Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, Rozmyślałem ostatnio nad modyfikacją nagłośenienia w mojej e46 bez naruszenia ORI radia, cięcia kokpitu i niszczenia czego kolwiek. Lubie mieć w aucie dużo muzyki i słuchać jej w dobrej jakości - chyba jak każdy :wink: Myślałem nad zmieniarką xcarlink:

 

http://allegro.pl/zmieniarka-mp3-usb-sd-xcarlink-bmw-e46-e39-x5-mini-i2954358204.html

 

ale raz że to dosyć spory wydatek ~400 zł, a dwa że jest sporo osób nie zadowolonych jakością dzwięku / wchodzeniem silnika na głośniki / ograniczoną ilością piosenek 6x 99 tracks. Znalazłem moim zdaniem świetny pomysł jak temu zaradzić. Mam radio Alpine 104 Bti z mojego poprzedniego auta, takie jak tutaj:

 

http://www.mediamarkt.pl/radioodtwarzacz-alpine-cde-104bti,id-3841?utm_source=porownywarki&utm_medium=ceneo&utm_term=ceneo&utm_campaign=xml

 

należy przerobić je w ten sposób, aby dolutować przewód który będzie łączył panel radia z samym radiem i zrobić w radiu zworkę, aby myślało że panel jest na swoim miejscu. Radio umieszczamy przykładowo pod siedzeniem w schowku na apteczkę, albo w schowku pasażera czy gdziekolwiek indziej, a sam panel w schowku pod klimatronikiem lub w zapalniczce (mniej funkcjonalne rozwiązanie chyba że przedłużymy sobie gniazdo zapaliczki gdzieś pod podłokietnik).

 

W przypadku zwykłego podłączenia wystarczą zwykłe kostki takie jak (groszowa sprawa):

 

http://allegro.pl/zlacze-iso-bmw-3-e30-e36-e46-5-e34-e39-x5-e56-i2965995945.html

 

http://allegro.pl/zlacze-iso-antena-alpine-cde-7854-r-cda-cdm-flex-i2923856183.html

 

a w przypadku dodatkowego sterowania nowym radiem z kierownicy troche droższy wydatek (nie rozumiem skąd tak drogie ceny - może ktoś wymyśli jakąś alternatywę):

 

http://www.tme.eu/pl/details/ctsbm004/adaptery-do-sterowania-z-kierownicy/connects2/

 

http://allegro.pl/alpine-apf-s100bm-sterowanie-z-kierownicy-bmw-nowe-i2974593384.html

 

efekt końcowy wygląda w ten sposób (w zapalniczce):

 

http://imageshack.us/a/img35/5391/dsc01345ej.jpg

 

lub (w schowku pod klimatronikiem)

 

http://images49.fotosik.pl/1746/b8ff40e71f1fd0c6.jpg

w razie ewentualnego uszkodzenia tego schowka, koszt nowego to dosłowne grosze, od 10 zł można już dorwać na allegro http://allegro.pl/polka-schowek-srodkowy-bmw-e46-i2987918221.html

 

 

Nie mam tylko pomysłu jak zrobić aby radia mogły działać na zmianę za pomocą jakiegoś przełącznika. Przychodzi mi na myśl jedynie pozostawienie samego zasilania do radia ORI aby się włączało i świeciło ładnie jak przystało :)

 

 

ps: instrukcja demontażu ori radia http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php?t=185

 

 

Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Wydaje mi się, że jest to pewien kompromis między zachowaniem oryginalności samochodu i modyfikacją car audio na własne potrzeby. Jakie radio by nie wstawić w miejsce fabrycznego radia i jaką ramkę by do niego nie dobrać to i tak nie będzie to wyglądało tak jak przystało. Wiadomo że gdybym miał odpowiedni budżet to bym wstawił sobie Dynavin'a za ~3400 zł http://allegro.pl/nawigacja-dedykowana-dynavin-d99-bmw-3-e46-usb-fv-i2981502161.html , ale chodzi mi tu głównie o mały nakład finansowy i fajny efekt :)

Opublikowano

Odświeżam - wziąłem się do roboty

 

Przyszły przejściówki z allegro i od razu pierwszy problem. Zakupiona przejściówka http://allegro.pl/zlacze-iso-bmw-3-e30-e36-e46-5-e34-e39-x5-e56-i2965995945.html po podłączeniu do mojego radia Alpine CDE - 104 Bti automatycznie pali bezpieczenik (30 Amper) od radia w schowku pasażera - numer bezpiecznika 41.

 

Ewidentnie coś jest nie tak z tą przejściówką, co widać po pinach na załączonym obrazku. Wysłałem już zapytanie do srzedającego, ponieważ wnioskując z opisu aukcji, przejściówka powinna działać poprawnie.

 

http://img7.imageshack.us/img7/329/20130211184835.jpg

Opublikowano

Hmm,

Dziwne, a możesz przesłać rozpiskę pinów z przejściówki którą kupiłeś - może być nawet kolorami oraz podać który pin odpowiada w fabrycznej kostce któremu (masz numery pinów wybite na kości fabrycznej...)

Matias
Opublikowano

numery pinow na kosci fabrycznej od radia widać nawet na zdjęciu powyżej jak się je powiększy na kompie, a rozpis to chyba ten:

 

http://img38.imageshack.us/img38/7586/111wu.png

 

instrukcja do mojego radia z rozpiską kolorów na stronie 36 pdfa http://www.alpine.com.pl/fileadmin/user_upload/manuals/car_audio_manuals/CDE-101R/OM_CDE-101R_PL.pdf

 

Złącze w Alpine 104 - bti

http://img844.imageshack.us/img844/3210/20130211184901.jpg

 

Przejściówki z Alpine na BMW (brązowa głośniki, czarna zasilanie etc)

http://img820.imageshack.us/img820/6807/20130211184857.jpg

 

Złącze w Ori radiu moim kaseciak Buisness ze zmieniarka na 6 cd w bagażniku

http://img841.imageshack.us/img841/2016/20130211184843.jpg

 

Co do sterowania Alpina z kierownicy BMW to rozpiska przejściówek znajduje się tutaj: http://www.alpine.com.pl/fileadmin/PDF/support/all_countries/Application_Charts/2010/Application_Chart_SWRC_2010_EN.pdf Do mojego auta będzie to przejściówka Alpine APF-S101BM BMW. Tylko gdzie to dostać i najlepiej w przyzwoitej cenie...

Opublikowano

CRV zdjęcia z danymi o których mówiłeś (jak powiększysz wszystko widać jak na dłoni):

 

http://img822.imageshack.us/img822/3973/radio11u.jpg

 

http://img5.imageshack.us/img5/2420/radio12.jpg

 

http://img594.imageshack.us/img594/2144/radio13.jpg

 

http://img145.imageshack.us/img145/474/radio14.jpg

 

http://img96.imageshack.us/img96/2523/radio15z.jpg

 

http://img266.imageshack.us/img266/2286/radio16.jpg

 

uda Ci się wyjaśnić co jest nie tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na początek zajmij się tylko czarną kostką.

brązową od głośników rozepnij.

zmierz miernikiem czy nie ma pomyłki na kablach.

odłącz z kostki wszystkie inne zostaw tylko:

czarny - masa

czerwony - ma być +12V po stacyjce

żółty - stałe 12V

jeśli chcesz żeby radio działało bez stacyjki połącz żółty i czerwony.

mam nadzieje że te radia nie są wpięte razem?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Kość fabryczna radiowa z BMW musi odpowiadać opisowi kości od przejściówki, którą kupiłeś, tak jak poniżej.

 

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/img/bmwoem.gif

 

Opis połączeń.

styk Sygnał

1 głośnik LF+

2 głośnik RF+

3 głośnik LR+

4 telefon mute

5 zasilanie +12V

6 głośnik RR+

7 nie podłączone/K-Line

8 głośnik LF-

9 podtrzymanie +12V

10 kontrola głośności*

11 głośnik RF-

12 głośnik LR-

13 podświetlenie

14 głośnik RR-

15 masa

16 ster.ant. automat.

 

Jak to będzie spełnione to instalacja nie powinna robić zwarcia przez błędne podłączenie kabli.

 

Sprawdź instalcję głośnikową - może któryś głośnik masz uszkodzony lub kable są zwarte - sprawdź instalację dokładnie.

 

Zobacz także czy radio ALPINE jest sprawne i czy ono nie powoduje zwarcia -najszybciej to sprawdzisz jak podłączysz bezpośrednio pod akumulator radio,podłączasz wtedy tylko: czarny-masa, (Razem: czerwony-postacyjka i żółty-stałe+12V) i zobacz czy się włącza -jak tak tzn. że radio jest ok i trzeba szukać w instalacji auta.

Matias
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dzięki za info o temacie. Trochę odświeżę.

W moim aucie wtyczka ori posiada wszystkie piny oprócz 10 i 17 (na rysunku przekreślone kółko) jednak wszystkie złącza iso na alledrogo są takie jak twoja.

 

http://imageshack.us/a/img203/2988/cam00097f.jpg

http://imageshack.us/a/img211/83/cam00096f.jpg

 

Mam obawy, że może coś nie zagrać jak należy. Dodatkowo mam radio LG LCS500UR z gniazdem 16 pinowym, ale nie posiadam złącza (zostało w starym aucie) i nie mogę takiego zlokalizować by zakupić (chyba, że od innego powinno pasować)

 

http://imageshack.us/a/img62/5738/cam00098.jpg

http://imageshack.us/a/img62/2631/cam00104h.jpg

 

Rozwiązałeś problem przepalania bezpiecznika? Wszystko działa u Ciebie poprawnie?

Opublikowano

Przejściówki już mam. Podłączyłem drugie radio i jest ok. Nic się nie dzieje - nie wywala bezpiecznika.

Przedłużkę między panelem a radiem już prawie skończyłem (przerobiony kabel LPT).

Pytanie, którędy najlepiej wyprowadzić kable i gdzie umieścić radio.

Mam sportowe fotele i nie mam pod nimi schowka na apteczkę (wyczytałem,że niektórzy tak mają), więc pozostaje tylko schowek od strony pasażera.

 

Czy można pozostawić zasilanie do oryginalnego radia bez obaw o uszkodzenie? Tak żeby pokazywało godzinę i migała dioda.

 

Pytanie z innej bajki.

Chcę przełożyć panel klimatronika w miejsce schowka. Wyjąłem schowek i panel wcisnąłem w jego miejsce ale są szpary i wypada. Jest jakaś opcja jego mocowania (ramka itp)?

 

Miałoby to wyglądać w ten sposób (zdjęcie poglądowe)

http://images43.fotosik.pl/1098/4f79f076d212d29amed.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Aby przełożyć panel klimy niżej musisz dokupić stelaż.

Są dwa rodzaje w zależności od tego jakie masz przyciski, zintegrowana wkładka lub osobne przyciski.

 

STELA%25C5%25BBE+KLIMY+E46f.jpg

 

 

 

Możesz zostawić ori radio, odciąć sygnał na głośniki, wyprowadzić sygnał przed końcówką mocy do drugiego radia na aux.

Twoje drugie radio ma wejście aux (szkoda że z przodu, trzeba wyprowadzić dodatkowy kabel).

Pod LG podpinasz głośniki i tym sposobem masz dwa radia z dźwiękiem.

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.