Skocz do zawartości

BMW e46 2,0d straciła moc wolno wkreca sie na obroty


Marko19906

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Ten dźwięk jest zawsze czy tylko jak wchodzisz w zakładkę F4 i F5? Bo z tym mi się to kojarzy i to jest normalne.

Na razie nic nie rób z czujnikiem od cr tylko daj znać czy wraca po skasowaniu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dźwięk jest zawsze czy tylko jak wchodzisz w zakładkę F4 i F5? Bo z tym mi się to kojarzy i to jest normalne.

Na razie nic nie rób z czujnikiem od cr tylko daj znać czy wraca po skasowaniu.

Ten dźwięk jest czasami. I wtedy auto ciągnie. Ale INPA pokazuje wtedy przeladowanie turbiny i przeładowanie air mass.

Czy wraca to musze sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heepis, czasem czyszczenie tych elektrozaworów nie pomaga, najbezpieczniej wymienić na nowe.

 

W tym linku masz wiadomości świadczące że te zaworki wywołują przeładowanie turbiny i wyżej wymienione błędy:

 

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=165564&start=15

 

Odnośnie czujnika ciśnienia na listwie CR możesz go przed wymianą sprawdzić, znajduje się z przodu listwy/patrząc od zderzaka/ możliwe, że jest problem ze stykiem, lub przewodami bo są blisko rury od EGR. Poniżej link do testu:

 

https://www.youtube.com/watch?v=85IP8eY1nXY.

 

Jeszcze pytanie czy jak zacznie tobie zamulać, możesz wkręcić powyżej 3000obr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heepis, czasem czyszczenie tych elektrozaworów nie pomaga, najbezpieczniej wymienić na nowe.

 

W tym linku masz wiadomości świadczące że te zaworki wywołują przeładowanie turbiny i wyżej wymienione błędy:

 

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=165564&start=15

 

Odnośnie czujnika ciśnienia na listwie CR możesz go przed wymianą sprawdzić, znajduje się z przodu listwy/patrząc od zderzaka/ możliwe, że jest problem ze stykiem, lub przewodami bo są blisko rury od EGR. Poniżej link do testu:

 

https://www.youtube.com/watch?v=85IP8eY1nXY.

 

Jeszcze pytanie czy jak zacznie tobie zamulać, możesz wkręcić powyżej 3000obr?

 

Dziekuje za zainteresowanie.

Jak zamula to praktycznie na biegu nie ciagnie. Bardzo powoli musze dozowac gazem, aby auto sie rozpedzalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc widzisz teraz ze nie musi sie zapalić jakakolwiek kontroli żeby ecu wprowadzilo tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu następuje restart ustawień, pracuje normalnie dopóki nie wystąpią nieoczekiwane wartości. Zacznij od sprawdzenia elektrozaworow, jak masz możliwość wstaw na próbę od kogoś. Sprawdz również instalacje podcisnieniowa pod kontem prawidłowego podlaczenia. Możliwe ze podczas tych napraw co robiles ktos zle to podlaczyl. Możesz użyć realoem tam zobzaczysz jak powinno być.

Objawy czujnika cr, to nierówna praca silnika. Na odległość i przez forum to są wiesz jaka może byc diagnoza. Dlatego tez live data pzy obciążeniu może pomoc w określeniu usterki, o czym pare osób Ciebie prosilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Problem prawdopodobnie rozwiazany. Przejechalem blisko 300 km i wszystko jest ok. Nie chcialbym zapeszac, ale wyglada na to, iz juz jest w porzadku.

Metoda prob i bledow eliminowalem poszczegolne elementy.

Wypialem przewod podcisnienia od turbo, jechalo sie znacznie gorzej, zreszta w INPA pokazywalo, iz turbo laduje.

Natepnie zaslepilem zawor EGR, znowu jeszcze gorzej, a wiec EGR wykluczony.

Odpialem czujnik w kolektorze ssacym, znowu gorzej, a wiec czujnik zostal rowniez wykluczony.

Odpialem przeplywomierz i..... eureka, auto jedzie normalnie, juz nie dostaje mula, nie ma dziwnych dzwiekow z silnika. Co zastanawiajace, to to, iz wymienialem przeplywomierz (uzywany na uzywany), czyscilem i nie bylo efektu. Wychodzi na to, iz przeplywomierz, lub wiazka kabli idaca do niego, jest uszkodzona.

Co najdziwniejsze, po odpieciu przeplywomierza, auto jedzie normalnie, zbiera sie dobrze, nie faluja obroty. Auto chodzi jakby mialo sprawna przeplywke. Jedyne co to to, iz w INPA wyskakuje blad przeplywomierza. Przyspieszenie na 4 biegu od 80-120, katalogowe 8 s, a wiec norma, przyspieszenie na 5 biegu od 100-140, katalogowe 11 s.

Czyzby przeplywomierz mogl robic az tyle zamieszania?! Wychodzi na to, ze tak.

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi i poswiecony czas.

Niedlugo napisze, czy problem jest rozwiazany w 100%.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem w Volvo XC90 (2.4t r5, diesel), nagły spadek mocy + wyświetlenie się "ENGINE ERROR SERVICE REQUIRED". Problem naprawiła wymiana pompy paliwa, od tamtego czasu autko przejechało dobre 10 tyś km, i problem zniknął, może gdy znowu problem powróci, spróbuj tego - mi pomogło ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak najbardziej możliwe, że przepływka. Były trzy możliwości: turbo (lub jej sterowanie), paliwo (pompa, czujniki) lub właśnie przepływka.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sie nacieszylem :cry:

Moc auta jest, juz nie muli, ale znowu pojawil sie ten dziwny dzwiek. Slychac go na tym filmie. Takie dzwonienie i czasami taki metaliczny stukot.

Na tym filmiku słychać.

Co to moze byc?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesli bylby uszkodzony zawor, tlok, pierscien itp. to dzwiek bylby caly czas czy pojawialby sie czasami?

Oto film, ktory zrobilem dzisiaj wieczorem. Auto chodzilo jakby na trzy gary. Slychac dziwna prace silnika i stuki. Co to moze byc?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto mi pomoze z moim autem. Juz nie wiem co to jest. Auto normalnie potrafi przejechac 200-300 km, a czasami na odcinku 50 km dwa trzy razy zaczyna chodzic dziwnie.

wklejam filmik. Gdy jechalem i silnik zaczal dziwnie chodzic, nagralem jego prace.

Silnik chodzi jakby na trzy gary. Kiedy przygazuje, wkreca sie normalnie na obroty, ale slychac taki dzwiek jakby zle ustawione zawory i czasami metaliczne stuki.

W 7-8 sekundzie slychac przeskok.

W 20 sekundzie jakby sie cos przestawilo i silnik zaczal pracowac normalnie.

Zawory? Rozrząd? Tłok? Pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziles ten czujnik spossobem z filmu który tobie podalem? Slyszales jak pracuje wtryskiwacz bez odpowiedniej ilości i ciśnienia paliwa. Masz dwie usterki przeplywomierz i czujnik. Jak myślisz ze odepniesz przeplywke i będziesz jezdzil normalnie to jesteś w dużym bledzie. Po cos to jest w tym silniku, jak i wartości oczekiwane w sterowniku. Przeplywka nowy wklad, czujnik do sprawdzenia, jezeli padl do wymiany.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziles ten czujnik spossobem z filmu który tobie podalem? Slyszales jak pracuje wtryskiwacz bez odpowiedniej ilości i ciśnienia paliwa. Masz dwie usterki przeplywomierz i czujnik. Jak myślisz ze odepniesz przeplywke i będziesz jezdzil normalnie to jesteś w dużym bledzie. Po cos to jest w tym silniku, jak i wartości oczekiwane w sterowniku. Przeplywka nowy wklad, czujnik do sprawdzenia, jezeli padl do wymiany.

Pozdrawiam

Sprawdzał mi elektryk czujnik i jest sprawny.

Czy uszkodzony wtryskiwacz może powodować metaliczne, dosyć głośne, niemiarowe stuki w silniku?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak może metaliczny dźwięk, wyobraź sobie duza igle ktora porusza się w obudowie z metalu, bez smarowania, ktorym w tym przypadku jest Diesel. Gdzies może sie zapowietrzac i stad ten objaw, nie ubywa Tobie nigdzie paliwa? Możliwe ze zanim pompa progowa i wysokiego ciśnienia wyrówna do zadanych stad ten objaw. Jest jeszcze jeden czujnik przy samej pompie wysokiego ciśnienia. Przeplywka Tobie na pewno sie przyda wklad pierburg kupisz w rozsądnej cenie. Od analizy danych z inpy powinno sie zacząć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak może metaliczny dźwięk, wyobraź sobie duza igle ktora porusza się w obudowie z metalu, bez smarowania, ktorym w tym przypadku jest Diesel. Gdzies może sie zapowietrzac i stad ten objaw, nie ubywa Tobie nigdzie paliwa? Możliwe ze zanim pompa progowa i wysokiego ciśnienia wyrówna do zadanych stad ten objaw. Jest jeszcze jeden czujnik przy samej pompie wysokiego ciśnienia. Przeplywka Tobie na pewno sie przyda wklad pierburg kupisz w rozsądnej cenie. Od analizy danych z inpy powinno sie zacząć...

Dziękuję za odpowiedź. Czy mógłbyś podać linka do wkładu pierburg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

DZisiaj rano podpialem INPE i zauwazylem takie cos:

W sekcji gdzie sprawdza sie wtryski, czyli "Selective mass adjustment", wtedy gdy silnik pracuje normalnie na biegu jalowym, wartosci sie zmieniaja, lecz wtedy gdy silnik zaczyna chodzic jakby na trzy gary, wartosci na biegu jalowym sie nie zmieniaja.

Moze to jest jakas wskazowka. Moze chodzi o sterowanie wtryskami. Co w tym silniku steruje wtryskami?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podmieniłbym na Twoim miejscu ten czujnik ciśnienia cr, którego błąd wywalało. Jest jeszcze z drugiej strony szyny zawór cr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje na wszystkich cylindrach, piszesz o tym ze nie pracuje miekko. Został tobie do sprawdzenia tak jak pisze Maniek21112 zawor/czujnik ciśnienia cr. Sprawdz wtyczki przeczysc je jakimś spreyem do połączeń elektrycznych czujnik cisnienia w klektorze tez. filtr paliwa wymieniales? Pompa w baku sprawna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje na wszystkich cylindrach, piszesz o tym ze nie pracuje miekko. Został tobie do sprawdzenia tak jak pisze Maniek21112 zawor/czujnik ciśnienia cr. Sprawdz wtyczki przeczysc je jakimś spreyem do połączeń elektrycznych czujnik cisnienia w klektorze tez. filtr paliwa wymieniales? Pompa w baku sprawna?

Witam

Czujniki strasznie drogie, przeczyszcze je. Filtr paliwa zmieniany. Pompa w baku sprawdzana, sprawna.

Czy tak moze sie zachowywac pekniety piersien, panewka itp. Czy raczej wykluczone?

Znacie jakiegos magika od BMW w okolicach Gorzowa?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie, to jest raczej kwestia elekroniki

. jak zmienisz wklad przeplywki posprawdzaj wszystkie wtyczki czy lacza. Szczególnie czujnik doladowania, w kolektorze. Na forum masz dzial polecane warsztaty, znajdziesz tam najbardziej polecane jak i te które omijać :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.