Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od jakichś 6 miesięcy mam problem z samochodem a konkretnie z korektą wtrysków. Zaczęło się od delikatnych bujnięć samochodu na wolnych obrotach. Po zauważeniu tego postanowiłem kupić kabel zainstalowałem inpe i po podłączeniu wszystkiego okazało się że korekcja wtrysku na jednym jest w okolicach 3. Pojechałem do mechanika doradził dolać do paliwa jakiś środek do wtrysków co tez zrobiłem. Wyjeździłem 3 baki i nic się nie zmieniło. Autem coraz częściej bujało a że lubie jak wszystko jes tip top postanowiłem poszukać nowego-używanego wtrysku. Okazało się że mój mechanik ma taki drugi silnik na części (poszła panewka i klient kupił nowy a ten zostawił). INPA pokazywała problem na 3 cylindrze i korekte juz w okolicy 4. Wsadzamy nowy wtrysk i niestety to samo no to bierzemy następny na podmianę i też to samo korekty w okolicy 4. I na tych podmienionych nawet gorzej chodził niz na moim tj trzepało budą na wolnych. Wsadziliśmy mój z powrotem i pojechałem odkładając sprawę na później. W między czasie zasięgnąłem informacji o moim silniku w ASO (Bawaria motors Katowice i INCHAPE w Warszawie) a mianowicie jak się w nim liczy numery cylindrów jako że mechanik liczył od przodu a w tym modelu tj N47 rozrząd jest z tyłu więc jeśli by przyjąć taką logikę wymienialiśmy wtrysk na 2 cylindrze za misat na 3. ASO potwierdziło że numery cylindrów liczy się od strony rozrządu więc zadowolony postanowiłem wrócić do tematu pojechałem do mechanika przystąpił do dzieła i okazuje się że po odpięciu wtyczki z pierwszego cylindra licząc od strony przodu auta INPA pokazuje błąd na 1 cylindrze a powinna na 4 wg słów ASO. Pozamienialiśmy wtryski miejscami zakodowaliśmy i dalej to samo. A żeby było śmieszniej to DIS pokazuje złą korekte na 4 cylindrze. Wkurzyłęm sie i pojechałem do innego serwisu gdzie mają jakąś profesjonalną głowice koleś się podpiął i u niego wyszła zła korekta na 2 cylindrze (ten tez gadał ze cylindry liczy się od rozrządu) a że miał tez zwykłą INPE to poprosiłem zeby sie nią podpiał i tam znowu cyl nr 3 - normalnie szał chu.. Co warsztat (narzędzie diagnostyczne) to inne wskazanie. Problem jednak jest ze na zamienionych wtryskach (tj z zepsutego silnika) gorzej pracuje niz na moich które mam że tak powiem od nowości. I jakikolwiek wtrysk sie nie włoży to INPA pokazuje wysoką korekte na 3 cyl. Zaczynam wątpić, że problem leży we wtryskiwaczu i skłaniam się ku pomiarowi kompresji. Auto ma dopiero 85 tys potwierdzien serwisem ASO zrobiłem rozrząd bo troche go było słychać i tu taki zonk. Mialem już wiele aut ale takich przygód nigdy......Może ktoś wniesie coś nowego doradzi co jeszcze można sprawdzić w tym temacie. Pomiar kompresji zrobię po Nowym Roku bo teraz wszystko zamknięte.
Opublikowano
W bmw jak narazie cylindry liczy sie od przodu auta niwazne czy rozrząd jest z przodu czy z tyłu wyjatkiem jest nowa jedynka z silnikiem n 12 bo tam czasem liczy sie odwrotnie .jesli masz wysoką korekte na cylidrze a wymiana wtrysku nie pomaga to tu sie z tobą zgodze ze trzeba zmierzyc kompresje
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.