Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Moje pytanie jest nastepujace, jak mozna usprawnic silnik w moim bmw 2,5 24v 91r 192KM, Chodzi mi o konkretne przeróbki w tym silniku, co zmienic zeby lepiej pracował? Ile mozna uzyskac z tego silnika? nie chce zadnych kompresorów, turbin itp. ma pozostac wolnossacy. interesuje mnie przeróbka układu dolotu, wydechu i elektroniki oczywiscie w rozsadnym stopniu... Co byscie polecali zrobic, zmienic? Dodam ze nie robie auta na wyscigi, chce tylko polepszyc osiagi do jazdy na co dzien :)
Opublikowano
z tego co ja się dowiedziałem to tak. barany (wydech) 700-1000zł, stoker 2.8 na zeliwnym bloku z tlokami od 3.0 v8 walem od 2.8 m52 + strojenie etc 6000zł, chip od kolegi bagora 200-300zł, dolot to już wkladka sportowa k&n 200zł lub Simota 100zł z tego wszystkiego powinno wypompowac 250-260hp to już chyba wszystko a no i oczywiście do tego taki zabieg kosmetyczny. polerowanie polotu. koszta i tak znacznie mniejsze niż wiatrak na kolektorze wydechowym ;)
Gdyby Bóg kochał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach ;)
Opublikowano
no dzieki kolego za jakies podpowiedzi,ale ja własnie nie chce przebudowywac silnika, bo to nie ma sensu, przeciez prosciej wstawic poprostu 3,0l i wyjdzie na to samo! a ja chce sie dowiedziec jak usprawnic 2,5 24v do normalnej codziennej jazdy. Barany to rozumiem i nawet nie kosztuja wiele, ale bez strojenia to pewnie bardziej zaszkodza niz cos dadza...? A co to za spec od chipów to jakis znany fachowiec? Sprawdzony czy pseudo spec? K& N jak najbardziej ale mysle ze raczej wkład niz stożek...Polerka kanałow tez by sie zdała, ale gdzie taki zabieg zrobic i jakie koszta? Fajnie by było jak by sie zrobiło z 2,5l 250 KM bez Turbo:) ale cos w to watpie. . ..
Opublikowano
bagor to z tego co słychać na forum to konkretny koles sam miałem chip załadować do swojej ale jakoś tak wyszło ;) ale nie przyjdzie pora :) a przyrost na tym ok 7% niestety wolnossacy nie jest tak poddatny jak turbo. polerka też mnie interesuje ale jeszcze nie szukałem gdzie co i ile. filtr oczywiście tylko wkład bo nie ma sensu stozka a co do baranów to wypadałoby wystąpić na jakimś emulatorze czy czymś tego typu :) fochowcem nie jestem w tym temacie ;)
Gdyby Bóg kochał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach ;)
Opublikowano
każdy silnik ma jakiś zapas teraz tylko znaleść złoty środek żeby to wydobyć :) a może jeszcze jakieś ostrzejsze wałki :) wydajniejsze wtryski ;) robiąc to wszystko napewno wykrzesa dobrze ponad 250 :) coś pięknego mieć taką stajnię w wolnymssaniu w 2.5l xD no ale koszta ok 9k-10k :(
Gdyby Bóg kochał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach ;)
Opublikowano
Ok, ale skad wiesz ze takie koszta? Masz jakies konkretne przykłady czesci, co ile kosztuje? Moze znasz ludzi co cos na ten temat wiedza? Nie chodzi mi o teorie, tylko o fachowa wiedze w tej dziedzinie. Najlepiej przydał by sie osoba która miała zrobiony własnie taki silnik, to wtedy to jest kopalnia wiedzy, bo gdybania to ja nie lubie he,he :)
Opublikowano
dzięki za miłe słowo :/ przekazałem ci całą wiedzę co można z tym silnikiem zrobić. kolega anjinsan posiada ogromną wiedzę mechaniczna i robił takie rzeczy a kolega bagor zajmuje chipami :) proszę bardzo konkretne info tak jak prosiles
Gdyby Bóg kochał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach ;)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Opcja ekonomiczna: Serwis silnika z wkładka filtra K&N (1000,00 zł). Kolektory wydechowe z M3 + montaż (1150,00 zł). Ekumaster DET3 + montaż (1000,00 zł). Strojenie + hamownia (700,00 zł). Przyrost około 20KM i 25Nm. Suma 3850,00 zł.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
:cool2: i to jest KONKRET! Tak to rozumiem :wink: A mogłbys mi jescze podpowiedziec o co chodzi z tym serwisem silnika? płyny, oleje,swiece i inne pierdoóły tak? czy cos jeszcze trzeba zrobic? a robiłeś kiedys głowice? chodzi mi o kanały, jakie koszta i czy jest sens to robic? Ps, a jest jeszcze wersja mniej ekonomiczna? ale taka bez turbo? w wersji zwykłej przyrost 10 % to całkiem niezle, a do ilu jest bezpiecznie dla tego konkretnego silnika?
Opublikowano
zajrzyj na temat niżej :) "e36 m50b25 co może..." tam jest wersja mniej ekonomiczna :) 6k i cały czas lata mi to po głowie ;) ale na tą chwilę chciałbym odzyskać 192hp bo na kapciu 255/40/17 wykrecila 183hp więc szukam tych moich 9 wierzchow ;) wkład sportowy wpadł. olej castrol 10w60 też więc chyba pasowaloby wyskrobac osad z dolotu i wydechu :) no i wykastrowac katy :(
Gdyby Bóg kochał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach ;)
Opublikowano
chciałbym odzyskać 192hp bo na kapciu 255/40/17 wykrecila 183hp więc szukam tych moich 9 wierzchow ;) wkład sportowy wpadł.no i wykastrowac katy :(

podejrzewam ze tam zginęły te konie, juz troche sie naczytałem ze sam sportowy filtr w zasadzie zawsze wiecej szkodzi niz pomaga! A jak jeszcze do tego zrobisz to co zamierzasz z katalizatorami to pewnie juz nigdy nie odzyskasz tych wszystkich 192 KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.