacunkowe koszta tej naprawy? W załączeniu zdjęcie.

 

pozdrawiam

 

http://images34.fotosik.pl/553/c22db6de831b2e0fm.jpg

Edytowane przez sterosta
Opublikowano
tylko że jak już zaczęło z niego kapać to pewnie jedyna opcja to kupić taki nowy i najpewniej tylko w ASO czy to jeszcze bagatelizować? przeglądam schematy na realoem, ale w tych rysunkach nie mogę jednoznacznie określić który to przewód. Jest on tak charakterystycznie wygięty, a na schematach tego wygięcia nie widać. Podejrzewam numer 2 albo 5 z tego schematu: http://realoem.com/bmw/diagrams/o/l/123.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Podsumowuje temat dla innych z podobnym problemem. Sprawa została dziś załatwiona. Przewód ostatecznie został zakuty w zakładzie hydrauliki siłowej. To przewód nr 2 ze schematu, niestety najdroższy ze wszystkich - bo ciśnieniowy. W aso ok 380zł. Gość który to zakuwał pozostawił metalowe elementy ze starego węża, wymienił przewód gumowy, i zakuł końcówki na nowo. Koszt zakucia w granicach 70zł. Polecam takie rozwiązanie, biorąc pod uwagę, iż wiele E46 ma problem z zapoceniami węży wspomagania i prędzej czy później zacznie cieknąć jak u mnie. Przy okazji wymieniłem też płyn wspomagania na nowy. Różnicy nie czuć w jakości wspomagania, ale mam pewność, że płyn jest świeży i na pewno nie zaszkodzi. Do tego wjechał nowy termostat (oe bmw), płyn hamulcowy ate sl6 i tuleje gumowe stabilizatora... jak szaleć to szaleć :evil:

 

Przesyłam jeszcze fotki jak wygląda wąż po zakuciu. Zobaczymy jak to wyjdzie w teście długodystansowym, na razie lśni nowością :)

 

górny koniec od strony pompy wspomagania:

http://images39.fotosik.pl/1957/ccc3ed284f0bd00em.jpg

 

dolny koniec od strony przekładni:

http://images50.fotosik.pl/1871/d4b69506b37ac5c7m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.