Skocz do zawartości

E36 IS 1.8 czy dobry termostat?


oktawian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, prawdopodobnie mam do wymiany termostat. Rok temu w zimę oraz w lato wszystko było ok. Teraz zauważam że silnik wolno się grzeje, a jak już to zrobi to na długi czas staje na 3/4. Dopiero jak stoję w jakimś korku to wskazówka staje w pionie ale jak znów zacznę jechać to po chwili spada ponownie na 3/4. Natomiast jak włączę ogrzewanie to potrafi spaść poniżej 3/4. Mam znajomego mechanika i obejrzał auto i też stwierdził że na 95% termostat. Nie mam teraz kasy na jakieś super oryginalne termostaty oraz za jakiś rok chcę sprzedać samochód więc dlatego chcę kupić jakiś tani zamiennik aby przetrwać zimę. Powiedzcie mi czy do mojego modelu to będzie dobry egzemplarz oraz co do niego ewentualnie dokupić http://allegro.pl/termostat-bmw-e36-e-36-e34-e-34-z3-316-318-lodz-i2766396191.html ?? Mój model BMW to e36 coupe Is, poj. 1.8 140 Km. rocznik 1992 . Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ten termostat nie jest właściwy. Z tego co piszesz to masz silnik M42 - lepiej jednak żebyś się upewnił. Przedstawiony termostat jest do M44. Do M42 jest sam wkład, jego cena, z tego co pamiętam ok. 50 zł + ew. uszczelka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak piszesz Paweł, właśnie skontaktowałem się ze sprzedawcą tego termostatu i powiedział mi to samo, że do mojego auto jest sam wkład.

p.s. http://allegro.pl/termostat-bmw-e36-e39-e34-e38-325tds-525tds-725tds-i2832549863.html a taki wkład będzie pasował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, już kupiłem wkład Wahlera i zamontowałem. Stary pamięta jeszcze czasy hitlera hehe. W każdym razie nie miałem uszczelki do obudowy więc zastosowałem starą PRLowską metodę i wyciąłem ją z tektury ;) . Odpowietrzanie okazało się dość łatwe. Zalałem płynu po korek nie zakręcając go, odkręciłem również mały koreczek usadzony obok dużego służący do odpowietrzania. Odpaliłem samochód, odkręciłem ogrzewanie na fulla i czekałem aż się nagrzeje silnik. Z małego koreczka co chwile wylatywały bąbelki i co jakiś czas dolewałem płynu do dużego korka oraz lekko przygazowywałem . Powtarzałem tą operację aż z małego koreczka przestały lecieć bąbelki oraz zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Trwało to około 20 min. Po tym przejechałem się z 5 km i temperatura nawet na chwile nie odchyliła się od normy ( CZYLI WSKAZÓWKA CAŁY CZAS W PIONIE ). Na razie wygląda że jest ok. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.