Skocz do zawartości

e60 520d 06r wyskakuje rozladowanie baterii,czy to IBS ??


Kamcio7

Rekomendowane odpowiedzi

witam, z gory przepraszam jesli temat juz byl omawiany ale moze ktos bedzie mial jakies info

 

A wiec dzisiaj rano wsiadam do auta, kluczyk do stacyjki i odrazu pikniecie i wyskoczylo na idrive info : Increase battery discharge

Oczytalem troche sie dzisiaj watkow na roznych forach i duzo sie pisze ze czujniki na minusowej klemie IBS ( Inteligent Battery System ) potrafia sprawiac problemy.

Autem dzisiaj troche jedzilem, co jakies pare kilometrow byl stop na jakies 30 min i za kazdym razem po postoju ok pol godzinnym dzialo sie tak samo, info na i drive, i do tego zresetowany zegarek,data i stacje w radiu.

Dodam ze wczoraj auto stalo gdzies ok 40 min z otwartymi drzwiami i tylnia klapa,a potem zrobilem ok 20km trase.

Od kiedy mam auto takie cos zdarzylo sie raz jakies 3 miesiace temu, przy odpaleniu rano, i potem juz nigdy sie nie powtorzylo takze za bardzo sie tym nie przejalem.

Akumulatot byl wymienany dokladnie 12 miesiecy temu w Aso razem z kodowaniem.

 

Takze czy to ze wczoraj troche poswiecily sie lampki od podswietlenia wnetrza moze miec cos z tym wspolnego ?

Czy to moze oznaczac ten czujnik IBS ? bo watpie zeby 12 miesieczna bateria miala juz konczyc swojego zywota.

 

Jesli ktos ma jakies info w tym temacie to prosze o pomoc. :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przyczyn może być kilka, IBS, coś kradnie prąd na postoju, może jakiś moduł się nie usypia, nie właściwe ładowanie np. przez nie sprawny regulator. Możesz sprawdzić napięcie akumulatora i ładowanie poprzez ukryte menu w teście nr. 9 viewtopic.php?f=16&t=57919 , sprawdź też czy woda nie dostała się do wnęki na koło dojazdowe, tam są moduły które mogą powodować takie problemy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem szybko rano przed wyjsciem do pracy i dalej wyskakuje komunikat, ale auto odpala bez problemu. Zajrzalem do ukrytego menu i ladowanie podczas pracy silnika jest 14.0-14.3v. Niewiem czy to dobre ladowanie ? Wszystko wyglada na suche w bagazniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bateria byla zmieniana rok temu na oryginalna bmw i kodowana w aso. Stan wydaje mi sie ze jest dabrzo dobrze naladowana, w okienku inspekcyjnym jest zielona kropka takze wnioskuje ze bateria jest ok. Dzisiaj jade do kumpla in Inpe, moze cos wiecej pokaze. Kurde nie chce mi sie wierzyc ze roczna bateria by juz sie konczyla. Mozliwe to ze jakis bubel ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek rok temu, co pare chwil ten sam komunikat, wymieniłem baterie bo 5 lat to mysle sobie ze czas najwyzszy, za miesiąc znowu ta sama historia a potem cisza ze 3 miesiące i ostatnio po 5 miesiącach raz za razem! pojechałem do warsztatu i okazuje sie ze tak jak napisał Guzior walniety był regulator napiecia alternatora i wywalał sie tylko raz na jakis czas, tak ze moze sprawdz ten watek bo z tego co wiem to standartowa bolączka Beni :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym zaczął tak jak pisałem od sprawdzenia aku , też miałem juz nie raz zielona diodę a aku tragedia, właśnie dziś wymieniam swój również ma zielona diodę a jest bardzo słaby, z ciekawości sprawdziłem w ukrytym menu na starym aku ładowanie i na nowym - po dopisaniu w inpie , na starym w postoju około 13.8-14.4 podczas jazdy około 15 , na nowym w postoju około 13.5-13.8 podczas jazdy jeszcze nie sprawdząłem właczone swiatła muzyka itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedzi. jeszcze pytanie,czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia regulatora napiecia, czy inpa moze to pokazac ?

i co do baterii, to odrazu trzeba wymieniac czy tez jakos da sie przetestowac, dodam tylko ze auto od kiedy posiadam nigdy niemialo najmniejszego problemu z odpaleniem,

tylko raz ( jak juz wspomnialem ) zdarzylo sie to co teraz jest non stop, czyli wyrzuca na idrive komunikat i resetuje date godz i radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym zaczął tak jak pisałem od sprawdzenia aku , też miałem juz nie raz zielona diodę a aku tragedia, właśnie dziś wymieniam swój również ma zielona diodę a jest bardzo słaby, z ciekawości sprawdziłem w ukrytym menu na starym aku ładowanie i na nowym - po dopisaniu w inpie , na starym w postoju około 13.8-14.4 podczas jazdy około 15 , na nowym w postoju około 13.5-13.8 podczas jazdy jeszcze nie sprawdząłem właczone swiatła muzyka itp

 

 

 

a po czym poznajesz ze jest slaby ? wyrzuca cos na idrive ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze w akumulatorze widać zielone okienko to nie jest zadnym wyznacznikiem, musza ci go zmierzyc urzadzeniem do tego-nie znam nazwy :D i wtedy bedzie jasne czy jest ok czy wymiana.U mnie jak zaczął padać regulator napiecia alternatora to dopóki nie podłączyli mi go pod kompa to w zyciu bym nie pomyslał, bo tylko pare razy dał o sobie znać a było i tak ze jeszcze 5 miesiecy jezdziłem i myslałem ze to akumulator sie kończy! aż padł na dobre regulator i wtedy juz było wszystko jasne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a po czym poznajesz ze jest slaby ? wyrzuca cos na idrive ?

 

Testem nr. 9 sprawdzisz również napięcie akumulatora tylko na wyłączonym silniku, jeśli napięcie będzie poniżej 12,5 V to znaczy że jest słaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem przed chwila i na zgaszonym aucie jest 12,9v ale dopiero co jezdzilem nim przez godzinr. Sprawdze tez z rana. Podlaczalismy INPAe i byly 2 bledy IBS i jeden Power Managment. Oba sie skasowaly i zobaczymy jak do jutra auto bedzie sie zachowywalo.

Tylko ciekaw jestem czy blad IBS mogl sie pojawic poniewaz czujnik IBS wykryl spadek napiecia z akumulatora, czy poprostu sam czuknik nawala.

Czy wiec blad IBS moze sie pojawic tylko dlatego ze czujnik zareagowal na zmiany w akumulatorze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po czym poznajesz ze jest slaby ? wyrzuca cos na idrive ?

 

Testem nr. 9 sprawdzisz również napięcie akumulatora tylko na wyłączonym silniku, jeśli napięcie będzie poniżej 12,5 V to znaczy że jest słaby.

 

Kolego guzior2 do końca tak nie jest ja miałem na zgaszonym napięcie 12.5 a ako do wymiany,

Kamcio7 podjedz do elektryka lub do gościa co sprzedaje akumulatory ma tester którym Ci to sprawdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To że u Ciebie tak było to nie oznacza że u wszystkich tak musi być, jest duże prawdopodobieństwo że coś się przyczyniło do rozładowania lub złego ładowania baterii i dlatego jest słaba i wcale nie musi nadawać się do wymiany, teraz trzeba zdiagnozować co jest problemem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wczoraj kiedy zaczal samochod wiecej jezdzic jak narazie wszystko jest ok. dziwne, tak czy siak biore go na sprawdzenie i ladowanie baterii pojutrze.

poczekam pare dni czy znowu cos wyskoczy, jak nie to sam niewiem co robic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

To mój pierwszy post na forum więc postanowiłem nie zakładać od razu nowego tematu tylko przyłączyć się do tego.

 

Ostatnio wymieniłem akumulator na nowy, gdyż na starym nie dawało nawet radia posłuchać dłużej niż 15min i komunikat o rozładowanym aku, a mój problem jest taki, że na starym aku ładowanie w ukrytym menu skakało 14,9-15,1V na mierniku dołączonym do aku 14,7-14,8V a na nowym skacze w menu 15-15,3V na mierniku 14,8-15V według mnie jest za duże i gdzie może być przyczyna tego, że na nowym aku ładowanie jeszcze wzrosło?

 

Dodam, że nowy aku został zarejestrowany w DIS-ie.

Dzięki za ewentualną pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

To mój pierwszy post na forum więc postanowiłem nie zakładać od razu nowego tematu tylko przyłączyć się do tego.

 

Ostatnio wymieniłem akumulator na nowy, gdyż na starym nie dawało nawet radia posłuchać dłużej niż 15min i komunikat o rozładowanym aku, a mój problem jest taki, że na starym aku ładowanie w ukrytym menu skakało 14,9-15,1V na mierniku dołączonym do aku 14,7-14,8V a na nowym skacze w menu 15-15,3V na mierniku 14,8-15V według mnie jest za duże i gdzie może być przyczyna tego, że na nowym aku ładowanie jeszcze wzrosło?

 

Dodam, że nowy aku został zarejestrowany w DIS-ie.

Dzięki za ewentualną pomoc.

 

u mnie po wymianie aku i zarejestrowaniu w inpie ładowanie się zmieniało spadło czytaj pare postów wyżej , ale tak poza tym nie ma pojecia co może byc przyczyną dodam ze zakładałem takie samo aku 80A 740

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wczoraj kiedy zaczal samochod wiecej jezdzic jak narazie wszystko jest ok. dziwne, tak czy siak biore go na sprawdzenie i ladowanie baterii pojutrze.

poczekam pare dni czy znowu cos wyskoczy, jak nie to sam niewiem co robic...

U mnie tak było że przy walniętym IBS, jak auto przynajmniej raz dziennie było odpalane nic się nie działo, problem był jak np stało nieruszane dzień czy dwa, wtedy pojawiał się komunikat o rozładowanym aku.

Po wymianie IBS ost auto prawie 2 tyg stało nie odpalane i nic, zero komunikatów i odpala od pierwszego strzała.

wwo_j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noi u mnie moze padac ten ibs. od tygodnia jest spokoj, pojezdilem wiecej samochodem ze mysle ze doladowal sie na maksa, wyczyscilem kody inpa bo znalazly sie dwa bledy IBS i narzei spokoj. czekam az znowu cos mu odbije.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.