Skocz do zawartości

Korek zbiornczka wyrównawczego, 530DA


pracof

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie , jakie ma znaczenie sprawny korek zbiorniczka wyrównawczego ?. Pytam się na forum, bo kiedy na warsztacie zauważyłem uszkodzoną uszczelkę na korku i zwróciłem się z tym pytaniem do fachowca , to otrzymałem odpowiedź , ze to nic. Pojechałem odebranym z naprawy autem do domu, a rano po odpaleniu silnika pojawił się komunikat " sprawdź poziom płynu chłodzącego". Sprawdziłem a tam prawie pusto. Dolałem wody i wróciłem autem na warsztat z komunikatem, że ubywa mi płynu. Zostawiłem auto żeby sprawdzili gdzie jest wyciek. Znowu odebrałem auto niby naprawili wyciek. Powiedzieli, ze ciekło odpowietrzaczem. Pojechałem do pracy i znowu zauważyłem kałużę pod autem. Zajrzałem pod maskę i co widzę.... zakneblowany odpowietrzacz. ! ! !. i teraz ciekło z pękniętej obudowy zbiorniczka ! ! !. Jutro znowu odstawię tam auto . Pytanie co nabroiło się przez zakneblowany odpowietrzacz ?

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korek musi być szczelny. jak każdy odpowiada za regulacje ciśnienia w układzie. jak rozerwało zbiornik to sprawdż wężyk powrotny . zapewne zatkany czymś ze takie cisnienie sie zrobiło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cieknie też wężykiem przelewowym. Może nie rozerwało zbiorniczka, bo zauważyłem łatanie szmatami tego kranika na dole zbiorniczka...to właśnie z tych szmat wycieka. Pytanie : czy przez ten zakneblowany odpowietrzacz coś mogło się jeszcze powalić ?
Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkąd ,nabyłem bmw to,zauważyłem że niemcy, uwielbiają sobie zycie utrudniać :shock: tak czy inaczej korek w tym zbiorniczku musi być szczelny nie ma prawa ,przepuszczać płynu. co to za warsztat ze szmatami łatają wycieki :shock:

zapewne napisane na nim będzie przy jakim cisnieniu sie otwiera .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

winny prawdopodobnie jest korek, też miałem podobny przypadek i pamiętam, że nowy korek inaczej przepuszczał powietrze niż stary (zatkany, zepsuty ch.g.w.)

i też rozszczelnił się zbiornik wyrównawczy przy wężyku przelewowym.

Idziesz do ASO, kupujesz nowy zbiorniczek z korkiem i masz po temacie :cool2:

 

 

 

 

 

 

z ciekawostek pamiętam, że na alledrogo za używany korek wołali 50zł a w aso nowy 56zł :D

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.