Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pytam w kontekscie diesla, auta okolo 3 latniego (rozpatruje zakup x6tki "uzywki")

Czy te automaty to klasyki (sprzeglo hydro-kin) czy to skrzynie bezstopniowe albo moze odpowiedniki (rozwiazaniem) DSG z vwgrupy

Czy te automaty sie psuja czy raczej takie przypadki w x6 sa malo znane / nie wystepuja/

Czy te skrzynie to ZFy jakies.. czy jest to skrzynia rownoleglo montowana np w X5tki - w X5tkach raczej awarie chyba bywaja (przynajmniej GMy)...

Czy jadac 140 na tempomacie wg GPSa (wg licznika pewnie 145) powiedzmy w tym 3.0tdi czy chwilowe zuzycie oscyluje blizej 7 czy 9 (a moze wiecej?)l?

Czy byly zmiany skrzyni np wraz z jakims liftingiem i czy to ma znaczenie (w sensie "przed liftem to kicha a po to miodzi"/czy odwrotnie)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

z okazji pierwszego posta serdecznie pozdrawiam Wszystkich

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Są to 6 stopniowe skrzynie ZF raczej bezawaryjne te same co w E70.

Nie było żadnych istotnych zmian od początku produkcji X6.

Opublikowano

Czy jadac 140 na tempomacie wg GPSa (wg licznika pewnie 145) powiedzmy w tym 3.0tdi czy chwilowe zuzycie oscyluje blizej 7 czy 9 (a moze wiecej?)l?

 

Przemek, sorki, ale 2 litry róznicy??? przy takim autku???? proszę..., nie pisz o takich głupotach - wg mnie :cry2: , reszta pytań już oki.

pozdr.,
Opublikowano

przy 100tys przebiegu w 2-3 lata (amortyzacja uzywki to 2,5roku) to 11 kola (po podatku 9)....

jakbym celowal w auto nowe (pomijajac marke) za cos 250+ ze swiadomoscia, ze w 3 lata 100 kola minimum na wartosci straci to powiedzmy 10kola w ta czy w tamta juz roznicy nie robi

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Od 2010 roku pojawily sie samochody ze skrzynia ZF 8 biegowa, zreszta bardzo chwalona tak przez dziennikarzy jak i uzytkownikow,
Opublikowano
Ma 6 stopniową skrzynię i jeździłem też kilka tygodni z 8 stopniową - wg mnie nie ma znaczącej różnicy i obie pracują świetnie
Opublikowano

pomijajac czy biegow jest 5 czy 10.... obie to sa automatyczne klasyczne skrzynie biegow (ze sprzeglem hydrokinetycznym, poslizgami) czy jakies 2sprzeglowe manuale z automatyczna zmiana biegow (cos jak DSG w vwgrupie) ... zakladam, ze to nie skrzynia cos a'la mutlitronic?

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Od około września 2010 są 8 biegowe, jednosprzęgłowe ZF-y. To nie jest żadne DSG/Multitronic czy inne potwory z grupy VW. Wydaje mi się, że kolega @Kruk nie miał racji... Ja mam u siebie na 100% 8 biegów:)

Przyjechałem 85 tysięcy i jest bezobsługowo. Działa fenomenalnie i znacznie lepiej niż automat w A8 z 2008 roku (nie mam pojęcia co montuje Audi).

Nie mam porównania z 6 biegową w X6 ale działa o niebo lepiej niż 6 biegowa w jedynce (E87) z 2005 roku.

Spalanie na trasie 7,5 do 9 litrów. Cykl mieszany około 10.

Jeżeli szukasz auta rocznik około 2010 to wybierałbym te z 8 biegowym automatem bo wtedy też chyba doszła nowa nawigacja z dyskiem twardym (fajne rozwiązanie). Nazywa się ją chyba wtedy CIC. Co do nawigacji i od kiedy jest HDD głowy nie dam!

Opublikowano
Od około września 2010 są 8 biegowe, jednosprzęgłowe ZF-y. To nie jest żadne DSG/Multitronic czy inne potwory z grupy VW. Wydaje mi się, że kolega @Kruk nie miał racji... Ja mam u siebie na 100% 8 biegów:)

Przyjechałem 85 tysięcy i jest bezobsługowo. Działa fenomenalnie i znacznie lepiej niż automat w A8 z 2008 roku (nie mam pojęcia co montuje Audi).

dzieki

vwgrupa montuje 3 typy "automatycznych" skrzyn biegow:

-*)klasyczne automaty oparte o sprzeglo hydrokinetyczne i uklad planetarny (od ktoregos roku nazywane tiptroniciem i kiedys /nie wiem jak dzis/ byly to skrzynie ZF i nawet bywalo tak, ze skrzynia miala oznaczenie takie jak np skrzynie ZFa wkladane do BMW w tych samych latach: np 5HP19)

- **)bezstopniowe majace nzawe handlowa multitronic (stosowane raczej w autach z napedem na jedna os, raczej nie z mega mocami/tam naped przekazuje lancuch i to raczej delikatne skrzynie)

- ***)reczne z automatyczna zmiana biegow sprzedawane pod nazwa handlowa DSG/stronic czy steptronic

 

*)ich cecha jest pewien poslizg: jadac w miescie bez zalaczonego lockupa (np w miescie 40km/h) delikatnie falowani pedalem gazu (za malym by wplynac na zmiane biegu) beda powodowaly delikatne falowanie obrotow nie bedace w powiazaniu 1:1 zmianie predkosci: efekt jakby skrzeglo sie slizgalo (poslizg w sprzegle hydrokinetycznym)

**) to rozwiazanie stosowane np w motorowerach-skuterach..Generalnie lancuch (w motorowerach chyba pasek klinowy) dzieki stozkowi zmienia lagodnie przelozenie (sa pre-wybrane okreslone przelozenia ale w trybie automatycznych przy daniu w palnik bez zmiany biegu (bo on sie zmienia plynnie) przyspiesza sie od 0 do 200 z obrotami wysokimi)

 

***)to chyba 2 skrzynie w jednej... osobno biegi parzyste i nieparzyste i sa wybrane 2 biegi ale dzieki 2 sprzeglom tylko jedna skrzynia jest aktywna (dzieki temu przelaczanie biegow na coraz wyzszy w fazie przyspieszania jest bardzo szybki - chyba podobnie rozwiazanie jest tez (poza manualem) oferowane w lancer evo

 

 

 

Kazda z nich z punktu widzenia usera jest skrzynia wygladajaca podobnie (pedal gazu+hamulca i wajcha z kilkoma wariantami pracy skrzyni) a roznia sie kompletnie.... i pytalem bo chcialem wiedziec co wkladaja z x6tki :D

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.