Skocz do zawartości

E38 vs E65 vs francuskie ? opinia ?


mttj

Rekomendowane odpowiedzi

Przesiadłem się ostatnio z auta francuskiego na "klasyczno/hipsterskie" E38 v12

(ale już z GPS, DSC i innymi duperelami) i już mnie korci... E65 ;)

 

Czy to są podobne auta ? da się je porównać czy aż tak e65 znacząco lepsze ?

 

Jak to skręca, jeździ po dziurach ? i koleinach (bo E38 słabo :( 235/60/R17 ), jak

w poprzek kolein :) (tz. jak jeździ się tym po Krakowie ;) )

 

Czy ktoś porównywał BMW E65 do Vel Satisa lub Citroena C6 ? (nie tylko przyśpieszeniem ;)

bo tu wynik znam 30..180km/h opolska/krk 745i już delikatnie szybsze 740i nie).

 

Czy jest głośne przy 200km/h ? i jak się sprawdza wentylowany fotel :) ?

jak zawieszenie aktywne co daje - ile przez progi komfortowo można "latać" ?

 

jak głośność nawiewu E38 i E65 ? i jak szybko się ogrzewa/schładza ?

 

generalnie wszystkie opinie mile widziane :)

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że bmw są bardziej "prestiżowe" to wiem, a francuzy to dość droga w częściach fanaberia (porównując do bmw).

oczywiście nie mówimy tu o citroenach c "funf", lagunach, peugeotach607 i bmw3/5. Ale to o to jak jeździ chodzi ;)

 

A bardziej to mnie interesuje E38 vs E65 :) bo E65 już jest naprany wciąż dość nowoczesnymi bajerami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli zamierzasz przesiadac sie z e38 na e65 to koniecznie kupuj 760. Zobaczysz to sa dwa rozne samochody, e65 miazdzy e38 i mowie tu tylko o wersjach v12. Tylko tym wersjom towarzysza unikalne rozwiazania techniczne, wyjatkowo bogate wyposazenie, ktorego nigdy nie ma zadne 745i i inne wykonczenie wnetrza. wlasciwosci jezdne sa zdecydowanie lepsze w e65 co zobaczylem przy predkosciach powyzej 180 km\h. Praca silnika, skrzyni biegow - to jest bajka i zadne e38 temu nie dorowna, po prostu inna technika, inny swiat, i to rewelacyjne uczucie jak jedziesz i zdejmujesz noge z gazu i slyszysz ten szelest jak w tirach, ktory znika gdy znow dotykasz lekko gazu - w e38 czegos takiego nie ma, nie bylo i nie bedzie.

W e65 przelaczenie na tryb sport jest bezglosne i niezauwazalne, jedynie wskazowka obrotomierza sie poruszy, gdzie w e38 od razu juz czuc szarpniecie i silnik zaczyna szumiec. Praca dynamic drive jest rewelacyjna i nie ma porownania do dsc z e38. E65 jest znacznie zrywniejsze przy ruszaniu, wystarczy za duzo gazu, a kola zamiela, a silnika w kabinie nawet nie uslyszysz. Automat w e65 doskonale wyczuwa irytacje kierowcy na drodze, np. gdy starasz sie cos wyprzedzac w duzym ruchu program skrzyni biegow "wyczuwa" nerwowosc nogi na gazie i dostosowuje indywidualnie obroty silnika do danej sytuacji na drodze pozwalajac w kazdej sekundzie przeskoczyc nastepne auto bez samodzielnego wlaczania trybu sport, bez wymuszania chwilowej redukcji - dla mnie bomba. W e38 tez skrzynia starala sie pracowac podobnie ale az tak sprytna to nie jest.

Inna sprawa to mnostwo elektronicznych bajerow w e65, ktorych nie ma w e38, poczynajac od softclose i comfortacces, a konczac na wybieraniu glosowym czy dwoch idrive dla pasazerow z przodu i z tylu, odtwarzacz dvd, dzwiek z logic7. Wspaniale fotele klimatyzowane, z boczkami na zaglowkach zeby mozna sie bylo zdrzemnac i glowa nie leciala na boki, indywidualne fotele z tylu zamiast jednolitej kanapy. E65 po wejsciu do produkcji wywolywala skrajne emocje i nieprzypadkowo, bo w porowaniu do e38 to jest zupelnie inne auto.

Tak jak mowie - przesiadka z e38 na e65 daje kopa, pod warunkiem ze kupisz 760 bo jak wsiadziesz do 745 to nie uzyskasz pelni wrazen takich o ktorych pisze. Spalanie w obecnym e65 760 wyraznie nizsze niz w moim bylym e38 750, na moje oko o jakies 4-5 litrow/100km. Dzisiaj to nie sa drogie auta jesli chodzi o jednorazowy zakup wiec naprawde polecam. Oczywiscie koszty ewentualnych napraw i serwisow moga dac sie we znaki, ale sam zakup takiego auta to nie jest juz kosmos. Radosc z jazdy bezcenna, przeciez mozna by sobie kupic za te pieniadze fabrycznie nowego fiata, czy malego hundaya itp. tylko po co :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki wielkie za wpis :)

 

Na razie się jeszcze odnajduje w BMW E38 ale właśnie jak BMW to v12, bo V8 czy v6 to można coś innego kupić,

poza tym 760 będą tańsze w zakupie bo v12 a już jest nowy model F01 :) może zaraz stanieją do 35kpln ;)

 

Przyzwyczajam się jeszcze do niemieckich :) i uczę napędu na tył, bo się okazało ze DSC II to nie ESP...

nie zmieniał bym tak szybko, bo chwile (z rok) pojeżdżę E38 ale mnie już korci żeby coś zmieniać

 

Jeszcze jest jedna "zabawka" która bym potestował W220 S600 ABC - chyba najlepsze zawieszenie świata :)

a lata lecą i auto ma już 14 lat ;) to jak działa w nowszym:

 

Spalanie jest dobre "nowych" (10cio letnich) silników :) v12 je mneij niż 7 lat starsza v6 :)

 

Pomijam vw phaetona i inne dziwactwa - choć naprawdę dobre :)

a co do hyundaia: Hyundai Equus - trzeba by kiedyś się przejechać, bo gonią Europę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.