Skocz do zawartości

Opinie o silniku 3.0 benzyna w E46


Kunio

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Zależy co było/nie było zrobione/wymienione w nim do tej pory. Po tylu latach wszelkie uszczelki to plastik, rozbierałem widziałem, wiem, inaczej bym nie uwierzył. Mogą cieknąć szczególnie pod deklem i mocowaniem filtra do bloku silnika. Kolejna sprawa to odma, lata robią swoje, rurki są tak kruche że rozpadają się w palcach o ile nie mają już dziur tam gdzie są blisko elementów mocna się nagrzewających.

 

czujniki wałków, u mnie oba już padły, oba wymieniłem na nowe oryginały

czujnik poziomu oleju, standardowo są z nim problemy, też wymieniłem - tylko oryginał

uszczelki wanosa, temat rzeka,

zawór DIS-a może grzechotać, może się rozpaść, można na youtube zobaczyć w czym problem

wszelkie inne gumowe rury np. dolot przepływomierz-przepustnica - parcieje i się robią dziury

pompa wody też lubi się popsuć z tego co piszą po forum ale więcej kosztuje dobry płyn niż dobra pompa ;)

 

Koszty? Jak właściciel nie dba to wszystko to Cię czeka, nie dziś to w krótkim czasie o ile już nie ma problemów tylko są zakamuflowane. Niestety lata robią swoje i nawet gdyby auto stało i miało przebieg 2,3x mniejszy i tak by to trzeba zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

realny przebieg 200-250tyś. moim zdaniem to jest żaden przebieg...

Fakt zależy jak kto dbał ale jesli silnik jest w dobrej kondycji to pakiet eksploatacyjny na start wyniesie napewno ponad 1500.

Oczywiście mówię tu o wymienieniu odmy 100% oraz czujników czy innych jesli będzie potrzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam 138 tys na liczniku....a naprawdę nie wiem.

Silnik mam suchy jak pieprz, chodzi idealnie, oleju nie bierze i nic oprócz świec i oleju nie wymieniałem. Czeka mnie natomiast wymiana termostatu bo rozgrzewa się do 80 stopni i dalej nie chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ma przejechane ok. 180 000 km.

 

Wymieniłem:

- uszczelkę podstawy filtra, uszczelkę pokrywy;

- regulator DIS-a;

- przewód Vanosa;

- czujnik poziomu oleju (niestety próbowałem z podrabianym - znów nie działa);

- napinacze paska akcesoriów i pasek;

 

Chyba tyle przy silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.