Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Udało mi się dzisiaj założyć kierownicę na swoje miejsce i podpiąć wszystkie kable oprócz dwóch (prawdopodobnie odpowiedzialnych za doprowadzenie prądu do wyświetlacza w kierownicy). Zakończyłem na tym ponieważ jest pewien kłopot z kolorami kabli które mam ze sobą połączyć. A mianowicie dwa kable z całej wiązki oznaczone jako A1 (kolor zielono-brązowy) i A2 (kolor brązowy) według schematu podłaczenia mam połączyć z dwoma kablami które są wpięte w centralę CAS (biała skrzyneczka pod kierownicą) za pomocą 41pinowej wtyki oznaczonej na schemacie symbolem X13376. Według instrukcji mam wypiąć z tej wtyki z PINu 1 kabel koloru zielono-brązowego i połączyć go z kablem A1 również koloru zielono-brązowego, a z PINu 12 kabel brżowow-czarny i połączyć go z kablem A2 koloru brązowego (kable A1 i A2 tak jak już wyżej pisałem idą od reszty wiązki kabli które były dołączone do zakupionej kierownicy). Problem jest w tym że u mnie we wtyce z PINem 1 jest kabel koloru czerwonego, a nie tak jak w instrukcji montażu koloru zielono-brązowego. Kabel w PINie 12 jest takiego samego koloru jak w instrukcji czyli brązowo-czarny.

Moje pytanie jest takie, czy mogę podłączyć kable tak jak w instrukcji czyli kabel z PINu 1 i z PINu 12 , nie zwracając uwagi na ich kolory (tzn. kolor w PINie 1 bo on jest inny niż ten w instrukcji) z kablami A1 i A2? Czy powinienem udac się do elektryka żeby sprawdził czy w kablach z PINu 1 i 12 jest to co powinno być (rozumiem że ma tam być prąd)?

Potrzebuję pomocy bo nie chcę czegoś "skopcić". Czekam na jakieś wskazówki od elektryków z forum :wink:

Poniżej przesyłam link z instrukcją montażu w pliku pdf

http://www.m3post.com/forums/showpost.php?p=10770378&postcount=64

Opublikowano (edytowane)

Masz rację co do tych kabli.

 

Wtyka X13376

http://wds.spaghetticoder.org/zi_images/GREO_E87_61_0005.png

http://wds.spaghetticoder.org/zi_images/G_69136489.png

 

PIN 1 to jest zasilanie, ~ +12V które powinny być podtrzymane przez około 30 (60 jeśli masz telefon w aucie) minut po wyłączeniu silnika,

PIN 12 to uziemienie, tzw minus. Masz miernik? Możesz to sam zmierzyć, nie musisz nigdzie jechać.

Ja osobiście bym u siebie podłączył te kable wg instrukcji bez patrzenia na inny kolor kabla.

Edytowane przez arcisz

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Jeśli potrzebujesz to śmignij do pierwszego z brzegu sklepu motoryzacyjnego lub Ebay i masz - pewnie taniej niż wizyta u elektryka - chyba ze masz znajomego :norty:

 

Poprawiłem pierwszy post lekko - ja bym podłączył :8) Chyba bym nie doczekał do jutra - nie wydaje mi się aby inżyniery niemieckie miały taką fantazję aby mieszać w stykach i zamieniać je miejscami.

Inne kable pasowały?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano (edytowane)

Powiem Ci tak:

 

Szukałem chwile na ten temat i tak w instrukcji którą podałeś te dwa kable są opisane jako:

 

A1 - Terminal 30G - to jest zasilanie, plus z akumulatora, ma to być wpięte w PIN 1

A2 - Terminal 31 - to jest znowu opisany jako masa, to znowu w PIN 12

 

Tu jest rozpiska samego CASa, co tam siedzi na wyjściach - http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E90_PA149AA.htm

Się zgadza :8)

 

Więc nie chce naciskać ale chciałbym zobaczyć choinkę w akcji!!!

Nie namawiam ale w swoim aucie bym to z czystym sumieniem wpiął wg instrukcji - nie patrzył bym teraz na kolory bo sam opis wejść/wyjść pokrywa się w 100%.

 

Poza tym, ja bym nie używał zarówki do mierzenia kabli, w których nie wiem co leci - żeby nie uwalić modułu jakiegoś - miernikiem tego nie zrobisz. Jednak w tym wypadku możesz bo tam jest tylko plus i minus, bez żadnych sygnałów.

 

Powodzenia i dawaj foty! :twisted:

Edytowane przez arcisz

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
No cóż, pochwal się jak już zakacza - choć pewnie nie trzeba będzie Ciebie prosić o to :wink:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

@damp21plbe

Po pierwsze podaj mi nr retrofitu, który montujesz - czy jest to 32 30 0 443 170 czy też 32 30 2 165 395 a może 32 30 0 445 258.

Zestawy te różnią się m. in. połączeniami przy module CAS.

Montowałem taką kierownicę i jeśli podłączysz ją niepoprawnie to po zakodowaniu auta pod Performance Steering Wheel otrzymasz choinkę...

 

Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano
@damp21plbe

Po pierwsze podaj mi nr retrofitu, który montujesz - czy jest to 32 30 0 443 170 czy też 32 30 2 165 395 a może 32 30 0 445 258.

Zestawy te różnią się m. in. połączeniami przy module CAS.

Montowałem taką kierownicę i jeśli podłączysz ją niepoprawnie to po zakodowaniu auta pod Performance Steering Wheel otrzymasz choinkę...

 

Pozdrawiam :cool2:

 

Witam

Mój zestaw to 32 30 2 165 395. Jest to druga wersja kierownicy Performance z wyświetlaczem. Te dwa pozostałe nr retrofitów które podałeś to jest pierwsza wersja tych kierownic (jedna do manuala, druga do steptronica). Nowsze wersje kierownic to retrofity 32 30 2 165 395 do manuala (taką ja mam) i 32 30 2 165 396 do steptronica. Według schematu podłączenia mam kabel A1 (brązowo-zielony) połączyć z kablem z PINu 1 z 41PINowej wtyki z modułu CAS który wg schematu podłączenia kierownicy jest brązowo-zielony (problem w tym że u mnie w tym miejscu jest kabel w kolorze czerwonym). Kabel A2 (brązowy) połączyć z kablem z PINu 12 który wg schematu jest brązowo-czarny i u mnie jest w tym miejscu również brązowo-czarny. Dodam tylko że kabel zielono-brązowy któy wg schematu połączenia kierownicy powinien być w PINie 1 u mnie jest w PINie 13.

Byłem przed chwilą u mechanika, popatrzył na schematy połączenia kierownicy, popatrzył u siebie w programie Boscha (obsługa BMW) i powiedział że śmiało mogę podpinać z tym PINem 1 mimo iż jest czerwony. Dodam jeszce że u niego w tym programie Boscha w PINie 1 też jest kabel koloru czerwonego.

Nie wiem co zrobić, szczerze mówiąc boję się podpinać tak na "słowo".

Opublikowano

damp21plbe - PIN 1 (Terminal 30g) jak i PIN 13 (Terminal 15) to jest zasilanie z tym ze pierwszy wyłącza się po dłuższym czasie po wyłączeniu zapłonu - wg instrukcji powinieneś się podpiąć po ten pin.

 

Nie wiem co zrobić, szczerze mówiąc boję się podpinać tak na "słowo".

 

Co Ciebie usatysfakcjonuje? Jaka informacja?

Jeśli potrzebujesz to namaluje maila do znajomego ASO i dopytam o to podłączenie i kolory o ile coś Ci to da i uspokoi Ciebie?

 

Wg instrukcji od kiery masz jej podać zasilanie na A1 i masę na A2.

http://img854.imageshack.us/img854/6921/kieraw.jpg

 

Terminal 30g - to jest zasilanie z akumulatora, jedno z główniejszych. Terminal 31 to masa.

 

http://img541.imageshack.us/img541/9350/terminals.jpg

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
damp21plbe - PIN 1 (Terminal 30g) jak i PIN 13 (Terminal 15) to jest zasilanie z tym ze pierwszy wyłącza się po dłuższym czasie po wyłączeniu zapłonu - wg instrukcji powinieneś się podpiąć po ten pin.

 

Nie wiem co zrobić, szczerze mówiąc boję się podpinać tak na "słowo".

 

Co Ciebie usatysfakcjonuje? Jaka informacja?

Jeśli potrzebujesz to namaluje maila do znajomego ASO i dopytam o to podłączenie i kolory o ile coś Ci to da i uspokoi Ciebie?

 

Wg instrukcji od kiery masz jej podać zasilanie na A1 i masę na A2.

http://img854.imageshack.us/img854/6921/kieraw.jpg

 

Terminal 30g - to jest zasilanie z akumulatora, jedno z główniejszych. Terminal 31 to masa.

 

http://img541.imageshack.us/img541/9350/terminals.jpg

 

Wiem że na kabel A1 mam dać zasilanie a na kabel A2 masę. Problem jest w tym, że w instrukcji obsługi montażu kierownicy jest w miejscu PIN1 kabel koloru zielono-brązowego, a faktycznie jest kabel koloru czerwonego. To mnie nie pasuje. Tylko to. Możliwe jest to że ten ktoś kto rysował/opisywał ten schemat pomylił kolory? Z tego co napisałeś to czy podepne się kablem A1 do PINu 1 (czerwony kabel) albo do PINu 13 (zielono-brązowy kabel) to i tak będzie dochodził prąd do kierownicy, dobrze rozumiem? I jeszcze jedno pytanie odnośnie grubości kabli. Kabel w PINie 1 ten czerwony jest nieco grubszy niż ten A1 zielono-brązowy które mam ze sobą połączyć. Czy ma to na coś wpływ, czy żadnego? Dodam jeszcze że kabel zielono-brązowy w PINie 13 jest tej samej grubości co kabel A1.

Opublikowano

Możliwe, że ktoś się pomylił przy kolorowaniu kabli, możliwe że i ja teraz :twisted:

 

Na poważnie teraz:

 

Różnica pomiędzy tymi kablami jest taka, że z tego grubszego, czerwonego jest zasilanych więcej modułów, jest to praktycznie jakby stałe napięcie ale i tak się ono po 30 lub 60 minutach po zaniku zapłonu.

Ten drugi kabel, cieńszy jest to również "plus" ale po zapłonie, nie ma zapłonu, nie ma "plusa". I jest to bardziej traktowane jako kabel "informujący", tzn sygnalizujący że jest zapłon włączony.

Powinieneś się podpiąć pod pierwszy, tak jak instrukcja nakazuje. To jest linia do zasilania modułów w aucie.

 

Dużo jest tam kopania do tego modułu? Jeśli nie jest to darcie na godziny to mogę sprawdzić jaki kolor jest u mnie ale nie wiem czy jest sens skoro inny elektryk sprawdził to dla Ciebie u siebie w kompie i u niego jest czerwony tak jak u Ciebie w aucie to sprawa jasna. Poza tym nie patrząc na kolory to opisy złącz /myślę o "Terminal 30"/ są zgodne.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Podpiąłem pod czerwony w PINie 1 i .............. :D zaświeciło :!: :!: :!:

http://img69.imageshack.us/img69/9462/20121210315.jpg

http://img12.imageshack.us/img12/2137/20121210316.jpg

 

Dzięki za pomoc arcisz :) duuuży browar się należy :wink:

Gdyby nie różnice w kolorach kabli, które są między tym co w schemacie podpięcia tej kierownicy, a tym co jest w rzeczywistości tematu wogóle by nie było bo niemiałbym powodów do niepewności co do podłączenia. Nie jestem elektrykiem, nie chciałem czegoś póścić z dymem więc stąd moje pytania i obawy. Wszystko dobrze się skończyło. Do poprawy tylko schemat tego podpięcia, a dokładniej kolor kabla i już nikt w przyszłości kto zdecyduje się na taką kierownice nie będzie miał wątpliwości co do połączeń.

Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam. :D :D :D

Opublikowano

No no Stary... Niezły bajer aż sam zacząłem się rozglądać.... tylko cena trochę zwala z nóg :roll:

Gratuluję samozaparcia! I cieszę się że pomogłem :D

 

PS

Kupiłeś sobie "bramkę" również? Tą do okrążeń - dodatkowy gadżet do dokładnego mierzenia czasu okrążenia - na Nurburgring się przyda w lipcu :norty:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • 8 lat później...
Opublikowano
Witam.

Udało mi się dzisiaj założyć kierownicę na swoje miejsce i podpiąć wszystkie kable oprócz dwóch (prawdopodobnie odpowiedzialnych za doprowadzenie prądu do wyświetlacza w kierownicy). Zakończyłem na tym ponieważ jest pewien kłopot z kolorami kabli które mam ze sobą połączyć. A mianowicie dwa kable z całej wiązki oznaczone jako A1 (kolor zielono-brązowy) i A2 (kolor brązowy) według schematu podłaczenia mam połączyć z dwoma kablami które są wpięte w centralę CAS (biała skrzyneczka pod kierownicą) za pomocą 41pinowej wtyki oznaczonej na schemacie symbolem X13376. Według instrukcji mam wypiąć z tej wtyki z PINu 1 kabel koloru zielono-brązowego i połączyć go z kablem A1 również koloru zielono-brązowego, a z PINu 12 kabel brżowow-czarny i połączyć go z kablem A2 koloru brązowego (kable A1 i A2 tak jak już wyżej pisałem idą od reszty wiązki kabli które były dołączone do zakupionej kierownicy). Problem jest w tym że u mnie we wtyce z PINem 1 jest kabel koloru czerwonego, a nie tak jak w instrukcji montażu koloru zielono-brązowego. Kabel w PINie 12 jest takiego samego koloru jak w instrukcji czyli brązowo-czarny.

Moje pytanie jest takie, czy mogę podłączyć kable tak jak w instrukcji czyli kabel z PINu 1 i z PINu 12 , nie zwracając uwagi na ich kolory (tzn. kolor w PINie 1 bo on jest inny niż ten w instrukcji) z kablami A1 i A2? Czy powinienem udac się do elektryka żeby sprawdził czy w kablach z PINu 1 i 12 jest to co powinno być (rozumiem że ma tam być prąd)?

Potrzebuję pomocy bo nie chcę czegoś "skopcić". Czekam na jakieś wskazówki od elektryków z forum :wink:

Poniżej przesyłam link z instrukcją montażu w pliku pdf

http://www.m3post.com/forums/showpost.php?p=10770378&postcount=64

 



Cześć interesuje mnie temat kierownicy jeśli masz chwile żeby pogadać odezwij się

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.