Skocz do zawartości

e36 318is - gdy zimny faluje obrotami i muli się na gazie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku chciałbym się przywitać gdyż jestem nowy na tym forum.

Problem w moim Bmw polega na tym że gdy silnik jest zimny to faluje na gazie (na benzynie też ale delikatnie różnica 50obrotów), mało tego silnik po dodaniu mu gwałtownie gazu przez chwilę zamula i dopiero po 1sek. wkręca się na obroty. Sytuacja poprawia się dopiero tak po przejechaniu około 20km trasy czyli z 15min. jazdy no i jeszcze z pięć minut chodzi na postoju gdy czekam aż przełączy się na gaz, gdy już się rozgrzeje chodzi idealnie równiutko i przyspiesza od najniższych obrotów jak rakieta. Na benzynie sytuacja nie występuje instalacja gazowa to Stag 300 (gdyby to był problem elektroniki to dodam że posiadam interfejs i program do tego sterownika). Powiem jeszcze co już zrobiłem to tak sprawdziłem dolot powietrza jest szczelny, czyściłem silniczek krokowy, wymieniłem kable i świece. Myślałem jeszcze o czyszczeniu przepustnicy ale na razie nie chce rozbierać bo nie wiem czy to może być przyczyną.

Opublikowano
Kolego sprawdź czujnik temperatury cieczy ten niebieski co idzie do kompa bo on też jest odpowiedzialny za dawkowanie paliwa i to co opisujesz wskazywało by na niego.
Opublikowano
Kolego sprawdź czujnik temperatury cieczy ten niebieski co idzie do kompa bo on też jest odpowiedzialny za dawkowanie paliwa i to co opisujesz wskazywało by na niego.

Mógłbyś podesłać jakąś fotkę jak ten czujnik wygląda

Opublikowano
MASZ KOLEGO ZLE USTAWIONA MAPE LPG ZE MULI

Czy funkcja AutoKalibracji w programie AcGasSynchro 1.14.1.0 powinna załatwić sprawę mapy lpg?

Opublikowano

No dzięki znalazłem go tylko teraz jak go sprawdzić? Muszę mieć drugi? Jak go odłączę to obroty silnika wzrastają tak do 1300 i cały czas tak chodzi. A i jeśli miał bym go wymieniać to tak się domyślam że płyn muszę spuszczać?

Opublikowano
Kolego jeżeli po odłączeniu czujnika obroty wzrastają i nie falują są stabilne to znaczy ze czujnik jest walnięty a co do wymiany jeżeli go szybko wymienisz to ci płynu dużo nie uleci tylko go wymień na zimnym motorze bo możesz gwint uszkodzić przykręcając czujnik .
Opublikowano
Witam, co do gazu kolego to jak dla mnie wygląda to na filtr gazu. Nie pisałeś, że go wymieniałeś więc być może jest mocno zanieczyszczony. Warto podjechać do gazownika i polecić mu zmianę filtra. Chyba, że będziesz sam ryzykował wymianę na własną rękę, chociaż moim zdaniem przy instalacji gazowej nie ma co samemu ryzykować. Także moim zdaniem może to być filtr, po drugie, jak ja miałem takie kłopoty to wysiadał mi przepływomierz. Po wymianie na nowy wszystko się uspokoiło. Używany przepływomierz to koszt około 100-150 zł. Podobno można go też samemu ustawić, czytałem tu na forum na jednym poście, ale jak dla mnie to już wyższa szkoła jazdy. Chociaż może ktoś napisze jeszcze jak ustawić te tryby w przepływomierzu w środku pod czarną kopułką, bo dostać się do nich to nie problem, ale prawidłowo ustawić, na właściwą pozycję to już problem;)Zatem poleciłbym Ci zająć się w pierwszej kolejności filtrem gazu a w drugiej kolejności przepływomierzem. Możliwe również, że możesz mieć też trafiony układ elektryczny wywołujący gdzieś zwarcie chociaż to mało prawdopodobne bo pisałeś , że wymieniałeś kable i świece. Być może wielocewka (kopułka) ma pęknięcia w izolacji i dostaje się tam wilgoć i przez to powoduje falowanie obrotów. Możesz to sprawdzić też. Powodzenia i napisz czy te zabiegi coś pomogły i czy uporałeś się z problemem. Pozdrawiam:)
Opublikowano
Kolego jeżeli po odłączeniu czujnika obroty wzrastają i nie falują są stabilne to znaczy ze czujnik jest walnięty a co do wymiany jeżeli go szybko wymienisz to ci płynu dużo nie uleci tylko go wymień na zimnym motorze bo możesz gwint uszkodzić przykręcając czujnik .

Jak czujnik odłączę to też faluje tylko na wyższym zakresie obrotów...

Opublikowano
Witam, co do gazu kolego to jak dla mnie wygląda to na filtr gazu. Nie pisałeś, że go wymieniałeś więc być może jest mocno zanieczyszczony. Warto podjechać do gazownika i polecić mu zmianę filtra. Chyba, że będziesz sam ryzykował wymianę na własną rękę, chociaż moim zdaniem przy instalacji gazowej nie ma co samemu ryzykować. Także moim zdaniem może to być filtr, po drugie, jak ja miałem takie kłopoty to wysiadał mi przepływomierz. Po wymianie na nowy wszystko się uspokoiło. Używany przepływomierz to koszt około 100-150 zł. Podobno można go też samemu ustawić, czytałem tu na forum na jednym poście, ale jak dla mnie to już wyższa szkoła jazdy. Chociaż może ktoś napisze jeszcze jak ustawić te tryby w przepływomierzu w środku pod czarną kopułką, bo dostać się do nich to nie problem, ale prawidłowo ustawić, na właściwą pozycję to już problem;)Zatem poleciłbym Ci zająć się w pierwszej kolejności filtrem gazu a w drugiej kolejności przepływomierzem. Możliwe również, że możesz mieć też trafiony układ elektryczny wywołujący gdzieś zwarcie chociaż to mało prawdopodobne bo pisałeś , że wymieniałeś kable i świece. Być może wielocewka (kopułka) ma pęknięcia w izolacji i dostaje się tam wilgoć i przez to powoduje falowanie obrotów. Możesz to sprawdzić też. Powodzenia i napisz czy te zabiegi coś pomogły i czy uporałeś się z problemem. Pozdrawiam:)

Dzięki za zainteresowanie tematem :)

Co do filtra gazu to mogę go wymienić bo to parę groszy a na pewno nie zaszkodzi, tylko że gdyby to był filtr to raczej praca silnika nie była by zależna od temperatury silnika (tak myślę). Jeżeli chodzi o kopułkę to w m42 jest oddzielna cewka na każdy cylinder i kopułki nie ma. Ale z tą przepływką faktycznie coś może być nie tak, nie wiedziałem że ją można ustawiać, myślałem że jak padnie to trzeba nową i już :) W wolnej chwili zajrzę do niej ewentualnie podmienię z innej e36 jak mi się uda i będę opisywał wrażenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.