Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. Mam duży problem ze swoją BETKĄ. Otóż gdy jeżdżę na samej Pb. jest wszystko ok a jak się przeżuci na gaz to nie pali na poszczególne cylindry nie zawsze te same.Dziwi mnie tez fakt że katalizator odp. za cylindry (4 5 6 )na gazie robi się poprostu czerwony.Cewki, świece, cały układ dolotu sprawdzony i wszystko jest ok. Sprawdzany też był rozrząd i wszystko jest na znakach jak powinno. Brak mi już pomysłu co to może być .Z góry prosze o pomoc.... silnik to 2.0i m52tu...wtryskiwacze gazowe nowe HANY.

 

 

viewtopic.php?f=69&t=117886

Opublikowano
Prawdopodobnie rozkalibrowały się listwy wtryskowe i zamocna dawka gazu idzie, stąd prawdopodobnie czerwony katalizator.
Opublikowano
Betka chodziła na wtryskiwaczach valtek i byłem z tym problemem u gazownika. stwierdził ze to wina wtryskiwaczy i dlatego je wymieniłem na HANY ale niestety problem nie znikł. Mówił że robił jakąś auto kalibracje ale nie da się jej dokładnie przeprowadzić bo takie cuda się dzieją. Podobno na komputerze gazowym pokazuje brak sygnału z wtryskiwacza benzynowego a jednocześnie na carsofcie pokazuje wypadanie zapłonu i tak nie za każdym razem na tym samym cylindrze
Opublikowano
Podobno na komputerze gazowym pokazuje brak sygnału z wtryskiwacza benzynowego a jednocześnie na carsofcie pokazuje wypadanie zapłonu i tak nie za każdym razem na tym samym cylindrze

 

instalacja LPG jest podłączona do przewodów zasilających wtryskiwacze PB sprawdź te połączenia i ewentualnie przelutuj bo któryś z przewodów może nie łączyć

Opublikowano

Możliwości są takie.

 

1. Pomylona kolejność podłączenia wtryskiwaczy gazowych lub wtryskiwaczy benzynowych do sterownika. Rada - sprawdź wiązkę i kolejność kabli. Możesz też podłączyć laptopa do sterownika LPG i przełączać po kolei cylindry z Pb na LPG - jeśli przy którymś silnik zacznie przerywać to ten wtryskiwacz ma pomylone kable.

 

2. Po valtekach ECU benzynowy porobił sobie wewnętrzne korekty poszczególnych cylindrów żeby skompensować rozjazd valteków i po wymianie na HANA jest rozjazd w drugą stronę. Rada - zresetuj adaptacje paliwowe ECU benzynowego przy pomocy odpowiedniego oprogramowania (np. INPA) przez OBD. Uwaga - samo odłączenie akumulatora nie zawsze powoduje skasowanie adaptacji paliwowych.

 

3. W czasach valteków gazownik robił korekcje poszczególnych cylindrów w sterowniku LPG, a po wymianie na HANA zapomniał je wyzerować. Rada - podłącz laptopa do sterownika LPG i wyzeruj korekcje cylindrów.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.