Skocz do zawartości

316I 1.6 benz. 98r. - pompa ABS oraz chłodzenie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

obecnie posiadane auto jest moją pierwszą BMW i niestety mam z nią kilka problemów. Szukałem porad na nie jednym forum ale nie znalazłem zadowalających mnie odpowiedzi więc mam dwa pytania :

1. Jak wymienić pompę ABS ? Na badaniu na kompie pokazało że padł silnik pompy ABS. Już zamówiłem używaną oryginalną pompę, chciałbym jednak wymienić ją sam. Z tąd moje pytanie do Was czy macie jakieś rady odnośnie tego jak to zrobić żeby niczego nie skopać ? Podejrzewam że nie jest to bardzo skomplikowane ale wolę zapytać zanim narozrabiam :D

2. Drugi problem jest nieco trudniejszy, auto grzeje się ale tylko w czasie jazdy w korku. Dodatkowo jako wskazówkę dodam że ogrzewanie też raczej nie działa, znaczy czasem działa, a czasem nie. Zwykle ogrzewanie zaczyna działać jak są wysokie obroty lub jak wjadę w dziurę. W czasie normalnej jazdy temp. trzyma się idealnie, przegrzewa się jedynie w korku. Czytałem że może to być problem z wiatrakiem albo termostatem. Dowiedziałem się jednak że w tych autach montowane były dwa rodzaje wiatraka elektryczny i visco. Pytanie więc jak odróżnić jeden od drugiego, aby móc kupić nowy. Planuję kupno nowego ponieważ kiedy auto się przegrzewa wiatrak nie włącza się, dodatkowo mogę nim kręcić w każdą stronę jednym palcem więc raczej jest trafiony...

 

Dzięki za wszelkie rady :)

Opublikowano

Kup sobie otwarty klucz oczkowy 11mm do przewodów hamulcowych.

 

Zacznij od rozpięcia jednorazowych metalowych opasek zaciskowych na gumowych rurkach dochodzących do pompy. Zdejmij rurki z króćców i zatkaj je np. dużymi śrubami żeby nie zleciał płyn ze zbiorniczka. Potem wykręć wszystkie metalowe przewody, odłącz złącze elektryczne, poluzuj nakrętki na trzech gumowych poduszkach pompy i wyciągaj. Wiele roboty nie ma.

 

Koniecznie kup nowe opaski zaciskowe. Jedna chyba 14, druga 12mm.

 

Co do rozróżnienia typu wiatraka - naprawdę nie widać czy wiatrak zamontowany jest na kółku pasowym lub nie, i czy dochodzą do niego przewody ? :)

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi :)

Wiatrak osadzony jest na chłodnicy i w żaden sposób nie jest połączony z kołem pasowym, więc wygląda na to że to jednak ele?

Opublikowano

Kolejny raz polecam książke Sam naprawiam BMW E36 ;)

Dużo porad, schematów i wgl wszystko co można zrobić samemu ;) Na swapie kończąc :norty:

 

 

 

viewtopic.php?f=68&t=45492&p=1477702&hilit=sam+naprawiam#p1477702

 

Pozdrawiam i powodzenia :8)

Z BMW jest jak z seksem.. Po co latać na ręcznym jak można dać w pi*de ^^

http://images75.fotosik.pl/883/2efac5199f97deb3med.jpg


http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=202893

Moja mała :)

Opublikowano
JA ZBLOKJOWALEM SOBIE TAK VISKOZE POLOZYLEM JA BA DESCE RAZEM Z DESKA NA NAKRETCE ELEMECIE TYM CO SIE NAKRECA NA OS POMPY I MLOTEM 5KG PRZYWALIULEM TERAZ WICHURE MAM POD MASKA BLOKUJE SIE SZYBCIEJ PRZY TEMPERATURZE WLASCIWEGO BLOKOWANIA SIE VISKOZY JEDNA WADA TO TO ZE LEKKO PEKLA ALE NIC Z NIEJ NIE CIEKNIE
jedynakk
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mój problem z chłodzeniem i ogrzewaniem kabiny został rozwiązany.

Niestety sytuacja zmusiła mnie do wizyty w Warsztacie.

Któregoś dnia dłubałem przy montarzu radia i zostawiłem włączony silnik, po około 15min. woda w chłodnicy się zagotowała i pękł ten czarny zbiorniczek znajdujący się między zbiornikiem wyrównawczym a chłodnicą. Ponieważ nie dało się kupić samego zbiorniczka musiałem wymienić całą chłodnicę. Łączny koszt za nową chłodnicę, wymianę i płyn to 350zł.

Jednak że ta wymiana spowodowała, iż auto przestało się grzeać, a w zasadzie w chwili obecnej temp. jest nawet za niska w czasie jazdy po trasie. Powróciło również ogrzewanie kabiny :)

Obstawiam więc że układ był zapowietrzony.

 

Pozostał temat ABS, mam już czujnik na wymianę ale zastanawiam się nad jedną rzeczą. Gość od którego kupiłem auto zapewnia że kontrolka ABs się wcześniej nie paliła i sugeruje mi przeczyszczenie wtyczki od pompy ABS za pomocą WD40. Podobno on w innej BMW tak kiedyś zrobił i problem zniknął (na kompie wykazany błąd pompy ABS). Co Wy o tym myślicie ? Czy potraktowanie wtyczki pompy ABS WD40 może pomóc ? no i przedewszystkim czy nie zaszkodzi ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.