Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich,wczoraj wymieniłem przewody podciśnienia od turbiny i pewnie czegoś tam jeszcze w sumie 3 metry bo były pourywane i nie szczelne ,zadowolony z faktu iż dopiero poczuje co znaczy 184hp odpaliłem auto i po chwili wyjechałem żeby sprawdzić jak to ładnie nie będzie się jechać , i tu nagle ku mojemu zaskoczeniu po wciśnięciu gazu w podłogę na 4ce strzał w kolektor ,czarno z tyłu, zatrzymałem się maska w górę a tu cały silnik zalany olejem ,to że turbina mi padła to wiem ,ale z kad wzioł sie olej z jednej i drugiej strony silnika ? strzał z odmy i wentylator zabryzgał silnik?proszę o jakieś sugestie z góry dzięki. :modlitwa:
Opublikowano
Może jak miałeś nieszczelne wszystko to było ok nic takiego się nie działo. Może być, że masz odmę zawaloną i dopiero teraz wywaliło gdy mogło zrobić się większe podciśnienie
Opublikowano
tylko czemu to tak pierdykło dosłownie jak w benzyniaku na gazie :cry: i czemu turbina tak nagle się rozleciała to mnie zastanawia?
Opublikowano
Może kolektor pierdykną ,turbo część oleju wywaliła wydechem a część poszła na silnik. :| Z drugiej strony dobrze że nie zassało i nie wypaliło oleju bo i silnik mógł szlag trafić.
Opublikowano
Kolektor niby cały ,umyłem cały silnik ,zmienię turbine i bede obserwował co się bedzie dalej działo :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy zmianie turba odma obowiązkowo do wymiany, żeby nie było powtórki z rozrywki :wink:
Opublikowano
,ale SKĄD wziĄł sie olej z jednej i drugiej strony silnika ? strzał z odmy i wentylator zabryzgał silnik?proszę o jakieś sugestie z góry dzięki. :modlitwa:

 

Dokładnie tak mogło być. Turbo możesz miec jeszcze sprawne, ale dla upewnienia się lepiej dostań się do wirnika i sprawdź co tam zostało i być moze zlokalizujesz źródło wycieku.

Wyjmij odmę, sprawdz czy faktycznie jest zapchana i obowiązkowo do wymiany.

 

Druga, bardziej realna ewentualność, to puściło któreś łączenie w dolocie, w momencie kiedy nastąpił nagły wzrost cisnienia. Turbinka mogła paść, bo stad spora porcja oleju w silniku kiedy rzygneła.

A łączenie stąd, że miałeś czarno z tyłu, bo jakby się olej silnikowy dostał do dolotu to byś miał siwo-niebieską chmurę, a tak miałeś chmurkę z przeładowania dawki paliwa w stosunku do fałszywie zmierzonego powietrza przez przepływkę

 

Daj znać z postepu prac.

 

 

pozdro

Opublikowano
Dam znać co i jak w postępach w pracy, odmę zmienię i uszczelki pod kolektorem przy okazji,wszystko mam już wymyte z oleju i nagaru,czekam tylko na turbinę i składam wszystko i może wreszcie poczuje jak to auto pracuje tak na prawdę :lol: tyle że gnębi mnie zawór EGR bo nie wiem po co jest zaślepiony?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gnębi mnie zawór EGR bo nie wiem po co jest zaślepiony?

Bo nie działa, albo jest nie szczelny? :)

Opublikowano
wczoraj poskręcałem wszystko do kupy ,zagadała bez problemu i ten wyciek to tylko jednorazowa przygoda przy zdechnięciu turbiny,teraz to dopiero wiem jak to auto powinno latać :lol: tyle że po całej tej przygodzie jakoś ciężej pali z nocy :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.