Skocz do zawartości

Po raz setny falujace obroty - tym razem inaczej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was.

 

Mam E36 1.8 M43.

Od jakiegos czasu zauwazylem falujace obroty ale nic nie znalazlem na forum co by odpowiadalo moim objawom.

Obroty faluja w od 750 do 400 i wtedy silnikiem trzesie.

Dzieje sie tak nie na zimnym silniku tylko np. rozgrzeje silnik pojade gdzies zaparkuje na 20 min i potem odpalam jeszcze cieply silnik.

Czesciej dzieje sie tak jesli wrzuce D lub R (automat) na N jakos tylko raz czy dwa to zauwazylem. Wkreca sie normalnie nic go nie muli tylko po puszczeniu gazu znow sie dlawi. Przegazowanie przez 10 sekund auta zalatwia sprawe i juz trzyma obroty.

Bede wdzieczny za sugestie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
99.9% sonda się zawiesza.

Dlaczego sonda nie mamy wyników analizy spalin, może poprostu krokowy się zacina albo filtry do wymiany :D

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
dlatego napisałem że nie na 100% ale objawy identyczne miałem jak mi śię sonda wieszała i dlatego wątpie że coś innego a analize musiał by zrobić jak występuje objaw bo ona pracuje normalnie tylko czasem się zawiesza ,choć to są początki jej końca i z czasem coraz częściej występują takie objawy :D .
Opublikowano
Dziekuje za odpowiedzi ale czy to mozliwe zeby sonda zawieszala sie zawsze w tym samym momencie ? - Odpalenie jeszcze cieplego silnika. I zeby ustapilo po przegazowaniu ? Ten problem pojawia sie mniej wiecej 7 na 10 odpalen jeszcze cieplego silnika. Na zimnym jest oki.
Opublikowano

Cięzko jest ocenić ale u mnie jak był zimny to idealnie ale jak się nagrzał troszke i sonda zaczeła pracować to się zaczynało np.

jechałem i nagle zamuła,brak reakcji na pedał gazu,pracował jakby na 2 cylindry,szarpał , po naciśnięciu gazu do oporu przez chwilę nic ale zaraz wracał do normy.

takie były u mnie objawy może o czymś zapomniałem ale to te ważne o których pamiętam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wyczyscilemisorawdzilem krokowy. Niestety dalej to samo.

Rozumiem ze nie mam jak sprawdzic sondy jesli tylko czasem sie zawiesza chyba ze pomierze ja akurat w momecie zawiechy.

Czyli tylko pozostaje podlaczenie do kompa ?

Wie ktos moze gdzie mozna sie podlaczyc do kompa w katowicach jakos taniej bo w aso krzykneli 150zł za samo sprawdzenie bledow.

Czy jesli falowanie wystepuje tylko na jalowych obrotach to moze byc to wina lewego powietrza ?

Opublikowano
Wyczyscilemisorawdzilem krokowy. Niestety dalej to samo.

Rozumiem ze nie mam jak sprawdzic sondy jesli tylko czasem sie zawiesza chyba ze pomierze ja akurat w momecie zawiechy.

Czyli tylko pozostaje podlaczenie do kompa ?

Wie ktos moze gdzie mozna sie podlaczyc do kompa w katowicach jakos taniej bo w aso krzykneli 150zł za samo sprawdzenie bledow.

Czy jesli falowanie wystepuje tylko na jalowych obrotach to moze byc to wina lewego powietrza ?

 

Posprawdzaj czy masz dobrze założoną obudowę filtra powietrza,czy tą gumę za nim masz szczelną,sam filtr zobacz czy nie jest zasyfiony,

 

MOżesz jeszcze odpiąć przepływomierz na zapalonym i jak będzie różnica czyli (spadnie lub podniesie obroty) tzn. że przepływomierz pracuje,

 

Z tym że może tylko się zacinać czasem i musiał byś odpiąć jak wariuje, ALE TO WIĄŻE SIĘ Z TYM ŻE KOMPUTER ZAPAMIĘTA BŁĄD ,nie jest to nic takiego bo auto będzie jeździć jak jeździło ale jak będziesz sczytywał później błędy to nie sugeruj się tym.

 

P.S jeśli dzieje się to tylko na wolnych to raczej nie sonda.

Opublikowano
Ok. Jutro sprawdze przeplywomierz. Czy mozna przeplywomierz rozebrac ? wyczyscic ?Jak sprawdzic szczelnosc polaczenia przeplywki i kolektora ?
Opublikowano

tylko ściągnąć obudowę filtra i gumę a w środku jest klapka i najpierw możesz ją potraktować benzyną ekstrakc. ze strzykawki (żebyś trafił precyzyjniej i z wiekszym ciśnieniem) a jak obeschnie to potraktuj to np.WD 40 i poczekaj trochę,później otrzep i zamontuj,

TYLKO UWAŻAJ BO U GÓRY NAD KLAPKĄ JEST CZUJNIK WYSTAJĄCY ŻEBYŚ GO NIE URWAŁ,I NIE CZYŚC GO BENZYNĄ ANI WD 40 !

co najwyzej przedmuchaj lekko sprężonym pow. wszystko przed wd 40.

 

GUmę sprawdzisz wzrokowo czy nie jest pęknięta,no i czy wszystkie podciśnienia są popodłanczane.

 

POWODZENIA.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.