Skocz do zawartości

e39 530d problem z odpowietrzeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ponownie.Dzis wyczyscilem chlodnice,oczywiscie zdemontowalem ja calkiem,umylem i zalozylem ponownie.Wszystko poszlo bez problemu,potem zabralem sie za odpowietrzanie.Odkrecilem odpowietrzniki zalalem nowy plyn do momenty az sie przelalo przez odpowietrznik ,potem zakrecilem je i odpalilem auto.Wszystko szlo ok az do otwarcia termostatu,tzn momentu w ktorym powinien sie otworzyc.Sytulacja wyglada tak,ze silnik ma 93-94 stopnie ,dolny waz za termostatem jest zimny i chlodnica od strony dolnego weza tez jest zimna,i nie wiem co z tym dalej zrobic.Termostat jest ori bmw ,pompa tez zalozone jakies 6000 km temu,przed czyszczeniem chlodnicy bylo ok,tzn chlodnica byla cala ciepla i waz dolny tez.Prawdopodobnie jest zle odpowietrzone ,ale nie wiem co dalej z tym zrobic?Moze ktos przerabial podobny problem?Plyn sie nie podnosi w zbiorniczku,strumienia nie przerywa,jest ciagly i caly czas rowny(przy stalych obrotach).Prosze o jakies podpowiedzi ,jesli ktos mial cos podobnego.
Opublikowano

Teraz jest mróz i ciężko przy wolnych obrotach i to jeszcze w dieslu doprowadzić do otwarcia termostatu. Ew się on uchyli lekko przepuszczając niewielkie ilości płynu i zaraz się zamknie i nawet nie czuć tego na wężu czy chłodnicy bo tam temp jest często ujemna.

 

Ew możesz odpowietrzanie powtórzyć z przednimi kołami na krawężniku bądź dość stromym podjeździe. Przejedź się potem z testem nr 7 i gdy będzie kilka km temp powyżej 90st to wyjdź z auta i wtedy dotknij chłodnicę. Może wtedy wyczujesz ze jest lekko ciepła

Opublikowano
Juz tak zrobilem.Przejechalem sie na tescie 7 temperatura 94-95 stopni,a waz dolny i czesc chlodnicy bardzo zimna,takze mysle ,ze nic sie nie przedostaje przez termostat.Wczesniej waz za termostatem tez nie byl szczegolnie goracy,ale chlodnica byla cala ciepla.sam juz nie wiem czy to wina jednak termostatu czy zlego odpowietrzenia. :?:
Opublikowano

wcześniej termostat puszczał na obieg to nie mógł nagle się zepsuć. Zrób tak ja to robiłem za pierwszym razem jak odpowietrzałem. Wlewasz płynu ponad kreskę co pokazuje odpowiedni stan iiii.. Dmuchasz ustami w zbiorniczek przy odkręconym odpowietrzniku :mrgreen: jak brakuje tchu to zakręcasz odpowietrznik i tak kilka razy. Śmieszne ale pomagało w szybkim odpowietrzeniu. Później odpalałem auto oczywiście temp na max pokrętło na środkowych nawiewach na czerwonym polu i tak sobie chodził z zakręconym zbiorniczkiem i odpowietrznikami. Jak czułem, że wąż jest lekko twardy to popuściłem jeden i drugi odpowietrznik i tak lekko lał płyn ale co jakiś czas jakaś bańka powietrza. Lekko linką od przepustnicy podwyższyłem obroty i po kilkunastu sek zakręciłem odpowietrzniki. Po ponad roku do dzisiaj mam spokój.

 

Zrób większą traskę z testem i zobacz do jakiej temp dojdzie. Jeśli będzie już ponad 97st to już trzeba się zastanowić nad usterką termostatu.

Opublikowano
ok ,spruboje jutro tym sposobem,zobaczymy.Tez sie zastanawiam nad tym termostatem,bo rurka plastikowa ktora do niego dochodzi jest goraca a za termostatem juz nie.Gdyby nawet bylo jeszcze powietrze w chlodnicy to terostat powinien sie otworzyc i wtedy dolny waz bylby chociaz troche cieply zaraz za termostatem,a teraz jest zimny nawet przy termostacie,chlodnica 100% drozna.Moze sie myle,ale tak mi sie wydaje...
Opublikowano
Acha jeszcze jedno-ile jest odpowietrznikow przy 3.0 d 184km?jeden przed termostatem kolo pompy od wspomagania,drugi pod filtrem kabinowym i...No wlasnie ,jest jeszcze cos czy tyle?dodam ,ze nie mam termostatu EGR-u.Moze ktos wie jaka jest temperatura poczatku i pelnego otwarcia termostatu w moim silniku?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowietrzniki masz tylko te 2, gdzie zalewając silnik płynem, przy popuszczeniu tego odpowietrznika przy EGR wszystko powietrze ucieka samo, a po odpaleniu (korek wlewowy zakręcony) odpowietrzasz tylko webasto i po sprawie. M57 bardzo łatwo się odpowietrza.
Opublikowano

stara szkoła z ASO mówi, że przy zalewaniu płynu _ZAWSZE_ trzeba włączyć na zapłon, żeby załaczyć elektrozaworki, by nic nie tamowało, a płyn grawitacyjnie wszedzie dotarł.

Nie trzeba nawet odkrecac odpowietrznikow.

 

A mi sie wydaje ze masz OK. wyczysciles chlodnice wiec masz teraz zimną na wylocie, wczesniej sprawnosc chlodnicy byla slaba to i byla tam ciepła.

 

PS. mam swiezo wymieniony termostat i temperatury rowniez w obciazeniu 93-94, dopiero przy mocno ujemnych temperaturach spada max do 90st.

 

 

a poza tym: viewtopic.php?f=72&t=180360

Czemu nie uzyles szukajki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stara szkoła z ASO mówi, że przy zalewaniu płynu _ZAWSZE_ trzeba włączyć na zapłon, żeby załaczyć elektrozaworki, by nic nie tamowało, a płyn grawitacyjnie wszedzie dotarł.

Nie trzeba nawet odkrecac odpowietrznikow.

 

Właśnie nie trzeba. Przy wyłączonym zapłonie (bez zasilania) zawory wodne są zawsze otwarte, a po załączeniu się zamykają, chyba że klimatronik jest ustawiony na 32st.

Jak inaczej miało by działać webasto, skoro ciecz z niego płynie przez nagrzewnicę, a dopiero potem na silnik? Gdyby bez zapłonu zaworki były zamknięte, momentalnie zagotowało by wodę na piecu.

Opublikowano

piec przecież sobie wtedy je otwiera, zaraz w momecie gdy sie załącza?

Nie chodzi o to, ze elektrozaworki sa wpiete w obwód zapłonu, tylko o to, ze dajac na zapłon wymusza ich otwarcie. Sterownik webasto zyje swoim zyciem bez wzgledu na to czy dasz na zaplon czy nie.

 

Dokładnej zasady nie znam, bo nie mialem potrzeby drążyć tematu, napisałem jakie zalecenia zapodał producent serwisantom ASO przy zalewaniu płynu. Faceci 15 lat tak zalewają i zawsze był prawidłowo odpowietrzony.

 

 

Aha.. A co do dolnego węża - wczesniej termostat przepuszczał w obieg, skoro niedogrzewał ci w czasie jazdy (70st), więc i dolny wąż miales troche ciepły, teraz sie łądnie zamyka a więc i wąż chłodny, więc :cool2:

Opublikowano
Nie,u mnie nie puszczal termostat wczesniej,zawsze temperatura oscylowala podczas jazdy grubo powyzej 90 stopni ,dlatego zainteresowalem sie chlodnica,bylo duzo syfu miedzy chlodnicami.Wczesniej na wolnych obrotach temperatura byla ok 88-89 stopni i dolny waz byl cieply i cala chlodnica tez,wzrastal tylko podczas jazdy do 98 stopni.Nie bralem pod uwage termostatu bo byl niedawni wymieniany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja te zaworki rozbierałem, i widziałem jak działają, piec nie musi nic otwierać, bo są to po prostu zawory NO, w normalnej pozycji otwarte.
Opublikowano
Witam ponownie.Dzis pomimo niedzieli zaczalem dalej sprawdzac uklad chlodniczy i niestety wedlug mnie powietrza juz tam nie ma,zadnych babelkow z odpowietrznikow,strumyk ciagly i jednakowo mocny.Odkrecilem wentylator wraz z oslona plastikowa i przejechalem sie kawalek i przy temperaturze 93 stopnie termostat otworzyl sie,a wczoraj nie otworzyl sie przy 96 :shock: .Czy mozliwe jest ,ze sie przycina i nie dziala zawsze jednakowo?I czy normalne jest ,ze termostat ktory powinien sie otwierac przy 88 stopniach puszcza odczuwalnie na wezu przy 93 stopniach?
Opublikowano

Po 1 to nie wiadomo czy jest dokładnie tyle st ile piszesz bo czujnik może mieć przekłamanie np 2-3% i to jest normalne. Ale wczoraj mogła być niewielka bańka powietrza i wtedy gdy jest ona przy termostacie to może się on nie otworzyć. NIc się nie martw. Załóż wisko i jeździj kilka dni z testem nr7. Jeśli temp będzie wysoka to zbijesz ją w zimę bez problemu nawiewem na max i 32st.

 

Tylko niech się wypowie ktoś kto posiada 530d jaką ma temp.

 

Jeśli się obawiasz to termostat możesz wymienić koszt to ok 150zł

Opublikowano
Zrobie tak samo jak dzis jeszcze jutro i zobacze czy sie otworzy i kiedy.W razie wymiany to jaki termostat polecacie oprocz oryginalu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zimie moje M57 łapało max 92, 93 stopnie (test 7), zaś w lecie przy załączonej klimie i jakimś ostrzejszym przykatowaniu zdarzyło się że temperatura skoczyła pod 96,97 stopni, ale nie więcej.
Opublikowano

Shadow, skoro miales w rękach to OK, to rzetelniejsza informacja. Pytanie co sie dzieje z tym zawrokiem po przekreceniu na zapłon?

 

Ja mam tak samo jak Shadow odnosnie temperatur.

 

Z zamienników dobre są podobno Gates, ale nie jest specjalnie tańszy od oryginału (~150zł vs. 190zł), wiec warto dołożyć i jeździć bez stresu o temperaturę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie co sie dzieje z tym zawrokiem po przekreceniu na zapłon?

 

Zakładam że się zamknie, skoro normalnie był otwarty.

Możliwe też jest, że to, czy pozostanie otwarty, czy zamknięty zależy już od nastaw klimatronika, temperatury wnętrza, silnika, etc.

Klimatronik reguluję temperaturę poprzez otwieranie i zamykanie zaworków, jak przyłożysz rękę do zaworu, to można wyczuć jak cyklicznie sobie stukają.

Opublikowano
Witam.Pytanie od kolegi-ma ktos moze opis jak wymienic uszczelke podstawy filtra w e39 530d?Ja mam taki silnik ,ale tego nie robilem.Czy trzeba puszczac caly plyn i ewentualnie na co zwrocic szczegolna uwage?znalazlem opis ale do benzyny a tam filtr jest latwiej dostepny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomijając fakt, że uszczelka filtra oleju pasuje do tego tematu jak kwiatek do kożucha, to sprawa jest wyjątkowo prosta - następnym razem załóż nowy temat.

Do ogarnięcia w 2 godziny.

Płyn musisz spuścić, zalecam robić przy okazji wymiany oleju, bo jak zdejmiesz podstawę z wymiennikiem ciepła, to może ci resztka płynu spłynąć do silnika (do oleju).

Żeby było łatwiej, demontowałem dolot chłodniczki paliwa, przewody paliwowe, węże wodne od góry, łatwiej będzie ci dojść kluczem i wyciągnąć całość.

Podstawa jest przykręcona na 3 śrubach, chyba klucz 13, wymiennik ciepła do podstawy na 6 małych torxach. Zalecam wymianę obu uszczelek za jednym razem, jak puści druga nie musisz drzeć ponownie całości.

Jeśli chodzi o uszczelki, to dostępne zazwyczaj od ręki w ASO, koszt jakieś pół roku temu 68pln sztuka.

Opublikowano
ok dzieki za odpowiedz.Nastepnym razem zaloze nowy temat.Jesli dobrze rozumie to podstawa czesciowo laczy kanaly olejowe i wodne,tak?Dobrze ,ze zapytalem bo mi sie wydawalo ,ze w miejscu laczenia z blokiem sa tylko olejowe,a plyn jest tylko w wymienniku ciepla?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zauważ że do wymiennika ciepła leci tylko 1 wąż, więc na logikę drugi kanał musi wychodzić z bloku, i tak też jest, dlatego trzeba uważać żeby oleju nie pomieszać z płynem i w drugą stronę.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Temat do zamkniecia.Winny byl termostat.Pomimo tego ,ze niedawno kupiony i oryginal otwieral sie dopiero przy 99 stopniach a powinien przy 88.Takze kupno oryginalu nie gwarantuje bezstresowej jazdy.Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.