Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czasami najczęściej na niższych biegach jak obrotomierz zejdzie do 1500 obr/min przy hamowaniu silnikiem i lekko wtedy dodam gazu to auto nie przyspiesza i czuć lekkie szarpanie. Szarpanie jest mocniejsze gdy silnik zimny, przy rozgrzanym szarpanie jest mniej wyczuwalne. Samochód nie stracił mocy, przyspiesza bardzo dobrze w wyższym zakresie obrotów. Jaka może być przyczyna?
Opublikowano

No to powiem Ci, witaj w klubie. U mnie za to na ciepłym dzieją się jakieś cuda.

 

Masz trochę lektury:

viewtopic.php?f=69&t=160821

Post, który ja zakładałem i jeszcze rozwiązania nie znalazłem. Dokładnie opisane jest to co z autem się dzieje.

 

Pierwsze co to diagnostyka komputerowa. Ja miałem robioną kompleksową diagnostykę tj. sprawdzenie błędów i wszystkie pomiary Live data. Sprawdź dokładnie pomiary wtrysków i jak dmucha turbina. Walnięte wtryski czy usterki w układzie turbodoładowania też mogą dawać takie objawy.

 

Jeśli nie robiłeś to wyczyść lub zleć wyczyszczenie układu EGR/AGR i kolektora ssącego. Jeśli Ci się chce to możesz też wyczyścić intercooler. Przy czyszczeniu kolektora zalecam wywalenie klapek zawirowań, chyba że chcesz za jakiś czas szukać nowego silnika :D i wymiana wężyków podciśnieniowych na nowe silikonowe (średnica wewn. 3 mm długość około 3,5 m). Zdejmij podciśnienie z EGR i pojeździj tak jakiś czas i sprawdź czy się poprawiło. Wężyki wymienić należy jak jest zdjęty kolektor i niżej wymieniony elektrozawór EGR również, bo ciężki dostęp jest.

 

Jeśli błędów brak i czyszczenie wyżej wymienionych elementów nie pomogło to zaczynają się schody :) Pierwsze co to trzeba wymienić lub wyczyścić następujące zawory:

*elektrozawor EGR nr kat. 11747810831

*przetwornik cisnienia EGR nr kat. 11747796634

*przetwornik ciśnienia turbosprężarki nr kat. 11747796634

Wymieniać/czyścić w kolejności jak podałem.

 

Jeśli to nie pomoże to nie wiem :P Streściłem Ci wszystkie wskazówki, rady jakie wyczytałem na forach lub dowiedziałem się od mechaników.

Mi zostało wymienić elektrozawór EGR.

Opublikowano

PANOWIE! Bo 1,5 tys obrotów to jest za mało ! Wtedy samochod sie muli, i nie jedzie, do tego męczycie dwumase taka jazda.

 

Poczytajcie troche lektur na temat jezdzenia dieslem. Nie przyspiesza sie na tak niskich obrotach.

 

Jezdzij od 1,7 obrotow i nic sie nie bedzie dzialo. A jak lubisz tak jezdzic to szukaj powoli dwumasy

 

 

Pozdraiwam

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
Opublikowano
Przeczytaj link, który zamieściłem to będziesz wiedział o jakiej jeździe mówię. Ja nie miałem na myśli na pewno jazdy przy 1,5 tys. obrotów. Przy normalnej jeździe bujam silnik w granicach 2,0 - 2,5 tys. obrotów. Wtedy silnik chodzi najprzyjemniej.

 

Pozdrawiam

 

 

Ok, ale kolega ktory zalozyl temat ewidentnie nie umie jezdzic dieslem i mysli ze jest cos nie tak.

 

 

A co do Twojego problemu, mam tak na zimnym, czytalem duzo, prawdopodbnie wina EGR.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdziłem dokładnie i generalnie problem u mnie występuje poniżej 2000 obr i podczas jazdy ze stałą prędkością, nie podczas przyspieszania. Czasami jest takie szarpanie, że widać ruchy wskazówki od obrotomierza. Błędów na kompie nie ma żadnych podejrzewam, że to będzie elektrozawór ciśnienia EGR. Macie pomysł jak sprawdzić czy to na pewno ten elektrozawór. Dodam, że sam EGR był czyszczony jakoś na jesieni.
Opublikowano

Tak? A ja Ci powiem, ze to beda wtryski. Mam dokladnie to samo, czy odepne zawor czy go podepne, odepne egr czy nie, to nic nie zmienia.

W inpie wszystko hula az milo ale jak jest zimny to telepie buda przy ruszaniu i przed zatrzymaniu. Na cieplym efekt znika. Wtryski uszczelnilem i nie pomoglo wiele za to sprawdzilem i 2 na 4 leja o 2x za duzo w przelew! Co ciekawe dawki maja dobre. No i w polowie stycznia to zrobie, dam znac jaka roznica.

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam mam taki sam problem przy 2000 szarpanie niedawno co wymienialem ten mały zaworek ciśnieniowy od turbinki kupiłem oryginał w BMW Anglia Bumcia wyzdrowiala na mocy ale mam ten sam objaw koszt tego czujnika w serwisie to około 120 funtow ale czy to pomoże???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.