Skocz do zawartości

BMW 525i świeci check engine


luksh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu walczę z kontrolką check engine. Dis pokazuje takie błędy: "DME 2882 Fuel trim, bank 1- mixture too lean" i "DME 2883 Fuel trim, bank 2- mixture too lean". Wymieniłem odmę, zawór Disa ( chyba tak się nazywa, niejestem pewny) i dalej nic co jakiś czas błędy wracają. Niekiedy po 1tys. km, a niekiedy po 200 km. Ma ktoś jakiś pomysł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Tylko co dalej? Znalazłem informacje, że może to być wina złego filtra powietrza, albo nieszczelność pomiędzy filtrem powietrza, a kolektorem dolotowym (łapie lewe powietrze). Mam nadzieję, że ktoś już miał podobny przypadek i pomoże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A filtr paliwa kiedy wymieniałeś ? Lewe powietrze to jedno a druga sprawa to paliwo. Może spróbuj tez jakimś dodatkiem do czyszczenia wtrysków czy układu paliwowego. To jedna z najprostszych rzeczy i najmniej kosztownych.

Jeśli nie pomoże to dobra diagnostyka i analiza ciśnień które dają pompa paliwa i ta w baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wyklucza problemów z paliwem. NA benzynie chodzi słabiej bo ma złą dawkę paliwa natomiast komputer od gazu uczy się dawek od odczytów z układu paliwowego więc jak ma złe dawki to i złe sobie wkoduje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest taka opcja, że instalacja gazowa miesza

 

czas wtrysku benzyny jest ustalany przez sterownik auta na podstawie różnych parametrów, np. skład spalin

gdy auto zasilane jest gazem sterownik lpg na bieżąco sprawdza jaki czas wtrysku generuje sterownik auta i tak dobiera czas wtrysku gazu, aby sterownik auta generował czasy wtrysku jak podczas pracy na benzynie

gaz dostarcza mniej energii podczas spalania, żeby zminimalizować różnicę w osiągach trzeba spalać go więcej, co przekłada się na wydłużenie czasu wtrysku gazu

 

jeśli sterownik lpg jest źle zaprogramowany lub instalacja ma nieodpowiednie parametry ( np. zbyt małe dysze, co powoduje że nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości gazu ) to może dojść do tego, że sterownik auta zgłupieje

np. mieszanka będzie za uboga, będzie zwiększał czasy wtrysku, ale to nic nie da bo instalacja gazowa nie będzie w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości gazu

 

po dłuższym czasie rozjadą się adaptacje i na benzynie problem też będzie występował

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luk@sh nie obraz się ,ale czy po założeniu gazu robiłeś regulację po przejechaniu iluś tam kilometrów ? A także teoretycznie na gazie powinno się zmieniać częściej niż normalnie Filtry , świece i olej. Najlepiej jakbyś mógł na jakiś czas odłączyć gaz i zobaczyć czy bez tego też się tak dzieje

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm kumpel miał też jakiś czas temu jaja z gazem ale przy VW. Szukali prawie w całym silniku, wymieniali dużo rzeczy i dalej mu samochód dziwnie falował itp - wynik byl taki ,że mechanik zapomniał przy regulacji podpiać do końca jakiś przewód i to stwarzało problemy. Kto wie może u ciebie też jakiś przewód gdzieś jest luzny i powoduje całe zamieszanie ?

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.