Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

mam wielki problem wlasnie dzis na trasie katowickiej jadoc sobie spokojnie 140km/h wywaliko mi olej z silnika z moich ogledzin wynika ze ukruszyla sie jakas czesc i tu nie jestem pewnien czego albo glowicu albo obudowy rozrzadu

a jest to silnik M42 a bmw e30 model 318

przedstawiam fotki moze wy bedziecie wiecej wiedziec co to odlecialo

 

i jak mozecie to podajcie mi gdzie mozna to w warszawie jakos tanio naprawic i mniej wiecej jakie moga byc tego koszta

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.pralnia.waw.pl/strzelba/bmw/s1.JPG

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.pralnia.waw.pl/strzelba/bmw/s2.JPG

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.pralnia.waw.pl/strzelba/bmw/s3.JPG

Opublikowano

Trochę mało z tych zdjęć wynika. Gdybyś mógł zrobić ujęcie nie z góry, tylko z boku, z włączoną funkcją makro (bo będzie ciasno).

 

Bo na razie to wygląda, jakby jakiś element rozrządu rozleciał się w czasie jazdy i wybił dziurę w głowicy. :duh: :duh: :duh:

 

Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz co jest w środku.

 

Silnik zgasł, czy chodził :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
W tym miejscu znajduje sie uszczelniacz walka rozrzadu. I to on ci wylecial w swiat. Wg mnie to bedzie grubsza sprawa bo jest to taki wypustek ze sruba ktorego raczej nie bedzie mozna dospawac. Wiec chyba czeka cie wymiana glowicy (albo silnika) :(. Swoja droga to dziwi mnie co moglo spowodowac az takie duze szkody aby urwalo kawalek z glowicy w tym miejscu ??

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

to bylo tak jade sobie i nagle taki odglos jak by kolo peklo i potem odglos spuszczania pary to ja w tym czasie nacisnelem sprzeglo i jadac rozpedem zjechalem na bok a w tym czasie silnik zgasl

a nie wiem czy dobrze mysle ze zgasnac mogl bo ma regulacje zaworow hydraulicznie i jak spadlo cisnienie oleju to zawory sie pozamykaly?

Opublikowano
Mechanikiem nie jestem ale wg mnie to jest prawdopodobne. Na twoim miejscu nie odpalal bym juz samochodu. Postaram sie zalatwic jutro aparat i jak pogoda dopisze pstrykne fotke i ci pokaze co tam powinno sie znajdowac. Moja rada poszukaj teraz dobrego fachmana od silnikow w BMW i niech on na to rzuci okiem.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
W tym miejscu znajduje sie uszczelniacz walka rozrzadu. I to on ci wylecial w swiat. Wg mnie to bedzie grubsza sprawa bo jest to taki wypustek ze sruba ktorego raczej nie bedzie mozna dospawac. Wiec chyba czeka cie wymiana glowicy (albo silnika) :(.

 

Kicha, masz chyba - niestety - rację. :duh: :duh:

Tym bardziej, że posiadasz M42 pod maską u siebie.

 

Swoja droga to dziwi mnie co moglo spowodowac az takie duze szkody aby urwalo kawalek z glowicy w tym miejscu ??

 

A ja się wcale nie dziwię.

Jeżeli byle kawałeczek metalu rozleci się przy ponad 2000 obr/min (wałki rozrządu kręcą się dwa razy wolniej niż wał korbowy), to ma chyba energię równą pociskowi karabinowemu.

 

Chociaż sama awaria jest nietypowa.

Jakaś wada materiałowa :?: Chociaż w BMW to mało prawdopodobne.

Prędzej to skutek przedwczesnego zmęczenia materiału, czyli odroczona "zemsta" silnika za ekstremalne traktowanie w przeszłości.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

ja mu dam zemste

w czwartek dostal swiezutki olej i tak mi sie odwdziecza

 

a tak wogole to mowicie ze to glowica bedzie do wymiany czy moze obudowa rozrzadu

Opublikowano
A jesli mozna wiedziec to jaki mu wlales olej i na jakim poprzednio jezdzil a takze ile masz przejechane kilometrow ?

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
ja mu dam zemste

w czwartek dostal swiezutki olej i tak mi sie odwdziecza

 

a tak wogole to mowicie ze to glowica bedzie do wymiany czy moze obudowa rozrzadu

 

Tez sie zastanawiam czy nie bedzie do wymiany wlasnie ta obudowa rozrzadu...

Jesli okaze sie , ze wywalilo wlasnie napinacz to moze byc to

Opublikowano

olej to mobil1 10w40 i na takim jezdzil tylko teraz przed wymiana bylo tak przy min na bagnecie a jak wymienialem to zalalem tyle co powinno byc a stan licznika to 189500ok. i podobno byl wymieniany rozdzad (poprzedni wlasciciel tak mowil) i do dzis silnik byl w super stanie cichy nic nie pukalo i swietnie sie wkrecal na obroty mial kopa i ogolnie super chodzil

a cego co widze i mozna tam paluch wsadzic

Opublikowano
Warsztat - polecam MCars na Ostroroga na tyłach powązek tel. 3532867 i mp 604941941. Taniego rozwiązania problemu życzę.
Opublikowano

napewno napinacz!

 

w tym miejscu znajduje sie sruba do regulacji napiecia napinacza!

moze podczas wymiany rozrzadu byl za mocno naciagniety i po jakims czasie pelk!

 

jesli przeskoczyl lancuch to mogly spotkac sie zawory z tlokami i w polaczeniu z rozrzadem bedzie to raczej nie oplacalne!

 

silniki podobno praktycznie bez awaryjne!

 

musial tak ktos grzebac!

 

ile zrobilo auto na nowym rozrzadzie??

 

zapraszam do lektury! http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00072&Section=08

 

 

 

ps. MARTUR ladny czerwony IS!!!seryjny bez zadnych udziwnien!

 

pozdrawiam

Opublikowano

beti bedzie miala transplantacje serca bo wywalilo napinacz lancucha rozrzadu i przy tym pogiely sie zawory i zmielilo slizgi od napinacza lancucha a malo tego jak napinacz "opuszczal" glowice to kawalek jej ze soba zabral

takze po przekalkulowaniu to wywnioskowalismy ze nie oplaca sie remontowac tego silnika

Opublikowano

co zamierzasz wkladac??

 

moze jakis silnik m50b20 bylby spoko 150 KM juz dobrze jezdzi!!

 

albo jakies m20b25 ale chyba latwiej znalesc m50

 

napisz co zamierzasz wkladac i jakie miales problemy ze swapem!

 

pozdrawiam

Opublikowano
wsadzam to co bylo tylko od e36 chceutrzymac is'a w orginale moze kiedys jak bede bardziej przy kasie to sie kupi druga e30 do tuningu ale is'a chce miec w orginale
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no wczoraj odebralem (po 22-giej) sam. z warsztatu na ostroroga i musze powiedziec ze ich robota mi sie podoba wszystko jest wymyte wymienione na nowe czesci taka robota mi sie podoba

tylko mam jedno male pytanie co to moze byc bo jak wracalem do domu to zauwazylem ze nie wkreca mi sie na obroty powyzej 2000 (odcina og) juz z chlopakami sie na poniedzialek umowilem na regulacje ale ciekaw jestem co to moze byc ja stawiam na sonde albo na przeplywomierz co wy na to

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.