Skocz do zawartości

bmw e36 323i zmiana wtrysków lpg na jakie?


kryszak11

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatm

To mój pierwszy post na tym forum dlatego prosze o wyrozumiałość:)

 

Moje bmw to e36 323i (po swapie z 2.0) cabrio, silnik m52b25 -- 170km

 

Instalacja gazowa:

1) reduktor - Magic III compact 250hp

2) wtryskiwacze valtek typ 30 :)

3) STAG 300 plus (po aktualizacji na ISO2 z oprogramowaniem 9.1)

 

Dodam ze na powyższym zestawieniu zrobiłem ok 60 tys km jeszcze silnikiem m52b20, ale po zmianie silnika i przełożeniu kolektora ssącego z dyszami gazowymi

mam wrażenie ze instalacja nie domaga......

 

Przedewszystkim chciałbym wymienic wtryskiwacze gazowe...i tutaj moje pytanie....

 

Które wtryski bedą lepsze Hana CZERWONE czy ZIELONE w zestawieniu z tym reduktorem co mam?

 

Póki co nie chce zawracać głowy mapami bo i tak planuje wymienić wtryskiwacze....

 

Wiem, że podobne tematy były wałkowane ale zależy mi konkretnej odpowiedzi w zestawieniu z reduktorem Magic 3 compact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie sa jego wady oprucz tego, że "puszcza bąki" do ukł. chłodzenia?

 

W takim razie jaki reduktor polecacie?

 

Oprócz wymienionej wady, to reduktor jak złapie trochę syfu, zaczyna się w nim blokować tłok i pada ciśnieniowo.

 

Ja polecam ACR01. Jak ostro jeździsz i chcesz mieć zapas to czerwony (i jak masz miedź 8mm), jak może być na styk (ale wyrobić wyrobi) to czarny.

 

Wtryskiwacze hana czerwone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośne reduktora to czy taki zestaw jest ok? Elektrozawór który posiadam to też magic...do wymiany??

 

http://allegro.pl/ac-r01-250km-reduktor-parownik-zawor-gazowy-i2717348419.html

 

opis techniczny elektrozaworu:

♦ wejście/wyjście przystosowane do zasilania rurką 8mm,

♦ wlot/wylot gazu pod kątem 90st.

 

skład zestawu:

♦ reduktor AC R01 250KM z czujnikiem temperatury - 1szt.

♦ torebka montażowa z uchwytem mocującym - 1kpl.

♦ torebka montażowa (jak na zdjęciu) - 1kpl

 

Jeszcze jedno pytanie..Jak prawidłowo powinny być zamontowane wtryskiwacze? Bo póki co mam dwie listwy Valtek BFC typ 30 połączone w szereg, gaz doprowadzony jednym wężem - listwy umieszczone z góry silnika nad kolektorem...

 

Czy lepiej zastosować wtryski hana pojedyncze czy na listwie (2x 3wtryski)

Doprowadzenie jednym wężem 8mm z jednej strony? czy może do każdej listwy osobne doprowadzenie gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośne reduktora to czy taki zestaw jest ok? Elektrozawór który posiadam to też magic...do wymiany??

 

Jeszcze jedno pytanie..Jak prawidłowo powinny być zamontowane wtryskiwacze? Bo póki co mam dwie listwy Valtek BFC typ 30 połączone w szereg, gaz doprowadzony jednym wężem - listwy umieszczone z góry silnika nad kolektorem...

 

Czy lepiej zastosować wtryski hana pojedyncze czy na listwie (2x 3wtryski)

Doprowadzenie jednym wężem 8mm z jednej strony? czy może do każdej listwy osobne doprowadzenie gazu?

 

A jak poprowadzoną faze ciekłą od wielozaworu? 6mm, czy 8mm?

 

Co do zasilania wtryskiwaczy, to wąż 12mm. Ja proferuje takie rozwiązanie:

http://lpg-forum.pl/download/file.php?id=21064

 

zasilane jest to z dwóch stron.

 

Więcej jest tu:

http://lpg-forum.pl/bmw-320ci-stag300-h2000-acr01-t22248.html?hilit=bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hana czerwone wystarczą. Jeśli dasz zielone to będziesz musiał zejść z ciśnieniem żeby nie było problemu na wolnych obrotach.

 

Reduktor Magic 3 da radę w twoim aucie, ale zawsze jest ryzyko że niespodziewanie rozsadzi ci chłodnicę, więc warto wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazę ciekłą ma poprowadzoną miedzią 6mm....do tego silnika chyba wystarczy?

Czyli w razie wymiany reduktora z zaworem 8mm da rade to podłączyc, czy zostawic zawór 6mm?

 

Jaka jest korzyść z montażu wtryskiwaczy na trójnikach od Sylwii w porównaniu z listwą dedykowaną? czy chodzi głównie o skrócenie wężyków...?

 

Gdzie ulokować czujnik temp i mapsensora?

 

 

Zauważyłem że mam nie podpięte sondy lambda, czy w ty silniku jest lepiej je podpiąć przynajmniej na czas strojenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sond lambda wogóle nie podpinam, bo mam podgląd ich wskazania skanerem.

 

Co do trójników od sylwii, to krótsze weże i estetyka.

 

Jak masz miedź 6mm, to moim zdaniem imja się z celem inwestowanie w ACR01 czerwony. Kup czarny i zostanie Ci 100zł w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok...zaczerpnąłem trochę lektury lpg-forum i rzeczywiście z tymi trójnikami to fajna sprawa...teraz moge powiedzieć, ze już wiem jak wygląda poprawnie wykonana instalacja lpg od "A" do "Z"....myśle że z czasem doprowadzę ją do takiego stanu

 

A co do strojenia póki co to bede używał ISO2....pytanie czy ISO2 używa odczytów sond lambda podczas strojenia? czy podłączenie ich ma wpływ lepsze zestrojenie instalacji poprzez ISO2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ISO2??? Chodzi Ci o ISA2? Jeśli tak, to częściowo to Ci wystroi, ale używać trzeba z głową.

 

Przepraszam za błąd...ISA2 oczywiście...czyli sondy lambda mają być podpięte w przypadku strojenia ISA2 czy nie?...bo przy włączaniu właśnie ISA2 pojawia sie komunikat, że lepiej działa, jak sondy sa podpięte....a prpo strojenia to czy ma to wyglądać pokrótce:

 

1) kasowanie sterownika ECU benzyny, jazda na benzynie zbieranie mapy....

2) autokalibracja.....skorygowanie mnożnika

3) zebranie mapy benzyny dla sterownika LPG (na włączonym ISA2)

4) jazda na gazie

5) ewentualne korekcje

6) wyłączenie ISA2

 

Całość zbierania map ma sie odbywać w jednakowych warunkach....

 

Czy własnie tak ma to wyglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie tak, ale zanim włączysz ISA2 ustaw mnożnik, tak, by mapy były pokryte. Potem ewentualnie włącz isa2 i pojeździj trochę (próg korekcji ustaw np. na 2%).

 

Co do sond, to jak są podpięte to sterownik niby wie, kiedy silnik przechodzi w OL.

 

Ja mało używam ISA2, stroję na korekty paliwowe i uważam, to za lepszą metodę.

 

Polecam poczytać www.lpg-forum.pl Tam jest dużo więcej o LPG, isa2, strojeniu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK...dzięki za zainteresowanie wątkiem...przeczytałem temat qwet'a o jego e46 330i i zrozumiałem pewne rzeczy :D

 

Pytanie z innej beczki odnośnie reduktora Landi-renzo ig1 super magg z wejściem miedzi 6mm

 

http://nagaz24.pl/reduktor-landi-renzo-ig1-super-magg,s,2744,p,pl.html

 

W opisie jest napisane, że obsługuje on moc do 245KM, czy przy wejściu fazy ciekłej 6mm jest to możliwe? Czy lepiej zainwestować w taki reduktor z wejsciem 8mm i wymienic wielozawór i miedź?

 

Pytam dlatego, że w przyszłości planuje zmianę silnika na 2,8 (m52b28) bądz 3.0 (M54b30) i nie chciałbym ponownie wymieniać reduktora, a zależy mi, żeby instalacja była dopracowana bo z autem póki co nie zamierzam sie rozstawać....

 

cena reduktora jest konkretna, ale czytając opinnie to chyba warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jeden z niewielu reduktorów który bez problemu obsługuje deklarowaną przez producenta moc. Oczywiście przy tej mocy koniecznie musisz ciągnąć rurę 8mm. Do reduktora podłączysz przez tą przejściówkę:

http://nagaz24.pl/redukcja-6-8,s,257,p,pl.html

 

U mnie LR IG1 SM spisuje się nieźle, jest stabilny ciśnieniowo w okolicach 1 bara, termicznie bardzo stabilny. Poza tym to jeden z najbardziej bezawaryjnych reduktorów. Jedyna fabryczna wada to pompowanie się na cutoffie, ale wystarczy że w sterowniku ustawisz opróżnianie ciśnienia powyżej 1,7..2,0 bara i nie będzie problemu.

 

A jeśli cena cie zabija i chcesz tańszą opcję to możesz wstawić AC R01 250 (czerwony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jeden z niewielu reduktorów który bez problemu obsługuje deklarowaną przez producenta moc. Oczywiście przy tej mocy koniecznie musisz ciągnąć rurę 8mm. Do reduktora podłączysz przez tą przejściówkę:

http://nagaz24.pl/redukcja-6-8,s,257,p,pl.html

 

U mnie LR IG1 SM spisuje się nieźle, jest stabilny ciśnieniowo w okolicach 1 bara, termicznie bardzo stabilny. Poza tym to jeden z najbardziej bezawaryjnych reduktorów. Jedyna fabryczna wada to pompowanie się na cutoffie, ale wystarczy że w sterowniku ustawisz opróżnianie ciśnienia powyżej 1,7..2,0 bara i nie będzie problemu.

 

A jeśli cena cie zabija i chcesz tańszą opcję to możesz wstawić AC R01 250 (czerwony).

 

Myśle, że zainwestuje w ten reduktor bo chce mieć spokój z LPG na długi czas :8)

 

Jeszcze jadna, rzecz mnie nurtuje...mysle o zmianie motora na m52b28, ale jak zastosuje obecnie wtryski HANA czerwone, czy bedą one wystarczające do 2,8?

Czy nie lepiej zastosować Hana zielone na niskim cisnieniu z tym silnikiem co mam a w przyszłości tylko przełożyć....czy może być problem z ustawieniem wolnych obrotów w przypaddku zielonych hana i M52b25?

 

Qwet w swoim aucie masz hana niebieskie i też mogoby sie wydawać ze ciut za dużo a jednak wszystko działa idealnie :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz założyć HANA zielone i maksymalnie przykręcić śrubkę reduktora - powinien dać około 0,9 bara (Mój IG1 daje minimalnie 0,95 bara). Nie powinno być problemu z wolnymi obrotami.

 

U siebie podniosłem troszkę do 1,05 bara i na na takim ustawieniu na wolnych obrotach czasy Pb=2,7ms a czasy LPG=3,2ms. Zdarzało się że po sprincie do 200kmh i odpuszczeniu gazu reduktor pompował się ponad 2,5 bara, po wrzuceniu na luz czasy LPG na wolnych spadały nawet do 2,2ms i wolne obroty falowały. Ustawiłem opróżnianie ciśnienia na 2 bary i teraz po zluzowaniu obroty nie falują, w pierwszej chwili mam Pb=2,7ms i LPG=2,4ms i przy takich czasach HANA pracuje już w miarę stabilnie.

Przy pełnym bucie pod odcinką mam czasy Pb=15ms i LPG=15ms. Lubię mieć zapas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przemyśleniu sprawy, zdecydowałem sie jednak na hanki czerwone....które będo zamontowane na trójnikach od Sylwii... :D

 

Jaka ma być srednica dysz i przewodów łączących kolektor z wtryskiwaczami? (silnik m52b25 170km bmw e36)??? Jakie dysze i węże polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja używam węży PARKER. Wkrętki w kolektror (bo chyba to masz na myśli pisząc o dyszach) jak są dobrze nawiercone otowory zostaw w spokoju. Po za tym węże FL spokojnie wystarczą 12mm.

 

Właśnie, że wczesniej ten miałem silnik 2.0 a teraz mam 2.5...poprostu przełożyłem kolektror ssący bo jest taki sam dlatego pytam jaki rozmiar "wkrętek" jest wymagany dla wtryskiwaczy hana czerwonych dla silnka 2,5 (m52) :?:

 

znalazłem gdzieś info, ze 2,2 - 2,4 czy sie z tym zgadzasz mzloty :?:

 

dodaje zdjęcie jak mam nawiercone otwory i wkrętki w kolektorze...

 

http://img641.imageshack.us/img641/2729/wkretkawkolektorm52.jpg

 

Są wkręcone pod skosem z boku kanałów ssących...czy jest to najlepsza opcja?

 

Mam taki cały kolektor ssący luzem dlatego jeśli można to zrobić lepiej to prosze o wskazówkę...zależy mi żeby doprowadzić instalację do perfekcji :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtryskiwaczach masz już dysze czerwone i nie możesz ich zmienić. W podobnych wtryskiwaczach Barracuda są kalibrowane dysze, ale w hanach są wbudowane na stałe.

 

Nawierty okej, ja bym zostawił.

 

to mi teraz sie dopiero rozjaśniło :oops: ...myślałem, że te wkrętki które są w kolektorze trzeba kalibrować....a to chodzi o dysze wtryskiwacza :duh:

 

Czyli wkretki w kolektorze mają standardowy rozmiar :?:

 

a wężyk który łączy wkrętke z wtryskiwaczem jaką ma mieć średnice :?:

 

poprawcie mnie jeśli zle rozumuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie sondy lambda Siemensa (taka jaka występuje w sliniku m52 w e36) 0-5v

 

wyprowadzone są 4 przewody - znalazłem nastepujące oznaczenia

1) zółty - odniesienie wejście

2) czarny - odniesienie wyjście

3) czerwony - grzałka +

4) biały - grzałka -

 

Sprawdziłem miernikiem i na zółtym przewodzie wystepuje napięcie (zmieniające sie) od 0 - 5V i wydaje mi sie ze to jest sygnał dla ecu, ten który można podpiąć do STAGA...czy ktoś może to potwierdzić :?: akurat nie zmierzyłem czarnego przewodu bo byłem pewny ze trafiłem....

 

Czy sonda lambda Siemens o której mowa działa w bmw e36 w sposób odwrócony czyli 0V - bogato czy też "normalnie" 0V - ubogo :?:

 

 

pytam dlatego bo mój gazownik polecił mi podpiąć te sondy twierdząc,ze w ISA2 zabezpieczają silnik przed ubogą mieszanką włąsnie na podstawie odczytu z tychze sond lambda...wzbogacajac miesznkę mimo zapisanej mapy wzorcowej benzyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.