Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WItam was wszystkich i prosze o porade. Mam poważny problem ze swoim autem. Dzisiaj koło godziny 18 po około godzinnym postoju wsiadam do auta i lipa... Silnik kręci ale nie chce odpalić, raz prawie załapał i dalej wycie jakby niedochodziło paliwo. Pierwsze co pomyślałem to pompa paliwowa - nie odezwała sie po przekręceniu stacyjki. Znajomek zaciągnął mnie na smyczy do garażu swoim "bezawaryjnym" Oplem:/ W garażu okazało się że pompa zrobiła zwarcie na układzie i nie działa. Bezpiecznik cały a po przekręceniu stacujki nie ma impulsu elektrycznego do pompy. Bezpiecznik pompy cały - co mogło sie zepsuć. Ręce mi opadają bo do tej pory wszystko grało jak w zegarku, chodził jak laleczka i nic sie nie działo.

 

 

Prosze o wszelkie informacje, które moga mi pomóc.

Edytowane przez El_Pablo
BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano
A sprawdzałeś świece, kable? Może i wtryski nie dostają informacji o potrzebie podania paliwa od kompa. Sprawdz, czy kable od kompa dają jakieś impulsy, może jakaś kostka ci nie łączy. Ewentualnie jeszcze cewki. Przyczyn może być wiele.
Opublikowano
Inspekcja skasowana,auto nie odpala. Pompa jednak uszkodzona, czy ktos wie który przekaźnik w E36 jest odpowiedzialny za pompe paliwową? Bezpiecznik to nuemr 18 15A
BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano
Czy jest ktos kto ma pojęcie na jakiej zasadzie idzie prąd do pompy paliwowej i co jest za to odpowiedzialne? Pompa zrobiła zwarcie na układzie ale nie wywaliło bezpiecznika, za to teraz po przekręceniu zapłonu nie ma impulsu elektrycznego do pompy. Cisza jak makiem zasiał, kombinuje drugą pompe ale czy po podłączeniu bedzie wszystko działało?
BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano
Skąd wiesz, że to zwarcie powinien bezpiecznik zadziałać? K20 to przekaźnik pompy paliwa. Sprawdź przede wszystkim połączenia może zaśniedziały. Pompa dostaje + poprzez bezpiecznik (zielono-fioletowy kabel) a minus z aku. Po przekręceniu kluczyka ECM "zwiera" przekaźnik (kabel od ECM brązowo-zielony) i płynie prąd do pompy.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
zwarcie musiało wystąpić ponieważ po wyjeciu pompy i podłaczeniu jej pod osobny akumulator "na krótko" pompa robiła zwarcie, gdzie znajduje sie ten przekaznik K20? Jaki ma kolor
BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano (edytowane)
Przekaźnik znajduje się w puszce po prawej str. silnika patrząc z przodu. W puszce to jeden z trzech po lewej u góry (powinien być opisany) Nóżka 30 to "+" z aku. Edytowane przez Fazer
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

przeglądając forum znalazłem taki schemacik

 

http://img438.imageshack.us/img438/2647/bezpieczniki2ww.jpg

 

 

z niego wynika ze numer 1 to przekaznik od pompy i ten przekaznik jest u mnie sprawny, bezpiecznik OK a prądu prz pompie nie ma. Co robić?

BMW - Nie dla idiotów
Opublikowano

Pompa paliwa jest połączona z obwodem jednym złączem do "-" aku drugim do "+" poprzez bezpiecznik 18 (15A) ten połączony jest z nóżką 87 na przekaźniku.

-Trzeba sprawdzić czy na bezpieczniku jest napięcie po przekręceniu stacyjki

-jeśli nie ma trzeba sprawdzić połączenia przekaźnika (nóżka 30 połączona jest z "+" na aku nóżka 87 łączy się z bezpiecznikiem)

-sprawdzić połączenie nóżki 85 na wtyczce do ECM (pin nr 1)

W ten sposób wykluczy się przetarty kabel, brak styku itd. Mam na myśli sprawdzenie multimetrem czy obwody się zamykają oczywiście trzeba zdjąć klemy z aku.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Dzięki za fachową odpowiedź, ide do garażu działać. Trudno że juz 23 ale trzeba walczyc bo nie zasne dzisiaj
BMW - Nie dla idiotów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.