Skocz do zawartości

Spalanie lpg bmw e60 530i


WMB23

Rekomendowane odpowiedzi

Spalanie 15-20% więcej niż pali ci w tej chwili benzyny, a ile ci pali wiesz sam. Jeśli teraz w mieście pali 12 benzyny to będzie palił jakieś 14 gazu. Oczywiście pod warunkiem że instalacja gazowa na dobrych podzespołach i dobrze wystrojona. O dobrego gazownika pytaj na http://lpg-forum.pl/

 

Co do przełączania na gaz to zależy od progu temperatury. Ja w swojej instalacji ustawiłem przejście na LPG przy 15 stopniach i teraz zimą przełącza się po kilometrze, a latem odpala od razu na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

:D

a moja pali 20 l lpg w miescie.i juz mi rece opadaja

czytam lpg forumi bmw5 ale niewiem co jest

lambdy pracuja od 01-08v .

dis pomiar pokazal za leniwa prace i sprawdzic dolot-mialem w tej gumie do krokowca-juz zlikwidowana usterka.ale pytanie ile powinno miec m54 w kolektorze cisnienie na jalowym ? u mnie ma 0 .35 bar!!!

mam dis i inpa- a takze program do lpgtech.ale niewiem jak zrobic measuring system (to chyba do pomiaru?)

lastsinal mi idzie w getribe na live data na ponad 100%- cos kolo 300

przeplywka tez na wykrzyknich i czasem ll-steller - jak dam pedal w podloge

nieiwim czy to nie czujnik NWS wejscia bo mi sporadycznie wyskoczyl 2 x przez pöl roku :mad2: (skasowalem.

teraz pojawia sie blad 227 228 inpa. :norty:

prosze o sugestie

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych przy ciepłym silniku 0,28. Sprawdz szczelność again. Jak dolot przed przepustnicą szczelny, to może jakieś węże od podciśnienia, może tył kolektora (tan są zaślepki, które lubią sparcieć), może separator oleju....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 0,29 a jak włączę światła ogrzewanie foteli itp to dochodzi do 0,32.

 

Jeśli w inpie pojawiają się błędy to znaczy że coś jest nie tak i trzeba szukać przyczyny - nawet jak nie ma błędów to silnik może być niesprawny. Jeśli przepływomierz pokazuje dziwne wartości (na wolnych powinno być około 12-13kg/h) to może warto zacząć od jego wymiany.

 

A błędy 227 i 228 świadczą zwykle o źle wystrojonej instalacji gazowej. Pojeździj na benzynie i zobacz czy na benzynie też wyskakują. Sprawdź jeszcze jak wyglądają adaptacje paliwowe (zakładka A-reg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej .pytanie bo mi wskakuje po nocnym staniu jest +5 na zew.

odpalam na benie i lambdaintergrator wskakuje mi na +25 % na obu bankach.

to to jest ze ma zaduzo powietrza czy za malo i czy jest ubogo (jak to mam zrozumiec?)

 

 

mam takie akcje z rana jak na filmie..(tzn ze co ? lewe powietrze i za duzo ma zimnego tlenu i komp ECU se wzbogaca dawke bo +25 to jest dawke benzyny,tak?)

 

ostatnio mialem lochy na gumowych lacznikach do krokowca-juz zrobilem.

ty miales czytalem dziury na gumach tych kolo wtrysköw tam gdzie na dolocie jet ten rozdzielacz co jest na kolektorze dolotowym powietrza tzn?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DS61&mospid=47560&btnr=11_2879&hg=11&fg=40

 

 

nr 5 ,6 czy nr 2 czy uszczelka disa 7- z tego ,gdzie sä slabe punkty?

 

czy moze dziurawa lub zapchana odma(wymienialem rok temu) ale robie krötkie trasy.

 

czy psikac tez pod kolektor ssacy?

 

prosze o odp.

pozdrawiam

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:oops:

jezdze na benie,pokasowale adaptacjie DIS ,inpa i przez odlaczenie akku,

 

znalazlem zakladke do sprawdzania w DIS komponentöw, i przeszly wszystkie ok,przeplywka ,krokowy itp,lambdy tez,

tylko test vanosa na wylocie jest test szczelnosci.-5 do +5 mi wyskoczyl - 7.

czy to moze byc powöd? czy po prostu magnet ventil od vaosa A sie zacina od osadu oleju lub ktorys z czujniköw podaje zle wartosc,przeklamuje.dlatego test taki zly.

 

lub uszczelki BEISANA do wymiany?

http://www.beisansystems.com/de/anleitungen/doppel_vanos_anleitung.htm

DISA nieszcelna?

http://www.ebay.com/itm/271058707041?item=271058707041&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item3f1c5ba261&vxp=mtr

 

co myslicie o takim tescie na szczelnosc lub cygarem? lepszy niz samostartem co

 

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

moze cisnienie na pompie paliwa albo kompresji nietrzyma.

jade pomierzyc u mech :cry2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak krótkoterminowe lecą na plus to znaczy że ECU sobie dolewa względem odczytów z przepływomierza. Może świadczyć o lewym powietrzu, zwłaszcza że długoterminowe additiv masz troszkę na plus.

 

Zlikwidowałeś już to syczenie w okolicach przepustnicy?

 

Co do vanosa - w tych silnikach często cieknie. Zestaw nowych uszczelek masz np. na allegro za około 300zł i możesz to wymienić sam jak masz podstawowe narzędzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wylacze jeszcze raz gaz i spuszcze cisnienie,i bede psikal bremsreiniger,niewiem czy wierzyc w test w DIS to przeplywke spr ale moze byc cos nie tak,

a w DISA nie moge odkrecic jednej sruby aby spr tä klapke.

jeden mial uszczelki od wtryskiwaczy nieszczelne.

alternator mam po regeneracji ale akkku mam 6 letni orginalny, ma rano 11,6 volt :cry2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co pokazuje przepływomierz na wolnych obrotach na ciepłym silniku? Powinno być około 12-13kg/h

 

DISA możesz sprawdzić bez wyjmowania czy w ogóle się zamyka, dźwignia jest na wierzchu. Niech kolega przygazuje a ty obserwuj - przy 2700 dźwigienka powinna zamknąć.

 

Akumulatorem się nie przejmuj, jeśli na włączonym silniku masz 13,5-14V. Swoją drogą, ja też mam oryginalny akumulator, ma już ponad 12 lat, a ciągle jeszcze trzyma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D

tak tyle pokazuje przeplywka.

na DIS programem tez test przechodzi ,tak samo lambda tez tylko w skali od o,1v do 1,1volta a ona chodzi nisko czyli od min do max 0,79volta.program pisze ze jezeli lambda chodzi tak ze nie uderza görnej granicznej to sprawdzic dolot? czy to maszynka ma racjie.? ze jeszcze gdzies jest dziura.

przypomne ze mam spalanie w miescie rzedu 20l/100. i jak sä minusowe temp.to przy starcie tzresie buda i wyskakuje check :mad2:

 

 

bo ja niewiem gdzie jeszcze szukac? :mad2:

 

niewiem jak gaziasz zakladal wtryski ? to czy naprawde nawierty zrobil bez zdejmowania kolektora?jest to mozliwe na tym silniku m54?

dzis lapami grzebalem z tylu kolektora,jedna gumka byla do polowy wyjeta/ wcisnieta.tam nic nie widac tylko macac mozna albo lusterkiem malym se pomagac trza. :norty:

 

gdzies pod kloektorem jest jeszcze jakis przewöd gruby jak od odmy .ale on wchodzi w kolektor ssacy tak na srodku (widzialem na zdjeciach u kogos w necie jak nawierty robil do gazu)

pytanie:od czego ten przewod jest ?

 

a spr DIS tez ventiltank.i jak byl test to bylo slychac jak pracuje .tak samo test pompy paliwa tez przeszla pozytywnie.tez test czujnik temp powietrza zasysanego ok. :!: :idea: :arrow:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli problem występuje też jak jeździsz od kilku dni na samej benzynie to nie szukaj problemu w instalacji gazowej.

 

Oczywiście wielu gazowników wierci kolektor bez wyjmowania i wlatują wióry do silnika, ale one raczej nie powinny zaszkodzić bo są plastikowe.

 

Zrób test vanosów na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Jak uszczelniacze puszczają to często na zimnym silniku obroty falują. BTW, sprawdź poziom oleju w silniku bo to też ma wpływ na pracę vanosów i silnika.

 

Zapytam jeszcze z ciekawości - jak zimny silnik przełącza się na LPG, to jaka jest reakcja na gaz w pierwszych chwilach pracy na LPG? Czy przydławia po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

:)

witam.

z tym vanosem miales racje jak dolalem oleju pod max to sie vanos test w DIS przeszly obydwa pomyslnie i na szczelnosc i na reakcje.

dzis +4 mialem lapka na silniku ,rozebralem wszystkie plastiki z gory silnika i wypsikalem 2 zmywacze do hamulcöw.

psikalem i pod i z lewej i prawej.i na fajki-swiece i z tylu. na wtryski.- bez zmian .lambdainergrator na +25

 

ale...

 

jak zaczolem psikac na DISA to obroty sie przydlawily i korekty krotkie zaczely mi leciec na minus( ale dwa banki nie spadaly röwno)

jutro jade odkrecac wykretakiem tä srube zjebanä od DISA-i uszczelke do wymiany.wiem ze one sa zawulkanizowane-ale kumpel ma jakis sklep co mja wszystkie rozmiary uszczelek i möwi ze jak sie wyjmie starä to oni mierza na jakis formach pomiarowych i + grubosc na nowa uszczelke.

moze byc DISA nieszczelna tez pomimo wymiany na nowa uszczelke(np.bebechy wew lub jakies plastiki)? :duh:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps.

nie mi sie nie dusi .mam ustawiony szybki start od stacyjki,przelanczynie kazdy wtrysk co 3 sek.a temp ustaw na 35 stopni,autoadaptacjie mam zalaczona,i teraz zrobilem lekka korekte po obrotach,bo innych nie umiem np od temp czy cisnienia :arrow:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autoadaptację wyłącz i skasuj co nabroiła, to jest złe narzędzie i zawsze robi śmietnik. Korekcji po obrotach na razie nie ruszaj, pobaw się mnożnikiem. Mapki zbieraj po kolei przy w miarę stałych obrotach silnika (2000-2500) na 5 biegu dodając i odpuszczając gaz. Temperaturę przełączenia możesz obniżyć i nie katować zimnego silnika, ja mam ustawione 15*C.

 

DISA ogarnij koniecznie, tam często jest nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:P

witam

DISA juz uszczelnilem.nowa uszczelka dobrana na walcach pomiarowych.

psikalem korekty ,w normie te krötkie,a w bmw kupilem jeszcze te 3 zaslepki z tylu kolektora bo byly sparciale.

poobserwuje jeszcze,

ale co widzialem wstepnie korekty na benie byly bliskie 0

ale na gazie lataja mocniej na - 2 czysem -5,dlugie wskoczyly na -3,4

 

popsikam jeszcze moze gdzies indziej nieszczelnosc pokaze.na lpgtech podcisnienie nadal pokazuje poniedzy 0,35 - 0 40. :mad2:

niewiem jakie powinno byc prawidlowa?czy jak korekty nie leca na+25 to juz nie szukac nieszczelosci?

 

czy jak wylacze autoadaptacjie.i uszcelnilem kolektor,czy nie lepiej zrobie od nowa kalibracje gazu, i pozbieram mapy beny i gazu?

czy one sie same nadpisza jak bede jezdzil na przemian-na paliwach

pozdr i dzieki za info

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nowo autoadaptacja, kasowanie i zbieranie na nowo mapek przy stałych obrotach 2000-2500 na szosie, poprawienie mnożnika. Autoadaptacji ISA2 nie ruszaj, ona w 99% przypadków robi straszny śmietnik.

 

Prawidłowe podciśnienie w M54B30 przy wyłączonych światłach to 0,29.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

super dzieki .temat ogarniety.

padl mi w miedzy czasie czujnik walka wejsciowy -kupilem a jak orginal za 92€.

a po 2 tyg padl czujnik temp oleju /wody (20 euro )wymiana pikus .dluga przedluzka 19 ka i knara.

czujnki jest na obudowie filtra oleju.ten na wprost (bo bokiem jest wkrecony jeszcze jeden,ale ten drugi to jest od cisnienia oleju. :cool2:

odpowiada za prace vanosöw -dokladniejsze dane o temp oleju -lepsze sterowanie hydrauliki olejowej vanosöw(wycz na niemieckich i usa forach) :norty:

http://www.ecotuning-automatic.de/ECO-Tuning-Automatik/index.html

 

zastanawiam sie nad tym. lepsza rekcja na gaz -nie ma efektu gumy z procy .i spalanie mniejsze o litr

ale zdaje bardziej egzamin w 530D w automacie.

gosc 20 eu bierze -efekt klientöw taki jakbys jezdzil manualem -konwenter lapie na sztywno juz od 45 kmh(tzw.WUK)

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.