Skocz do zawartości

Trzy pytania: odpowietrzenie, olej, aku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam takie 3 pytania i postanowilem je zebrac w jednym watku zeby nie zasmiecac.

E36 1.8i M43 97'

 

1. Zauwazylem ze w zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego jest za malo plynu. Nie jest zupelnie pusty, widac jeszcze plyn na dnie. Auto sie nie przegrzewa. Jedyne co zauwazylem to ze szybko sie nagrzewa. Wystarczy ze przejade 4-5km i juz wskazowka stoi pionowo. Czy tak powinno byc ? Jak doleje plynu do zbiorniczka to czy przy tak malym dolaniu plynu trzeba odpowietrzac uklad ? W kazdym razie zauwazylem to miesiac temu i od tamtej pory nie ubylo ani troche plynu

 

2. Kupilem auto 3 miesiace temu niestety nie dwiedzialem sie czym jest zalany silnik (olej). Auto ma przebieg 157tys. Od 5 tys km jakie przejechalem tym autem nie wziol ani troche oleju. Jaki olej zalac przy przegladzie ? Syntetyk czy polsyntetyk ? Czy moze lepiej poszukac poprzedniego wlasciciela (auto kupione w salonie) i sie dowiedziec ?

 

3. Zamierzam podlaczyc alarm, wzmacniaczi i zestaw glosnomowiacy do tel. Zostawie sobie to pewnie na jakis jeden weekend. Na czas montarzu odlacze akumlator. I teraz moje pytanie. Czy odlaczenie aku na 2 dni moze czyms grozic ? Oczywiscie poza zakodowaniem radia. Np imobilajzer itp ? Poprostu czy nie bede mial problemu z odpaleniem pozniej auta ?

 

Sorki ze az tak sie rozpisalem i z gory dziei za pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

na 1 pytanie dolej plyny najlepiej taki sam jaki byl

na 2 pytanie po przebiegu moze miec zalany syntetyk chyba ze bral olej i zalali go czyms gesciejszym najlepiej by bylo jak jest mozliwosc czym zalewal go poprzedni wlasciciel zeby mu krzywdy nie zrobic

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Na czas montarzu odlacze akumlator. I teraz moje pytanie. Czy odlaczenie aku na 2 dni moze czyms grozic ? Oczywiscie poza zakodowaniem radia. Np imobilajzer itp ? Poprostu czy nie bede mial problemu z odpaleniem pozniej auta ?

 

 

 

Przed odłączeniem auku: stacyjke ustaw na "zapłon", następnie odłącz na minus a potem plus. I gotowe.

Przy podączaniu aku włącz na "zapłon i podłączasz + a potem - .

BMW 318i E30
Opublikowano
Witam.

Mam takie 3 pytania i postanowilem je zebrac w jednym watku zeby nie zasmiecac.

E36 1.8i M43 97'

 

1. Zauwazylem ze w zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego jest za malo plynu. Nie jest zupelnie pusty, widac jeszcze plyn na dnie. Auto sie nie przegrzewa. Jedyne co zauwazylem to ze szybko sie nagrzewa. Wystarczy ze przejade 4-5km i juz wskazowka stoi pionowo. Czy tak powinno byc ? Jak doleje plynu do zbiorniczka to czy przy tak malym dolaniu plynu trzeba odpowietrzac uklad ? W kazdym razie zauwazylem to miesiac temu i od tamtej pory nie ubylo ani troche plynu

 

Dolej płynu do stanu i nic nie musisz odpowietrzac!! Lub lepsze rozwiazanie to wymiana całego płynu na płyn wysokiej jakości :cool2:

 

Wskazówka ma stac pionowo tak jak piszesz a 4-5 km to dobry znak :cool2:

BMW 318i E30
Opublikowano

2. Kupilem auto 3 miesiace temu niestety nie dwiedzialem sie czym jest zalany silnik (olej). Auto ma przebieg 157tys. Od 5 tys km jakie przejechalem tym autem nie wziol ani troche oleju. Jaki olej zalac przy przegladzie ? Syntetyk czy polsyntetyk ? Czy moze lepiej poszukac poprzedniego wlasciciela (auto kupione w salonie) i sie dowiedziec ?

 

 

 

Na temat oleju to sie tu nic nie dowiesz :D jest tyle zdan ile forumowiczów. Było o tym chyba 1000razy :duh:

BMW 318i E30
Opublikowano

Dzieki za odpowiedz. Plynu do chlodnicy doleje a przy najblizszym przgladzie wymienie caly.

 

I jeszcze jedno pytanko dot plynu hamulcowego. Nie wiem kiedy byl zmieniany. Chcialbym go zminic ale mam obawy. Czy duzo jest prawdy w stwierzeniu z ktorym spotkalem sie na tym forum ze po wymianie plynu moze sie rozszczelnic uklad a nawet pasc pompa ? Czy poprostu sie nie przejmowac i zalewac nowy plyn?

Opublikowano
Dzieki za odpowiedz. Plynu do chlodnicy doleje a przy najblizszym przgladzie wymienie caly.

 

I jeszcze jedno pytanko dot plynu hamulcowego. Nie wiem kiedy byl zmieniany. Chcialbym go zminic ale mam obawy. Czy duzo jest prawdy w stwierzeniu z ktorym spotkalem sie na tym forum ze po wymianie plynu moze sie rozszczelnic uklad a nawet pasc pompa ? Czy poprostu sie nie przejmowac i zalewac nowy plyn?

 

 

-wedle mnie nie nalezy mieszac płynów, bo moze sie w tedy popierdzielic (rozszczelnic) wszystko

-jezeli rzeczywiscie chcesz grzebac przy hamulcach, to tylko wymiana na nowy wg zaleceń wchodzi w grę. pozdro.

BMW 318i E30
Opublikowano

witam

również uważam że płynu hamulcowego się nie miesza - jak na 100% wiadomo co jest można dolać, jak nie, to tylko wymiana całego na nowy

 

pozdro

Jeśli się mylę ... sorki

BMW ... zbliża

Opublikowano
jezeli zostanie zalany plynem takim jak powinien byc to nie powinno nic sie stac a co mieszania nie powinno sie mieszac jak koledzy powiedzieli a najlepiej jak podejdziesz do serwisu jakiegos powinni miec przyzad do mierzenia zawodnienia plynu hamulcowego i bedzie wiadomo czy do wymiany czy nie

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano

płyn hamulcowy wymienia się co 2 lata,,,starzeje się on i wraz z czasem zmniejsza się jego zdolność przyjmowania ciepła z układu hamulcowego

przegrzewa się po prostu,i w ten sposób załatwiłem tarcze,,,no i nie tylko :mad2: a o kosztach wolę nie pisać :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.