Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

moje autko to E90 320D 163KM z 2005r., automat

 

Chciałem chipować auto jakiś czas temu. W aucie słychać było pogwizd turbo.

Turbo wymienione na nowe (poprzedni właściciel już wymieniał, ale na używke za 600zł!)

AGR przejrzany przez mechanika i twierdzi, że jest czysty.

Pojechałem na chipa, na kompie bez błędów, nowy program załadowany.

 

Na hamowni okazało się, że wyjściowo 145KM (po chipie 173KM), czyli dość znaczy spadek do serii.

Z dodatkowych objawów dość głośna praca silnika na N i D do ok. 2000obr/min i mimo chipa ciągle

jakby słaby dół (wkręca się na obroty >2000tyś i dopiero idzie ładnie) z jakby skokowym wzrostem

przyspieszenia.

 

W INPIE bez błędów (poza drobnymi typu dodatkowa pompa wody od RESTu, i sensora zamglenia szyby)

 

live data cylindrów wykazują duże korekty "+" na cyl 2, cyl 4 jakby próbował zrównoważyć na "-"

 

http://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_cyluu.png

 

korekta na cyl 2 na obrazku ok. 2,6 potrafiła też wejść nieco na czerwone pole > 3,0

 

korekty największe w zakresie do 2tyś obr kiedy auto rozpędza się; na N i D na postoju ok. przy wyższych obrotach i stałej prędkości też bez dramatu

nie mniej 2 cyl zawsze na "+", a zwłaszcza cyl 4 stara się zrównoważyć na "-" w mniejszym lub większym stopniu ( cyl 1 i 3 przy dużym "+" na cyl 2 też odchylają się nieco mocniej na "-")

 

ciśnienie doładowania w okolicy 1500-1800br/min:

 

http://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_16k.pnghttp://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_1500lekkagorka.pnghttp://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_1800.png

 

ciśnienie doładowania żądane wraca do normy po ok 1-2 sekundy i potem z bieżącym są równe (czy turbo tę chwilę kompresuje powietrze?), a na gazie do dechy wyglądają tak:

 

http://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_dodechy.pnghttp://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_dodechy1.png

 

także chyba też ok

 

na powyższych obrazkach widać za to, że air-mass przy wciskaniu intensywnie gazu podaje wyższe wartości niż żądane, na niskich obrotach potrafił nieco mniej dawać niż żądane

 

możecie coś podpowiedzieć?

 

mam następujące pomysły:

 

ew. wymiana wtrysku nr 2

sprawdzenie drożności i ew czyszczenie AGR

czyszczenie filterka czujnika powietrza przy AGR:

http://i60.photobucket.com/albums/h1/paluszek/th_EGRVacuum.jpg

 

z racji na sławetne klapki - kontrola i czyszczenie plus wymiana uszczelek kolektora ssącego

Opublikowano

Sprawdź szczelność dolotu, jak bym się raczej pokusił na czyszczenie wtrysków, ewentualnie na regeneracje, ale wszystkich 4szt.

 

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Masz DPFA ?

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

mam DPFa

przebieg 130 tyś

przebieg do końca dpf 60 tyś

 

niestety testu nie zrobiłem idealnie, tzn dla konkretnych obrotów

w automacie przy gazie w podłogę skrzynia redukuje tak, że obroty wskakują na ok 2,5-3 tys

Opublikowano

Skoro masz DPFA i wtryski w takim stanie jakim pokazuje INPA to na pewno szybko się zapcha, bo auto pewnie dymi.

 

Ja bym dokładniej przyjrzał się DPFowi.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

nie przesadzasz czasem ze "stanem" moich wtrysków

i gdzie widzisz stan mojego DPFa? bo wg mnie wyliczone 180-200tyś

jego żywotności jest takie jak podaje BMW

 

korekta zawsze jakaś musi być, a odstaje znacząco tylko nr 2

bo reszta rozumiem koryguje go na "-"

 

nie wiem jak wybiera DPF, ale ja dymienia nie widzę

 

rzucasz co chwila jakimś spostrzeżeniem, ale wg mnie bez ładu i składu

i konkretów

 

nie gniewaj się, ale poczekam na opinię innych

 

pozdrawiam

Opublikowano

A czy ja powiedziałem, że widzę gdzieś stan twojego DPFA ?

 

No tak, ale skoro ty "wyliczyłeś" to pewnie jest z nim wszystko OKEJ.

 

A co do twoich wtrysków, to po prostu są jak "nówki" co tam korekta pod czerwone pole, ważne, ze jeździ i na dodatek nie kopci. :mad2:

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.