Skocz do zawartości

Po wymianie radia nie działają kierunkowskazy


MarceL523

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam od niedawna bmw e39 96r. 523i

W dniu wczorajszym wymieniłem stare orginalne radio jakie było w samochodzie na nowe standardowe stosując ramkę

Nowe radio standardowa kostka czyli plus pamięć minus oraz 8 przewodów na głośniki

Radio działa poprawnie natomiast nie działa kilka rzeczy związanych z deską roździelczą a mianowicie:

Nie wyświetlają się kontrolki od kierunkowskazów jak i awaryjnych (kierunki działają jednak nie ma charakterystycznego "pykania" w desce ani zielonych strzałek

Druga rzecz która nie działa to obrazek samochodu który sie wyświetlał na desce rozdzielczej pokazujący miedzy innymi otwarte drzwi czy kończący się płyn w spryskiwaczu

Zauważyłem że przy starym radiu do radia dochodziło więcej kabelków które nie zostały przezemnie podpięte pod nowe

 

Pytanie moje czy nie podpięcie tych właśnie pozostałych kabelków mogło się przyczynić do tych braków w desce czy przyczyna leży gdzie indziej i to tylko zbieg okoliczności ???

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

Pozdrawiam[/b

 

p.s może ma ktoś schemat kostki wychodzącej z orginalnego radia bmw ? może bym doszedł co znaczyły te kable których nie podpąłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam podepnę się pod ten temat bo najbardziej pasuje do mojego problemu.

 

Posiadam bmw e39 528i przedlift '97.

Dokładaliśmy zmieniarkę Yatura, wszystko spasowało ok, zmieniarka grała ale od czasu do czasu pojawiał się problem z kierunkowskazami. Przestawały działać zarówno z manetki w kierownicy jak i przez włącznik awaryjnych. Gdy zaczynało się to dziać znikało też podświetlenie zegarów za kierownicą. Podczas kilku kilometrowego odcinka potrafiło się tak dziać kilka razy. Kierunki raz działały raz nie.

 

Odłączyliśmy zmieniarkę, podpięliśmy wszystko na oryginalnych kablach (bez kostek dostarczanych z Yaturem) ale problem nie ustąpił. W trakcie okazało się, że w lewej manetce od kierunkowskazów nie działają też światła długie (przełącznik obc działa), puki co jeżdżę raz z działającym kierunkiem raz nie bo wszyscy rozkładają ręce co można z tym zrobić. Moduł świateł po wpięciu się w niego z impy, pokazuje jedynie problem z spaloną jedną żarówką od temperatury oleju w liczniku - brak innych błędów. Nie możemy go wykluczyć z zepsucia się, jednak jeśli już kierunki działają to działają ok, znajomy elektryk stwierdził, że to nie on (niestety nie mam innego moduły, żeby go podpiąć i na 100 go wykluczyć). Przejrzeliśmy wiązkę wokół radia, jednak wygląda dobrze, żadnych otartych kabli, wtyczki też są w porządnym stanie.

 

Zauważyłem też jeszcze jeden objaw - skręcam gdzieś z włączonym kierunkiem, znika podświetlenie zegarów, kierunek działa i nie da się go wyłączyć manetką ani zmienić na drugi kierunek i po kilku dobrych sekundach znika i już go nie można włączyć

 

Jeśli ktoś miał podobny problem i mógłby zwrócić uwagę czego szukać - będę wdzięczny za pomoc. Dziś jeszcze jadę sprawdzić aku bo jak wyczytałem na tym forum on może też to sprawiać, wątpię w to ale zdesperowany jestem i wolę go wykluczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może pomogę. Mnie takie cyrki się działy po wyjęciu licznika. Kostkę muszę mieć w określonej pozycji inaczej nie ma strzałek od kierunków oraz inne "ciekawe" rzeczy się działy. Może "ruszyliście" całą wiązkę i przy liczniku coś nie łączy. Tam bym szukał, bo objawy miałem identyczne z tym że ja wyjmowałem licznik. Położenie kostki bardzo wrażliwe. Dotknięcie sprawiało, że był cyrk. Udało mi się znaleźć optymalną pozycję. Pozdrawiam i mam nadzieję, że nakierowałem trochę.

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
I co tam wyszło u tego speca? Może się przydać innym?

 

rozebrał wszystko i nic.. wkońcu zaczęliśmy wymieniać moduły z rocznikowo podobną bmką kolegi. Okazało się, że LCM jednak świruje. Po jego przełożeniu okazało się, że moja bunia ożyła a kumpla na moim LCMie zachowuje się identycznie jak moja, czyli jak się nagrzała w słoneczku ginęły kierunkowskazy podświetlenie zegarów etc. Wysłałem LCM'a do pewnego Pana z Allegro do naprawy, niestety się poddał więc kupiłem używkę modułu na zamianę.

 

Dziękuję za sugestie, sporo osobiście się dowiedziałem dzięki temu o modułach o kablowaniu i programowaniu modułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.