Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!!!

Jako ze nigdy nie miałem bmw mam do was kilka pytań !

Chce kupic e-36 rok 1995-1997 potrzebuje auta głownie do pracy,generalnie jazda po miescie,raz na dwa tygodnie wyjazd Bydgoszcz-Warszawa w sumie ok 600km.Niewiem jaki model silnika wybrac? znajomy mechanik doradzał mi 2 litry ale chyba troche za duzo pali a gazu nie chce myslałem tak o tdsie 1.8-2.5 ale niewiem nic na temat tych silnikow.Co wy panowie byscie wybrali? Bo ja obstawiam 2.5 tds albo 1.8 benzyna.Robie miesiecznie ok 4 tys km. Jakie koszty eksploatacji? napiszcie wasze propozycje .ps uzywałem szukajki,ale nie na wszystko znalazłem odp.

Pozdrawiam

Opublikowano
Też polecam 1,8is, ewentualnie jeśli chcesz przeznaczyć troche więcej kasy na paliwo to z benzynowych bierz 2,5. 1,6 stanowczo za słaby, a 2,0 pali porównywalnie co 2,5.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Jeżeli jesteś przeciwnikiem diesli i wolisz benzynke to 1,8 is bedzie najlepszym kompromisem między spalaniem, kosztem zakupu a przyjemnością z jazdy.Ale ja mając do wybory 1,8is i 2,5 tds wybrał bym ten drugi. Do klekotu ropniaków jestem juz przyzwyczajony a ponadto czterocylindrowiec nie jest w stanie mnie przekonac, co prawda nie jechalem takim ale mialem kiedys 320 i sześć garów to nie cztery (chodzi mi o bodźce słuchowe) :8) Na korzyść tds-a przemawia świtna elastyczność no i gwiżdżąca turbinka, na dodatek klekocze tylko jak jest zimny :P A jak pewnego dnia sie obudzisz i stwierdzisz ze masz za mało mocy to nie ma problemu, chip-y są szeroko dostępne. No inna sprawa to jeśli ktoś jest wielkim przeciwnikiem diesli, cóż napewno go nie przekonam do tds-a. Na dodatek jak na diesla jest wcale ekonomiczny :P moj z automatem i czipem na trasie niechce zejsc poniżej 8-miu :cry2:

TDS,jezeli był zadbany, przejedzie sporo :)

 

Takie moje zdanie, kto sie nie zgadza ma do tego prawo :roll2:

Opublikowano
własnie jestem bardziej za tdsem niz benzyną.Tylko jaki wybrac? 1.8 czy 2.5? bo jesli roznica w spalaniu wynosiła by ok. 2 litry to jestem za 2.5 tds,a jak ogolnie z obsługą tego autka z tym motorkiem? jak kształtują sie częsci? Nigdy niemiałem styczności z tym silnikiem i nic na jego temat niewiem.Chciałbym poprostu zmieścić sie ze spalaniem do 10 litrów w mieście i nie wazne czy diesel czy benzyna!
Opublikowano

Poszukaj na forum, duzo juz bylo o silniku 2.5 TDS, zarowno w E34 jak i w E36.

Generalnie to chyba najfaniejszy diesel starej generacji - jezeli tylko pompa i turbosprezarka jest w dobrym stanie, to nie powinien sprawiac wiekszych problemow.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Mój mieści sie w 10 po mieście, z manualną skrzynią bedzie palił troszke mniej. ALe na temat spalania odsyłamy do działu "Spalanie (..)"

1,8tds jest troche słaby ale z 2,5 tds powinieneś być zadowolony.

Ja nie miałem problemów z silnikiem, ale wiadomo diesel może (choć niekoniecznie) wymagać wiecej (materiały eksploatacyjne, turbo, wrażliwe glowice itd :search: ) ale za to jest bardziej wytrzymały, solidniejszy od benzyny.

Jeżeli nie jeździłeś nigdy takiem dieslem to trzeba sie przyzwyczaić do troszke innej jazdy. Przede wszystkim niewolno męczyć zimnego (ogólnie wogule niepowinno sie tak robić, ale tu wszczególności) i po forsownej jeździe dać sie wychłodzić turbinie - jak w każdym turbo dieslu :roll2:

Opublikowano
kup e34 w dużej 6 ,bedziesz zadowolony i kasy zaoszczedzisz
BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Opublikowano
4 kkm to sporo i jak bys kupil 318tds, ktore pali srednio te 6-7l mozna sporo zaoszczedzic - jakies 80 litrow ropy miesiecznie, czyli conajmniej 280-290 zlotych... emocji ten silniczek nie dostarcza, ale robiac trase suwalki-olsztyn (200km) autem z silnikiem 2.8 i 318tds czasy mam niemal identyczne a kasa w kieszeni zostaje...

gnojowka pedzona rakieta:D

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.