Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam maly prolbem i potrzebuje pomocy a mianowicie jedno z tylnich swiatel mi nie dziala sprawdzilem co jest i jak jest wtyczka do oprawki zarowek i tam jest 6 przewodow to jesen z nich spalil sie mianowicie brazowy numer 3 a wiec zmowilem nowa oprawke z wtyczka i kablami ale kabli jest raptem okolo 5 cm wiec mialbym prosbe jak to wszystko podlaczyc aby wszystko dzialalo? bede bardzo wdzieczny za pomoc dodam ze w tych kwestiach jestem laikiem i nie chce nic popsuc czy cos dlatego prosze o pomoc i z gory dzieki!

Opublikowano

Ten brązowy przewód trzeba było wyciągnąć z wtyczki, odciąć upalony fragment, zacisnąć na nim taki konektor: http://img.ec24h.pl/elsemik/tmp/e/9/e/8/konektor-plaski-zenski-48f-1-48x08mm-nieizolowany-na-przew.640x480.jpg

i podłączyć do masy lampy, powinien tam być idealnie pasujący do tego styk ;)

Gdyby nie było takiego styku ( w poliftowych lampach jest ) to założyć konektor oczkowy i jakoś przykręcić.

 

Możesz oczywiście się pobawić w wymianę wtyczki ale do tego potrzebujesz umiejętności lutowania, lutownicy, cyny, kalafonii, koszulek termokurczliwych do zabezpieczenia połączeń. Możesz też poszukać zaciskanych złączek na przewody ew. już totalna "cepelia" to skręcane złączki do przewodów do dostania w sklepie z materiałami elektrycznymi.

Opublikowano
dzieki za rade tylko ja musze wymienic cala wtyczke i oprawke na zarowki poniewaz ja myslalem ze moge zrobic jak napisales ale wtyczka wlasnie przy numerze 3 jak jest ten brazowy kabelek jest wlasnie przypalona i takze w gniezdzie na oprawe na swiatla tez jest przypalona wiec nie moge nic zrobic wlasnie tylko wymiana wtyczki + oprawke na swiatla ale wielkie dzieki!
Opublikowano

Rozumiem że styki z obu stron są upalone, jest standard w lampach w e46, ja to zrobiłem u siebie tak jak napisałem, oprawki żarówek też wymieniać nie trzeba bo brązowy przewód to masa czyli jest wspólna dla wszystkich żarówek.

 

http://img80.imageshack.us/img80/8942/dsc005301.jpg

 

http://img80.imageshack.us/img80/5816/dsc005291.jpg

 

http://img80.imageshack.us/img80/9902/dsc005321.jpg

 

http://img155.imageshack.us/img155/1807/dsc00544iy.jpg

 

http://img155.imageshack.us/img155/3475/dsc00545xe.jpg

 

Zdjęcia dotyczą wersji po lifcie, dostosuj do swojej wersji ;)

Opublikowano
Johnny wielki dzieki za pomoc!!!!!!!!!!!!!!! czyli wychodzi z tego ze nie trzeba bylo kupowac nowej oprawki?? ale jak pisalem jestem laikiem w tych sprawach :) dzieki!
Opublikowano

Moze mi ktos powiedziec gdzie jest masa w tych swiatlach?? poniewaz chce podlaczyc do masy jak mi wyzej johnny napisal.

http://i49.tinypic.com/u9c83.jpg

Opublikowano

Podłącz do tej blaszki która ma połączenie ze wszystkimi trzema żarówkami.

Licząc od góry gniazdka będzie to trzecia ścieżka, tak samo jak jest to trzeci styk upalony.

Tyle Ci mogę powiedzieć co widzę na zdjęciu ;)

To połączenie musi być solidne bo upalisz przewód, niestety nie widzę tam takiego miejsca do podłączenia jak lampie po liftingowej, nie wiem czy nie pozostaje Ci zaciśnięcie konektora oczkowego i przykręcenie niewielką śrubką, koniecznie z podkładkami sprężynującymi albo innymi zapobiegającymi poluzowaniu.

Opublikowano

jak pisalem na pocztaku mam druga tez oprawke z kabalmi jak na zdjeciu :

http://i45.tinypic.com/33bkd9w.jpg

moj znajomy powiedzial mi ze moge odciac kable od starej upalonej wtycznik i podlaczyc te kable z ta wtyczka ktora mam dodal ze nie trzeba lutowac tylko dobrze zakrecic tasma izolacyjna ta oprawka na tym zdjeciu jest uzywana ale w idealnym stanie. mozecie pomoc czy mozna tak zrobic i jest ot bezpieczne? czy lepiej zrobic jak johnny napisal? z gory dzieki!!!!

Opublikowano

Możesz tak zrobić tylko że dość szybko zaczną się dziać cuda z tą lampą przy takim połączeniu.

Lutowanie ew. jak już wcześniej napisałem połącz taką złączką : http://www.sellneo.pl/product/image/1113/Kostka-2-1.jpg

W jakimś markecie gospodarczym powinieneś takie dostać.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Jeśli masz problem z tak prostym zadaniem to lepiej bedzie jak zlecisz to komuś, lub poproś kogoś znajomego kto trzymał w rękach kiedyś lutownice! W elektryce samochodowej nie stosujemy kostek z marketów budowlanych! Jak ma być dobrze to musi być zlutowane i zaizolowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.