Skocz do zawartości

M50 - zmiana wtyczek świec z Bremi na Beru


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

 

Ponieważ silnik na wolnych obrotach czasami trochę przebierał, a stare wtyczki świec wyglądały tak:

http://img528.imageshack.us/img528/4681/dsc08146d.jpg

 

postanowiłem wymienić fajki na nowe.

Oryginalnie zamontowane były BREMI, o rezystacji 1,8kOhm (z cewkami bremi). W sklepie dostępny był Bosch z 1kOhm i Beru 2kOhm.

Kupiłem 6 sztuk Beru.

 

Po wymianie auto chodzi równo, nie gubi zapłonów. Ale :

- po odpaleniu ciepłego motoru obroty schodzą na 500 i dopiero po chwili wskakują na 650-700

- spalanie wzrosło o jakiś litr!

 

Czy przez inną rezystancję fajek mogę mieć takie objawy?

Opublikowano
To nie jest wina fajek,po prostu są zrobione z innego materiału i mają inną rezystancję.Przy takiej różnicy nie ma to wpływu na pracę silnika.Jeśli nie zakładałeś nowych świec,to możesz spróbować zmniejszyć przerwę na elektrodach o 1 mm.
Opublikowano

problem rozwiązany. Oprócz samych fajek wymieniłem także uszczelkę pod pokrywą zaworów.

 

Dziś skontrolowałem szczelność dolotu i wykryłem nieszczelność. Lewe powietrze dostawało się drogą odmy przez nieszczelność uszczelki pokrywy zaworów - z tyłu głowicy, przy "półksiężycach".

 

Uszczelka Victor Reinz, silikon Goetze. Jutro rozkładam - najwyraźniej dałem za mało silikonu na półpanewkach.

Opublikowano

niestety problem nadal istnieje.

Auto więcej pali. Mieszanka za bogata.

 

 

Przed wymianą uszczelek i fajek w gniazdach świec było trochę oleju. Wykręciłem świece i ten olej wleciał do cylindrów. Czy to mogło schrzanić sondę lambda?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.