Skocz do zawartości

M50B20 - kąt położenia wałka ssącego - jaki?


AndrewP4

Rekomendowane odpowiedzi

ma być od 0st do 2 st tak jest prawidłowo

 

podczas jazdy ma się wychylac do 22st ale jak do 24st tez nie ma tragedii.

 

Czy wyskakuje ci jakiś błąd np 212 ?

 

Na -7 znaczy że masz źle złożony wałek względem tłoka vanosa,przestawiony na zębach ewentualnie źle ustawiony na samych zębatkach walka ssącego i wydechowego

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędu nie wywala na kompie.

 

Vanos wygląda na nieruszany od lat. Czytałem, że na skutek wyciągnięcia się łańcucha głównego kąt wałków może się nieco opóźnić, ale chyba nie aż o 10*.

 

Powoli kompletuję części do małego remontu górnego rozrządu czyli:

- górny łańcuch

- górny napinacz

- górna szyna prowadząca

- Vanos po regeneracji : http://allegro.pl/show_item.php?item=2831211616

- podkładki do upgrade M50->M52

- blokady wałków i wału : http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-bmw-m42-m50-benzyna-warszawa-i2807749440.html

 

Zastanawiam się czy coś jeszcze będzie potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłbym zapomniał - Vanos warczy. Odgłos jest taki, jakby łańcuch tarł o pokrywę zaworów. Po zdjęciu pokrywy brak śladów ocierania, więc pewnie to vanosik jazgocze.

 

Na postoju sprawdzałem go DISEM - nie zmienia kąta wałka. Kąt cały czas -7*, vanos late.

Auto jedzie całkiem nieźle. Następnym razem jak będę u diagnosty to poproszę o sprawdzenie kąta w czasie jazdy.

 

Nie bardzo mam pomysł jak ustawić rozrząd bez blokad. Wał to rozumiem, że na OIT i raczej sam się nie przekręci, ale wałki - na 2 ściski stolarskie i płaskownik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

 

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-camshaft-timing/E36-camshaft-timing.htm

 

Co do ustawiania bez blokad,ja robiłem to już minimum 5 razy i zawsze jest ok. Ustawiam wał w GMP ale przeciągm lekko dalej za I/0 i cofam do tego punktu I/O by napinacz łańcucha korbowego mógł wyjść maxymalnie by teoretycznie wyglądał jakby był napięty pod ciśnieniem.To minimalizuje rozbieżność ustawienia punktów. Potem używając linijki bądź innego przyrządu ustawiam wałki względem powierzchni głowicy.Muszą byc idealnie .Na koniec sprawdzam wszystko obracając wał kilka razy i sprawdzam wałki ,jeżeli jest potrzeba luzuje ponownie śruby wąłka wydechowego i przestawiam wałki względem siebie by uzyskać jak najlepsze dopasowanie. Za niedługo będę składał cały silnik więc postaram się nagrać film jak to zrobić bez użycia blokad,ale silnik jest w częściach

 

zapraszam do lektury :)

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak vanos warczy to pewnie jest luz na łożysku oporowym ?

 

Dobry oring beisana to koszt 200zł. Za 330zł mam vanosa po regeneracji, z nowym oringiem, ze skasowanym luzem. Jak padnie to nie popuszczę sprzedawcy, bo twierdził, że jego oring jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak vanos warczy to pewnie jest luz na łożysku oporowym ?

 

Dobry oring beisana to koszt 200zł. Za 330zł mam vanosa po regeneracji, z nowym oringiem, ze skasowanym luzem. Jak padnie to nie popuszczę sprzedawcy, bo twierdził, że jego oring jest lepszy.

można i tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli włożysz blokadę w koło zamachowe,to jesteś pewien,że tłok na pierwszym jest na górze

podczas odkręcania śrub na kółku wałka wydechowego wał może drgąć

a tak,to wszystko jest sztywno

jeżeli wkładasz prawidłowy sztyft a nie jakiś pręt,to blokada trzyma dobrze

ja polecam,ale zrobisz jak uważasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.