Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam Taki problem!!

Od pewnego czasu moje BMW 520d zaczęło przerywać i tak jakby miało mniej mocy a dzieje się to wtedy np. jak odpuszczam pedał gazu przy dajmy na to dojeżdżaniu do auta mnie poprzedzającego i po chwili lekko naciskam na pedał aby jechać dalej auto zaczyna szarpać i dzieje się to tylko wtedy jak mam niskie obroty w granicach od 1400 do 1800 na 3.4 i 5 biegu jak przekroczy te obroty samochód jedzie już normalnie. Pojechałem na diagnozę komputerową żadnych błędów w silniku nie było to od razu zmieniłem filtr paliwa i nic to nie dało..Jeździłem tak jeszcze dłuższy czas a auto coraz bardziej przerywało po wizycie u 2 mechaników doszedłem do wniosku że może być to niesprawny zawór Egr. Zaślepiłem chłodniczkę żeby potwierdzić swoje założenia i auto przestało przerywać od razu..Kupiłem 2 zawór egr założyłem go wyciągnąłem blaszki zaślepiające chłodniczkę i niestety było to samo auto dalej przerywało lecz trochę mniej niż przedtem. Pojechałem jeszcze raz na komputer pokazał się błąd zaworu recyrkulacji spalin więc go skasowaliśmy i pojechałem na jazdę próbną aut niestety dalej przerywało chociaż błąd już się nie pojawiał..Nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego zachowania samochodu więc potrzebuje Waszej pomocy może ktoś miał podobny problem??!!..Czy może być to niesprawny zawór podciśnienia? (raczej by wyszło to na komputerze) a może to nieszczelne przewody podciśnieniowe??..Ratujcie !! :D Bo moje pomysły się już skończyły....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmienić przewody podciśnienia nie zaszkodzi, to koszt raptem kilka złotych.

U mnie zawór podciśnienia do egr błędu nie wyrzucał, ale mimo wszystko się zacinał czasami i auto nie jechało, więc jego sprawdzić też możesz.

Ew zdejmij wężyk z zaworu egr i go zaślep, po czym się przejedź, zobaczysz czy będzie do samo, jeśli tak, to sam zawór egr będzie prawdopodobnie nieszczelny, jeśli problem ustanie, to nawala coś w jego sterowaniu.

Opublikowano
Witam Troszkę podepnę się pod temat bo u mnie znowu EGR wcale nie chodzi. Chyba jest zacięty lub elektrozawór jest popsuty. Zaciął się w pozycji zamkniętej. Jakie mogą być tego skutki? Może to mieć jakiś negatywny wpływ na silnik? Zauważyłem że auto troche zaczęło mi ostatnio kopcić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacięty egr zachowuje się tak jak zaślepiony, pod warunkiem że jest szczelny.

U mnie po wyłączeniu egr auto lepiej zabiera się od dołu, ale za to na wolnych trochę bardziej "twardo" chodzi, tak bardziej metalicznie.

Do tego auto z odłączonym/zaciętym/zaślepionym egr wolniej sie nagrzewa.

Plusy są takie że nie zasyfia kolektora sadzą, która w połączeniu z olejem robi lepka maź zaklejającą wszystko, no i ten zryw od samego dołu :mrgreen:

Ja pozostaję jednak przy opcji egr-off :wink:

Opublikowano
czyli nic z tym nie bedę robił :) zostawie zamkniety tak jak jest Rzeczywiście sam egr jest czysty w srodku i wlot do kolektora również czyli nie zasyfia niczego w środku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem ci że jeśli w/w skutki ujemne ci nie przeszkadzają, to śmiało możesz jeździć, ja tak latam prawie 2 lata i jest okej :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.