Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam czy ktoś może z was wymieniał uszczelniacze zaworów w n42?? trzeba rozrząd blokować? bo w wtorek daję auto do mechanika i wolę się dopytać, żeby czasami nie było żadnych niespodzianek:)
Opublikowano
a za te uszczelniacze to ponad 400 zł ale dziś dzwonił do mnie i nie da rady zrobić bo blokady rozrządu nie dostanie i lipa:/ jak nie to poczekam do wiosny i tez sam zrobie:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
panowie ja zrobilem u siebie bez zadnych blokad i bez rozbierania valvetronica.troszke inaczej niz kolega marek60.wyciagalem co prawda caly lancuch bo do wymiany i tak byl.robione bylo na sprezonym powietrzu.
Opublikowano (edytowane)

Uważam,że blokady vanosa też można zrobić samemu.Potrzebna jest dokładność i z dwóch kątowników o odpowiedniej szerokości idzie to spasować .Wiem bo sam zacząłem to "konstruować".Po zdjęciu pokrywy zaworów jest przecież dojście do "blach" vanosa i otworów w nich zrobionych.To kwestia dobrego spasowania z otworami w bloku głowicy,tak samo tylna blokada.A jak nie to można to kupić na allegro.Kiedyś było za 1300zł.

 

EDYT:Przemyślałem całą sprawę i uważam,że do wymiany uszczelniaczy potrzebna jest blokada wałka wydechowego - rozkręcamy tylko jego śrubę mocującą zębatkę oraz "blachę vanosa".

http://imageshack.us/photo/my-images/10/remontgowicyn42071.jpg/

Taką blokadę można zrobić samemu przed przystąpieniem do prac.

Z przodu po bardzo dokładnym oznaczeniu wszystkich elementów względem siebie na upartego można ominąć blokadę.Jest ona istotna tylko do ustawienia położenia blachy vanosa

ale to można oznaczyć względem prawej-na kole wałka ssącego - jego nie ruszamy.Wszystko zostaje nadal w łańcuchu rozrządu.Może ona mieć jednak znaczenie również przy odkręcaniu śruby od wałka wydechowego(odbierze siły ) - ale nie koniecznie.Fotografujemy położenie wałka wydechowego,jego położenie z blokadą jest jednocześnie najwyższym położeniem tłoka 2 oraz 3.Po zakończeniu koniecznie przekręcamy "na sucho" całość by sprawdzić czy wszystko jest OK.

Zestaw do blokady vanosa jest do ustawienia rozrządu - a jego nie ruszamy.Wałka ssącego także.Ktoś kto robił już kiedyś prace przy głowicy da radę.

Podstawą jest dokładność.

Co do ceny to moim zdaniem 400zł za taką robotę to adekwatna cena - mechanik bierze na siebie odpowiedzialność.

Edytowane przez marek60
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jesli mechanik w polsce 400zl wezmie za robocizne i ma sprzet to o czym my tu rozmawiamy...nawet maski bym nie otwieral.wazne aby wiedzial co robi bo ja, marek60 i wielu co pewnie sami to zrobili wiedza, ze takie proste to nie jest...no chyba ze dla satysfakcji i tego, ze wiemy co zrobilismy i jak jest zrobione bo sami robilismy.w moim przypadku tak bylo :D
Opublikowano
no tak dokładnie zgodzę się z wami cena jest adekwatna do tej pracy ale i tak nie zrobi bo nie załatwi blokady vanosa i też lipa, bo od razu auto na warsztat bym dał a dziś byłem u dwóch szpecy :D jeden powiedział że nie za bardzo mu na rękę z tymi uszczelniaczami, wyglądało jak by nie wiedział jak do tego się zabrać:) a drugi że owszem by zrobił, ale głowicę trzeba zdjąć a ja do niego że nie trzeba ściągać głowicy, to powiedział ze w takie coś się nie będzie bawił i od razu że pierścienie trzeba wymienić, bo z pierścieniami by zrobił, to powiedziałem że się zastanowię. i takie buty.
  • 8 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.