Skocz do zawartości

E34 520 24V 2.0 Silnik gaśnie po starcie . Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów jestem nowym użytkownikiem . Tak więc z góry przepraszam jeżeli podobny temat był już wcześniej poruszany . Do rzeczy jak już wcześniej napisałem w temacie posiadam BMW E34 520 24v 2.0 1994 r . Problem polega na tym iż po zapaleniu silnik wskakuje na obroty i zaraz gaśnie , jeżeli zapale go jeszcze raz i dodam gazu pracuje ale tylko do momentu kiedy trzymam wciśnięty gaz jak puszcze silnik gaśnie , mam też wrażenie jakby w niektórych momentach nie pracował równo tak jakby co jakiś czas szarpnął . Jeżeli po zapłonie trzymam go na 2000 obrotów i rozgrzeje silnik (połowa skali temperatury cieczy chłodzącej ) silnik pracuje i po zwolnieniu gazu nie gaśnie ale gwałtownie spada do 500 obrotów na min . Dwa dni temu jechałem na rozgrzanym silniku, przy gwałtownej zmianie obrotów na niższe po wysprzęgleniu przed światłami zgasł i nie dało się go zapalić . Dopiero po 5 minutach prób , ruszył ale z wielkim trudem . Dodam jeszcze że auto jest zgazowane i po przełączeniu z benzyny na gaz , od razu gaśnie, chyba że jadę w trasie i gaz przełączam tylko gdy jadę długo stałą prędkością . Z tąd prośba do was koledzy o odpowiedz co może być przyczyną takiego zachowania się silnika .

 

Z góry dziękuję za pomoc,z poważaniem :

Przemek :)

Opublikowano
Na początek wyczyściłbym zawór wolnych obrotów (popularny krokowiec), bo wygląda jakby się zacinał. Od razu też szczelność dolotu trzeba sprawdzić, a jak tu wszystko będzie ok to dalej czujniki odpowiadające za dawke paliwa, czyli przepływomierz, sonda lambda i czujniki temperatury. Najpewniej chyba przepływomierz pada. Sprawdź co się stanie jak go odłączysz.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
odłączyłem przepływomierz i nic to nie dało przy włączonym silniku brak reakcji przy podłączeniu i odłączeniu . Czy silnik powinien zareagować na taki manewr i czym to by miało się objawić
Opublikowano
Z tego co pamiętam to przepływka nie będzie miała aż tak dużego znaczenia w trzymaniu obrotów, brak reakcji też wskazuje że jest uszkodzony ale też może za dużo zmiennych działa na silnik teraz. Pierwsza sprawa świece, filtr paliwa, krokowiec i oczywiście diagnostyka. Wydasz około 50 zł na diagnoze i masz wszystko jak na tacy :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam po długim czasie , więc dotychczas sprawdziłem wszystkie cewki na świecach i stan fajek (przebić nie ma cewki działają poprawnie ) . Zdjąłem i wyczyściłem silniczek krokowy chodzi lekko jego rezystancja od 1 do 3 pinu wynosi 42 omy a od 2 do 1 i od 2 do 3 po 24 omy więc wszystko w porządku ale silnik nadal falował i gasł . Dzisiaj zdjąłem przepływomierz i okazało się że w środku nie ma jednej blaszki jest tylko jedna z tond pytanie moje czy powinny tam być dwie takie blaszki ?? A dodam jeszcze że świece także wymieniłem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli przepływka na 6 pinów bosch to jest tam jedna blaszka(kompensator temperatury)i drucik(element pomiarowy).
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Nie ta przepływka jest na 4 piny . (Siemens 5WK9007) . I jak byśmy patrzeli od strony przepustnicy to są dwie tak jakby w "żarówce" blaszki i jednej nie ma .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam po długim czasie . Dotychczas w aucie wymieniłem przepływomierz na sprawny , wymieniłem świece , wymieniłem wtryskiwacze , wymieniłem czujnik temperatury powietrza dolotowego na kolektorze , wymieniłem czujnik położenia przepustnicy , wyczyściłem przepustnicę , uszczelniłem wszelakie gumy od odmy i dolotu powietrza , wyczyściłem silniczek krokowy , posprawdzałem czujniki temperatury i to tyle . Po tych wszystkich zabiegach auto zapala normalnie i nie faluje, kiedy jest zimne to trzyma obroty na pułapie 900 , kiedy się rozgrzeje to trzyma około 1100 na benzynie jak i na LPG , kiedy przy gazuje (LPG) na ciepłym silniku (90*) to obroty potrafią się zatrzymać od 1500 do 2000 i nie spadają , jak wrzucę bieg i trzymam na hamulcu puszczam delikatnie sprzęgło to spadną do 1000 i po wysprzęgleniu ten poziom się utrzymuje , kiedy znów przygazuję to sytuacja się powtarza ,czasami dzieje się tak na benzynie ale rzadko .Dodam że przepustnica się nie zacina wszelkie rady mile widziane .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa przy filtrze węglowym.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwe że krokowiec.Co do sprawdzenia zaworu przy filtrze węglowym to zaciskamy wężyk między zaworem a przepustnicą jak silnik pracuje na wolnych obrotach.Po zaciśnięciu wężyka przy sprawnym zaworze silnik nie zmieni obrotów.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ten problem zacinania się obrotów albo na za niskim pułapie albo za wysokim występuje zarówno na benzynie jak i na gazie . Niedawno czyściłem silniczek krokowy i problem występuje cały czas już nie mam pomysłów co to może być i pomału zaczyna mi brakować sił do tego auta .
Opublikowano
Proszę o pomoc nie wiem co dalej . Postanowiłem sprawdzić silniczek krokowy włożyłem rękę pod kolektor , kolega przekręcał zapłon i nic żadnego drgnięcia, zapalił auto żadnej różnicy brak jakiejkolwiek reakcji . Postanowiłem odłączyć wtyczkę i pomierzyć napięcie na 3 pinowej wtyczce . między pinem numer 2 a 1 zero napięcia między pinem 2a 3 zero napięcia między 1 a 3 zero napięcia i tak przy włączaniu zapłony i odpaleniu auta , czy w tym modelu silnika jest jakiś przekaźnik który odpowiada za silniczek krokowy czy jest on bezpośrednio sterowany z komputera . W każdym bądź układzie silniczek sprawny czyszczony opór pomiędzy 1 a 2 pinem silniczka 20 ohm między 2 a3 20 ohm między 1 a 3 40 ohm książkowo tak to wygląda potrzebuję natychmiastowej porady co dalej bo tak nie da się jeździć . Dodam jeszcze że silnik to m50b25 vanos . Pozdrawiam Przemek .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krokowiec jest zasilany plusem 12V z przekaznika głównego sterownika (w skrzynce biezpieczników obok sterownika pierwszy od silnika biały 5 nóżek).Po przekręceniu kluczyka między środkowym pinem wtyczki krokowca a masą auta ma być 12V.Pozostałe 2 piny czyli 1 i 3 są sterowane masą ze sterownika ,trzeba sprawdzić ciągłość przewodów.Pin 1 do 29 pin 3 do 2 sterownika albo odwrotnie musiał bym sprawdzić dokładnie bo mam wiązke w garażu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Sprawdź kolego dokładnie jak możesz to dla mnie ważne na pewno nie dostaje silniczek zasilania jakbyś był uprzejmy sprawdzić i odpisać byłbym cholernie uradowano wdzięczny .
Opublikowano
Miedzy 2 pinem a masą po przekręceniu stacyjki jak i po odpaleniu silnika nie ma napięcia 0,0v . I w tym momencie zgłupiałem nie wiem co dalej .
Opublikowano
Miedzy 2 pinem a masą po przekręceniu stacyjki jak i po odpaleniu silnika nie ma napięcia 0,0v . I w tym momencie zgłupiałem nie wiem co dalej . Dodam że jak zdejmę niebieski przekaźnik 2 od silnika to po podłączeniu miernika do środkowego pinu wtyczki krokowca i do gniazda nr 2 przekaźnika miernik pokazuje że jest brak oporu 0.0 czyli kabel cały .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.